Help! Papa met corona

Lieve allemaal,<br />Vanmorgen had mijn man een positieve zelftest. Nu hebben wij een baby van 2,5 maand oud. Zijn er mama’s die hier ook mee te maken hebben gehad? Hoe hebben jullie dit aangepakt? <br />En niet geheel onbelangrijk is jullie baby besmet geraakt? Zo ja is hij/zij erg ziek geweest er van? <br />Natuurlijk zijn er al meerdere gesprekken over Corona, maar die dateren al van wat langer geleden of gaan over een baby die al wat ouder is. <br />

Mijn man had covid toen de baby 8 weken oud was.
Hij is niet in isolatie gegaan, hield eerste beetje afstand van haar maar dat is geen doen dagen niet knuffelen enzo. Dus uiteindelijk gaf hij af en toe wel de fles en knuffelde soms eventjes met haar
Ze heeft het niet gekregen en ik ook niet.

Onze baby was 3 maanden toen hij, en wij Corona kregen. Hij had het net bovenop een eerder verkoudheidsvirusje dus is wel echt 2 weken snotterig en wat benauwd geweest.

De combinatie met zelf niet lekker zijn, hoofdpijn, moe is niet chill dan namelijk.

Ik denk dat je het niet gaat kunnen voorkomen. Nu nog in isolatie gaan heeft weinig zin denk ik, je bent al besmettelijk voor je symptomen krijgt dacht ik.
Maar je hoort ook heel regelmatig dat niet iedereen in t gezin wordt besmet. Daar hoop ik voor jullie op.

Is jullie baby erg ziek geweest?

Nee nu nog in isolatie gaan lijkt inderdaad nutteloos, want papa is al sinds 4 weken geleden, toen hij zijn booster kreeg, snotterig en oorontsteking. Wel elke dag getest en vandaag voor het eerst positief op zelftest.

Niet heel erg ziek. Vooral een hele lange verkoudheid door dat eerdere virusje. Mijn dochter met astma heeft er dan weer helemaal geen last van gehad, maar zij was toen al 3 jaar.

Mijn man had Corona toen onze jongste 10 weken was, dit was in november. Wij zijn niet in isolatie gegaan wel knuffelen maar geen kusjes geven.
Onze baby heeft nergens last van gehad ik heb zelf ook steeds negatief getest op corona terwijl wij wel in hetzelfde bed sliepen. Onze oudste die is 3, die was wel in dezelfde week ziek. Geen idee of ze corona had we hebben haar niet laten testen omdat we sws binnen moesten blijven. Zij had ‘gewoon’ een griepje 2 daagjes koorts en een weekje verkouden. Dit heeft ze sinds ze naar de peuterspeelzaal gaat wel vaker dus geen idee of het corona was.

Terug
Bovenaan