Help: open luieruitslag, wat moet ik doen?

BEPANTHEN!!!! Helemaal goed.... smeer het altijd op de billetjes van onze kleine man en nu ook op de zwaar geirriteerde oogleden van onze grote man (echtgenoot).. en het helpt super... ik zou niet van die zwitsaldoekjes gebruiken; gewoon washandje deppen met lauw water... en dan lekker dik in de zalf... let maar op! Super, beter dan sudocreme is onze ervaring....

Succes!!!!

Sunny

hey hoi,

ik had voor Yoëll destijds ook een antischimmel middel ben de naam ff kwijt en daar moest ik creme van dokter van de zwaab (vlgs mij schrijf ik het zo...) erover heen smeren zodat alles er goed in kon trekken...binnen een dag was het weg....die tip kreeg ik van de huisartsenpost....

wat   ook heel goed helpt is creme van Purol.....dat helpt voor alle wondjes etc etc...

heel veel beterschap voor je mannetje

Liefs Denise

Wij zweren bij maizena! Klinkt heel gek, maar er schijnt iets in te zitten wat het natuurlijk genezingsproces bevordert. Ik gebruik dus geen creme, maar houd de billetjes zo droog mogelijk (inderdaad liefst met washandje schoonmaken ipv lotiondoekjes en daarna droog wrijven met een hydrofiele luier) en doe er daarna maizena op. Gewoon strooien, een dun laagje. Op het kdv kenden ze het niet, maar omdat ik steeds met een potje maizena aan kwam zetten en ze zagen dat het werkte, zijn ze het nu ook gaan gebruiken.

En inderdaad, zoveel mogelijk  met blote billen laten lopen, maar je zult toch af en toe de deur uit moeten hè?

Succes!

Groetjes,
Myrna mv Isis en Nika

Het is wel duidelijk waar ik terecht kan als ik hulp nodig heb! Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ga gelijk Maizena kopen en Sudocreme en bephathen heb ik al in huis. HOpelijk wordt het geen schimmel maar dan kan ik altijd nog naar de apotheek.

Hallo,

Als de wondjes echt open zijn tot bloedens toe zou ik GEEN Sudocreme gebruiken!! Dit brandt dan namelijk in de wondjes en doet nog meer pijn.
Bepanthen kan geloof ik wel en inderdaad gewone maizena heeft hier ook altijd het beste geholpen. Je zult zien dat de wondjes binnen 1 a 2 dagen helemaal ingedroogd zijn. Ook deed ik nog wel eens een extra schepje in de luier zodat het vocht goed opgenomen werdt en niet rechtstreeks op de billen kwam.

Succes!!

Terug
Bovenaan