Help!!! op zoek naar kinderwagen

Ik ben op zoek naar een kinderwagen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Welke kinderwagen hebben jullie, en wat vinden jullie ervan?
Wat is een aanrader?

Alvast bedankt.
Groeten Greetje.

Mijn zoontje is inmiddels alweer 2, dus onze kinderwagen hebben we al weer een tijdje. Als ik nu een nieuwe zou moeten kopen, zou ik een andere kopen.
Wij hebben nu een X-adventure, maar persoonlijk vind ik deze kinderwagen niet zo stevig. Het onderstel is erg wiebelig.
Verder hebben wij toendertijd voor een 3-wieler gekozen, maar ik zou nu gaan voor een 4-wieler.

Ik heb dus niet echt een aanrader voor je, maar hopelijk kun je er toch iets mee.

gr. Hanneke

Hoi,

Toen mijn dochter is geboren, december 2007 hebben we een stokke gekocht.
Ik vind het een geweldige wagen, gemakkelijk in elkaar te klappen, grote bak, wendbaar en met 1 hand te sturen.
Ook vind ik hem er helemaal super uitzien!! (maar dat is persoonlijk, je vind hem of geweldig of helemaal niets)
Ik gebruik de wagen dagelijks, hij is alleen NIET geschikt voor in het bos....dat dan weer niet. Succes met kiezen!!

Groeten van Gea

Hoi,

Mijn vriendin heeft de X-Adventure ook weggedaan omdat het een rotding was volgens haar.
Wij zijn begonnen met een quinny speedi sx. Rijd als een trein maar is erg lomp in formaat. Opgeklapt ligt nog de hele kofferbak vol en ik rij station!! Je kindje kan maar 1 kant opkijken en Mette ging huilen als ze mij niet zag. Tevens is het wandelwagengedeelte erg groot en raar van vorm. Mette hing erin en kon niet goed rechtop zitten.
Ik heb uit pure frustratie de Qiunny verkocht en de Joolz   Bloom gekocht. Tot op de dag van vandaag GEEN spijt van. Geweldige wagen. Van alle gemakken voorzien. Qua opties hetzelfde als de buggaboo.
Als ik nu een wagen moest kopen zou ik door mijn ervaringen de volgende eisen hebben:
* Het kindje moet 2 kanten op kunnen zitten (naar je toe als je kindje je wil zien en uit de wind moet zitten en van je af als ze de leeftijd krijgen dat ze meer willen zien dan alleen mama)
* Het zitgedeelte moet op tafelhoogte zijn (zoals bij de Joolz en Stokke bv) zodat je kindje als je ergens iets drinkt of eet niet tegen de tafelrand zit te kijken. Tevens erg fijn dat een voorbijkomende hond niet direct met zijn snufferd in de wagen kan duiken.
* Hij moet goed verstelbaar zijn dus niet met van die irritante riempjes die je moet verstellen als je kind er nog in zit.(Joolz en Buggaboo hebben een kliksysteem)
* De bak moet makkelijk op en af kunnen.
* De Maxi Cosi moet op het onderstel passen

Waar je ook naar moet kijken is op wat voor een soort terrein je hem gaat gebruiken. Ga je veel het bos in en wil je het strand op dan heb je een wagen nodig met grote banden (de lompere types). Loop je voornamelijk op stoepen dan is een compactere wagen met kleinere (voor) wieltjes weer handiger.  

Succes!
gr.Ing

Ha,

Ik ben het met Ing eens. Wij hebben ook een  Quinny Speedy en de zit inderdaad heel vreemd. Als je kindje klein is gaat het nog wel, maar vanaf het moment dat ons zoontje nieuwsgierig werd (en dat was snel :)), hebben we een geimproviseerd kussentje in zijn rug gestopt, anders probeerde hij steeds zelfs naar voren te komen. En ja, deze kinderwagen kun je inderdaad alleen maar gebruiken met het gezichtje van je kindje van je af. HIer zou ik een volgende keer niet meer voor kiezen. Overigens vond ik hem niet zo lomp als Ing omschrijft. In mijn Corso die ik toen had, past hij ook in de achterbak. Ok, het is niet super super compact, maar ik hou ook niet van die spacy-wagens zoals die van Stokke, maar dat is ieders eigen keuze.

Als ik weer zou moeten kiezen, zou ik denk ik kiezen voor de Quinny Buzz, lekker makkelijk opvouwbaar.

Succes met je zoektocht., Suus

Hallo,

Ik ben ook helemaal voor de Stokke. Ik heb reeds mijn tweede al en dit is niet omdat de andere kapot was of iets dergelijks. Mijn man zou er zo vertegenwoordiger voor kunnen worden zoals hij iedere keer de Stokke de hemel in prijst. Hij loopt dan ook wel als een trein, en als we het handvat verstellen kan onze dochter van 3,5 hem ook even duwen (Ik er wel langs natuurlijk). Ik zou zeggen probeer er gewoon eens een paar. Ik heb gehoord dat je bij verschillende babyzaken van die speciale parcours hebt waar je de kinderwagens kunt uit proberen. En mocht je voor een Stokke gaan, ik heb hem in Geleen gekocht en dat scheelde een aardige duit.

Hopelijk kom je er snel uit,

Liefs Margret

Hoihoi,

Wij hebben 1,5 jaar geleden een kinderwagen van mutsaers gekocht. We hebben gekozen voor een 4 wieler (de voorste wielen staan wel dichterbij elkaar dan de achterste) dit omdat ik een keer met een 3 wieler had gereden met een tas met boodschappen in de ene hand en de wagen sturen met de andere hand gevolg dat de hele wagen omviel op het moment dat ik de stoep op wilde gaan... Ik vind deze wagen erg makkelijk opvouwen, alle wielen kunnen los en dan is hij erg plat. Je kindje kan naar je kijken en van je af kijken en de maxi cosi paste erop. We zijn erg tevreden en houden deze wagen gewoon nu de tweede op komst is!

Wij zijn trouwens gewoon naar een grote babyzaak gegaan en hebben daar met allerlei wagen rondgereden. Die we het lekkerste vonden rijden en die achter in de koffer paste hebben we genomen.

Groetjes,
Jo

Hoihoi,

Momenteel ben ik zwanger van nummer 1 (27 weken vandaag) en wij hebben de maxi cosi mura 4 aangeschaft.
Hij is gemakkelijk opklapbaar en ook klein als hij ingeklapt is. Verder schijnt het een erg degelijke wagen te zijn en aangezien we een hond hebben en vaak naar het bos/strand gaan hebben wij daarom gekozen voor een wagen met 4 wielen.
Het zitje voor als het kindje wat ouder is, is ook ideaal.. ze kunnen niet onderuit zakken en je kunt hem in verschillende standen instellen, maar volgensmij kan hij maar wel op 1 manier geinstalleerd worden, alleen met het kindje van je af.

Ik ben benieuwd hoe die loopt buiten want dat hebben we natuurlijk nog niet geprobeerd hihi.

Succes ermee!
Groetjes Maaike

Terug
Bovenaan