Help: open luieruitslag, wat moet ik doen?

Ja, jullie lezen de vraag goed! Lukas heeft luieruitslag, tot bloedens toe en dat heeft hij nog nooit gehad. Ik laat hem zo veel mogelijk zonder luier lopen maar dat gaat niet altijd.

Heeft iemand tips wat ik kan doen om de open plekken, die dus bloeden. Dicht te krijgen?

Annemieke

Hè wat vervelend, zielig is dat altijd!

Jente heeft nog nooit open luieruitslag gehad maar wat we op het KDV vaak gebruiken is maizena (gewoon uit de supermarkt). Om het makkelijk te strooien in een zoutbusje doen ofzo. Het helpt vaak erg goed.

Zelf smeer ik overal calendula zalf op, werkt ook erg goed.

Al is het wel moeilijk want de ene zal roepen geen poeder maar zalfjes en de andere zegt het juist andersom. Misschien gewoon eens proberen.

Hoop dat het snel over is, groetjes Fenneke

AUW!!! zo zielig.
Linde had het afgelopen weekend ook, wij hebben flink gesmeerd met sudocreme en dat werkt  hier super!
Ook even geen lotion billendoekje gebruiken, liever een (wegwerp)washandje met evt. wat babyolie.
Linde is er nu bijna vanaf, en in het bezit van 2 nieuwe kiezen!!!

Succes ermee.

groetjes Daniëlle

Wat bij kay super werkt is nog steeds de vertrouwde Sudocreme!!

Hij had laatst weer eens ongelooflijk erge luieruitslag van de diarree.. Ik doe dan flink dik de Sudo erop en s'morgens ziet de huid er weer erg rustig uit. Na 2 dagen is het dan totaal verdwenen.

Zorg ook dat je lukas, als hij een flinke poepluier heeft, zo met z'n billetje in het bad zet. KLein laagje water is genoeg om even zijn billetjes zacht je wassen. De doekjes, door de parfum etc, prikt enorm op de kapotte huid, maar ook het gewrijf is erg vervelend. Dus een klein badje met lauw water zorgt voor twee lachende gezichten..

Stom voorbeeld, maar Sudo is bijna écht een paardemiddel haha.. Mijn nicht werk met paarden en als daar een paard een wond heeft smeren ze het er ook op. Dit werk perfect en de wond geneest snel en mooi!

Ze zag het destijds bij Kay op de babykamer staan en lachte me bijna uit dat ik het voor Kay's billen gebruikte. Toen kwam ze er pas achter dat het eigenlijk voor baby's etc was hahaha..

Maar goed,.. Hier dus dikke vrienden met Sudocreme.

Succes!

Esmé mv Kay en ???

Dean heeft er regelmatig last van. Ik gebruik dan een nat washandje omdat de doekjes erg prikken. Het washandje is lekker koud en koelt de billetjes wat af. Daarna doe ik er maizena of zetmeel op. Dat bindt goed in en de open plekken zijn vaak snel weer dicht. Als het eenmaal dicht is smeer ik er Bepanthen op. Dean is namelijk allergisch voor Sudocreme.

Sterkte met de kapotte billetjes en hopelijk is het weer snel over.

Groetjes,
Nelly.

...naar de huisarts gaan en zinkzalf met antischimmel-medicijn vragen >>> tenminste als het Candida is. Dat zie je doordat de wondjes niet dicht gaan door het gist-randje.

Veel sterkte!

ps hoe is met met je buitenhuis, waait het nog niet weg?

Ahhh wat sneu. Ik zou zeggen sudocreme, maizena en als het niet binnen een paar dagen minder is de ha bellen.
En inderdaad geen billendoekjes, dat is het zelfde als een sinaasappel pellen met wondjes of kloofjes aan je vingers au au au au

En inderdaad Esmé ook ik heb 2 potten sudocreme, 1 voor yoëll en 1 voor soline haha

Siebe heeft het ook regelmatig. Zodra hij verkouden is komt het in alle hevigheid weer op zetten. Zijn kiezen heeft hij al een tijd, dus daar kan het niet meer aan liggen. Ik gebruik normaal gesproken ook Sudocreme, maar zelfs dat hielp de afgelopen week niet meer. Het is dan ook kapot tot bloedens toe en het verschonen is werkelijk een lijdensweg. Ik heb er sindsdien Bepanthen zalf op gedaan en dat werkte fantastisch. Bepanthen wordt ook gebruikt bij tepelkloven, althans als je borstvoeding hebt gegeven zal het je wellicht wel bekend voor komen.

Succes er mee. Er zijn al een aantal tips gegeven, dus  moet de gouden tip er wel  tussen zitten.

Groetjes Fonske

Terug
Bovenaan