Help! Overgang van borst naar fles voeding

Mijn ervaring is dat je kleintje dit zelf regelt! Toen ik bij mijn zoon ging afbouwen zat ik op 7 voedingen... ik begon met de eerste fles (2e voeding van de dag) resultaat was dat hij ook meteen naar 6 voedingen ging. Gewoon vanwege de verzadiging denk ik.
Vervolgens heb ik de 4e voeding vervangen en daarna de 5e en toen liet hij er weer 1 vallen! Uiteindelijk heb ik ook nog ruim 2 maanden alleen 's ochtends en 's avonds zelf gevoed, nooit problemen mee gehad!

quote: Alice mv Eva reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-03-2009 12:28:33'));

Ja dat blijft echt apart, die verschillende adviezen.
Ik blijf zeggen, doe wat je gevoel je ingeeft.
Zelf heb ik van begin af aan geweten dat ik niet 6 maanden bv zou kunnen gaan geven.
Mijn werk is niet te combineren met afkolven bijv. en ja ik weet wettelijk gezien heb ik daar recht op. Maar voor mij was de keuze of bv blijven geven en dus afkolven op het werk, wat in zou houden dat ik naar een andere werkplek zou moeten en dus ook opvang zou moeten gaan regelen. Huidige werkplek kan ik tijden werken dat ik veel thuis ben dus geen opvang nodig heb en dat vind ik nog steeds het belangrijkst.

Als ik niet onregelmatig had gewerkt, dan had ik ook de avond, nacht en ochtendvoeding op bv gehouden, maar goed, ik draai ook nacht-, dag en avonddiensten dus ik heb geen regelmaat in mijn werk en dus ook geen regelmaat met de bv.

Even een opmerking voor meelezende moeders in dezelfde situatie:
Op zich kun je ook met onregelmatige werktijden heel goed borst en fles combineren hoor, zonder dat je op je werk hoeft te kolven. Borsten zijn namelijk na een aantal weken of maanden zo flexibel dat ze veranderingen gewoon kunnen opvangen. Zaak is wel dat je vlak voor je gaat werken even je borsten goed laat leegdrinken of kolft.

Hoi
onregelmatige diensten mag je weigeren tot je kndje 9 maanden is met name nachtdiensten zou ik niet aanbevelen

quote: ml 72 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-03-2009 22:03:46'));

Hoi
onregelmatige diensten mag je weigeren tot je kndje 9 maanden is met name nachtdiensten zou ik niet aanbevelen

Klopt de eerste maanden mag je geen onregelmatige diensten draaien en ook geen nachtdiensten. Ook als je geen borstvoeding geeft trouwens.

Ik zou het niet weten. Mijn dochtertje van bijna 10 weken zit al op 5 voedingen en ik heb nu de eerste voeding eraf gehaald. Het CB adviseerde om eerst de voeding eraf te halen die het minst goed loopt en te eindigen met de avondvoeding gevolgd door de ochtendvoeding. Ik houd 1 voeding eraf per week aan en dat is voor mijn lijf wel het fijnst, gisteren is de eerste voeding eraf gegaan en ik was enorm aan het lekken.
Ik geef kruidvat extra care en daar moet ik voor een kind tussen de 4-5 kilo 5 afgestreken schepjes geven en 150 ml water per voeding. Kan het CB niet meer duidelijkheid scheppen? Veel succes!

Overigens ga ik volledig stoppen met de BV en voel me daar prettig bij. Ik wil volledig gestopt zijn als ik weer ga werken. Niet omdat het niet zou kunnen maar omdat ik me daar prettiger bij voel. Dit heb ik bij mijn oudste dochtertje ook gedaan en is me prima bevallen. Ook de kunstvoeding is tegenwoordig erg goed. Het klinkt misschien egoistisch maar volgens mij komt het je kind ook ten goede als moeder goed in d'r vel zit en ik vind ook zeker een hoop voordelen aan BV zitten maar ook een hele hoop nadelen dus ik heb haar wel wat meegegeven maar dus geen half jaar!

Hai, ik heb dit alles even meegelezen en heb nu zelf een vraag.
Kan ik een fles borstvoeding zonder probleem vervangen door een fles "kunst"voeding of moet ik delen ervan vermengen met de borstvoeding om mijn zoon te laten wennen aan de nieuwe voeding?
Alvast bedankt voor het antwoord.

Hoi, je kan BV meteen zonder problemen vervangen door FV. Mocht je kindje protesteren kun je altijd nog gaan mengen. Ik maak de afgekolfde melk die ik in de vriezer op voorraad had liggen natuurlijk wel op want vind het wel zonde om BV niet te gebruiken,

Terug
Bovenaan