Help!!! op zoek naar kinderwagen

Haha, grappig dat de vraag elke keer weer terugkomt. Wij zijn toen in Gouda in het Babypark gaan kijken en hebben alle wagens in en uitgeklapt. We waren enthousiast over de Bugaboo totdat we de handrem irritant vonden, Joolz vonden we mooi maar schijnt niet erg goed qua kwaliteit. Wij zijn geeindigd bij de Quinny Buzz, maar wonen in de stad, op bosgebied geen aanrader. Voordeel is dat we de maxicosi zonder tussenstuk op het onderstel kunnen klappen en de wagen is licht.

Gewoon uitproberen, succes!

Hoi Hoi,

Ik ben momenteel ruim 31 weken zwanger van de eerste. Wij hebben de urban Jungle van One tree hill aangeschaft. We hebben verschillende wagens op een proefweg (met zand, kiezels, klinkters  etc) getest en deze vonden wij met kop en schouders de fijnste. De bak zit stabiel op het onderstel (dit wisselde  sterk)  Daarom is deze is met name geschikt voor bos, strand etc. Nadeel is dat er een lage levertijd op zit. Hij moet nl uit Nieuw zeeland komen en is zeker niet de goedkoopste. Als ik de referenties op internet mag geloven zijn de ervaren gebruikers er zeer tevreden over dus ik ben benieuwd.

Succes met het maken van een keuze, en ga ze testen want dan vallen er zeker weten een aantal voor jullie af!

Groetjes

ik heb ook hele goede dingen gehoord over de Urban Jungle. Wij zijn zelf voor een tweedehands Quinny driewieler gegaan (het millenniummodel maar dat is niet meer in de winkel te krijgen), dit omdat we op het platteland wonen en dus vrij veel 'ruwer' terrein doen. De kleine is wel nog onderweg, dus veel ervaring kan ik er nog niet over delen...
Ook wil ik wel nog even iets opmerken over de maxi cosi. Ik lees bij heel wat dames dat ze dat een criterium vinden, maar je leest overal toch dat je je kind daar eigenlijk zo weinig mogelijk moet laten inzitten (zou niet goed zijn voor zijn rugje). Hij wordt dus eigenlijk enkel aangeraden als autostoel. Op onze wagen past de maxi cosi niet (enkel oudere modellen, maar dat is veel te omslachtig) en dat vind ik wel goed zo. Bescherming tegen mezelf, want ik kan me wel voorstellen dat het heel makkelijk is om die er snel even op te klikken...

Hoi,

Wij hebben een mutsy 4-rider gekocht toen ik zwanger was van de eerst en gebruik heb nu al 16 maand en hij bevalt erg goed. is erg wenkbaar, kunt in het bos en op het strand de voorwielen vast zetten. ook kan je het zitje naar je toe laten kijken en van je af, als er erg koude wind is zet ik het zitje altijd naar mij toe zodat je kind niet zo in de wind zit.
Mij bevalt de mutsy 4-rider erg goed. ik ben nou weer zwanger en ben aan het infomeren of de duo-seat er op kan zodat ik dan twee kids mee kan nemen. de duo-seat is des tijd gemaakt voor op de mutsy Urban rider maar past ook op de mutsy 4-rider. alleen zijn de meningen nog al verdeelt over of het frame het kan houden.
Test de kinderwagens in de winkel goed ook wat wenkbaarheid betreft en wat wil je er mee. Ook aan te raden is om te vragen of je de kinderwagen mag passen in de auto zodat je weet of je hem wel mee kunt nemen.

Groetjes Plat

De maxicosi gebruik je inderdaad niet voor afstanden. Maar het is wel erg handig als je een situatie hebt waarin je thuiskomt met de auto en je klikt de maxicosi op het onderstel en loopt daarmee naar binnen. Ook als je op bezoek gaat en je redt het niet om de kleine nog 10 minuten te tillen dan is het handig dat je het er even op kan klikken. Uiteraard is ieder zijn leven en behoefte anders ingesteld, dus vandaar de diverse adviezen denk ik!

Hey mooiedromen. Je hebt helemaal gelijk, ieder zijn eigen stijl en dus ook adviezen... wat je zegt over de maxi cosi kan ook wel handig zijn, idd voor korte stukjes, maar ik schreef het voornamelijk omdat ik tegenwoordig toch echt veel mensen met de maxi cosi op wielen zie winkelen met hun baby, en dan heb ik het over serieus gaan 'shoppen' en niet even snel de supermarkt door he...
nou, uiteindelijk ieder z'n eigen beslissing he!

wij hebben een urban jungle via marktplaats gekocht. overal in de winkels zeiden ze dat deze wagen kwalitatief heel goed is, en hij rijdt echt super! maar omdat wij momenteel nu niet echt dik in de centen zitten hebben we voor een 2ehands gekozen. hij ziet er nog goed uit en er staan er echt heel veel op marktplaats! de urban jungle rijdt echt heel licht en is super wendbaar, hij heeft lekker grote wielen voor bos enz. wij wandelen veel dus voor ons is hij ideaal!  Ik vind em zelf ook erg mooi en moet echt niet aan een Stokke denken bijv. maar ja, smaken verschillen.

succes met zoeken!

Terug
Bovenaan