HELP ovulatie testen snap er niks van

<p>Hallo allemaal,</p><p>Voor het eerst begonnen met ovulatie testen van sensitest. Op dag 10 een licht streepje. De dagen erna testen allemaal wit. Ik heb een cyclus van 27 dagen meestal. Officieel moet morgen mijn eisprong zijn. Maar ik test nog steeds niet positief ? Hoe werkt dit nou, of is mijn eisprong al geweest door dat lichte streepje? En wanneer kan ik nou het beste testen.</p><p>help!</p>
 
Drink je te veel? 
 
Kan zijn dat je geen ovulatie hebt deze maand? 
Eigenlijk is het vreemd dat je geen streepjes hebt namelijk. Sensitest was bij mij namelijk heel duidelijk. Vanaf cd 10 testen, lichte streep. CD 13 dikke streep. CD15 ovulatie. 
 
Ik drink best wel wat op een dag... is dat slecht dan icm testen? Wanneer test jij? Ja, ik zie dus nog steeds geen streep en ik hoor officieel volgens berekening cyclus 27 dagen morgen mijn ei te hebben. Ik begrijp dus van jou dat je meestal de dag ervoor een positieve test moet hebben?
 
Ik drink best wel wat op een dag... is dat slecht dan icm testen? Wanneer test jij? Ja, ik zie dus nog steeds geen streep en ik hoor officieel volgens berekening cyclus 27 dagen morgen mijn ei te hebben. Ik begrijp dus van jou dat je meestal de dag ervoor een positieve test moet hebben?
 
Een ovulatie test is pas positief als de teststreep even donker, of donkerder, is als de controle streep.
Nog even doortesten dus. Het is aan te raden wel elke dag rond dezelfde tijd te testen.
Succes!
 
Het is inderdaad aan te raden om elke dag rond dezelfde tijd te testen en in de gebruiksaanwijzing staat ook dat je 2 uur voordat je een ovulatietest doet, niet of heel weinig moet drinken. Anders kan de test je LH niet (goed) meten. In principe zou je dan vrijwel altijd een (licht) streepje moeten hebben, maar de test is pas positief als de lijn even donker of donkerder is als de controlelijn. Tussendoor mag je gerust drinken, je moet alleen zorgen dat je een paar uur voor die test niet te veel drinkt omdat de urine geconcentreerd genoeg moet zijn. ;)
Als je een positieve ovulatietest hebt, dan betekent dat meestal dat je ovulatie te verwachten is 24 tot 48 uur NADAT de test positief was. Hopelijk kom je er nu wat meer uit!
 
Hee Linda,
ik heb toevallig afgelopen maand (eerste keer na stoppen anticonceptie) ook een cyclus van 27 dagen gehad, en nu dus ook druk in de weer met ovulatietesten. Ik heb testen van de Action en van 2besure. Inmiddels op cyclusdag 17 en vanaf afgelopen vrijdag aan t testen en ik heb dus bij de 2besure testen elke dag geen lijntje, dus ook niet heel licht. Werd er erg gefrustreerd van. Toen ook begonnen met testen van de action en daar krijg ik wel een streepje, die gisteren iets lichter was en vandaag alweer wat donkerder. Ik snap t dus ook niet helemaal want ik had wel wat andere symptomen dat eisprong eraan zat te komen. Raak er best gefrustreerd van!
kan natuurlijk dat deze cyclus langer is dan vorige, maar dan nog vind ik helemaal geen streepje raar. Weet dus dat je niet de enige bent diede ovulatietesten nu gebruikt en HELP denkt! Ik begrijp je;)
 
Terug
Bovenaan