Help! Papa met corona

Wij hebben het nu allemaal. Dochtertjr van 7 weken ook. Vrijdagavond op SEH geweest omdat ze 38.4 gr koorts had. Bij baby's onder de 3 mnd sturen ze je bij koorts gelijk door naar SEH blijkbaar want dan moet kinderarts er naar kijken. Maar papa had ook sinds paar dagen koortslip dus was ook eng..
Maar alle controles waren voor de rest goed en ze dronk goed dus mochten weer naar huis. Volgende dag hoorde we dat haar coronatest dus ook positief was (was te verwachten). Ze heeft daarna nog 1.5 dag wat verhoging gehad. Nu heeft ze alleen nog schor huiltje en niest ze af en toe. Baby's hebben er in het algemeen weinig last van zeiden ze in het ziekenhuis ook al.

Oh jeetje wat vervelend! Denk dat we er bijna niet aan ontkomen met zijn allen op dit moment.
Wat fijn dat jullie wel weer naar huis mochten!
Dank voor het delen van je verhaal! Stelt toch een beetje gerust mocht ze het toch wel krijgen

Wij hebben momenteel ook allemaal Corona thuis. Of ons dochtertje van 10 weken het ook heeft weet ik niet. Ze was 2 dagen licht verkouden en verder geen verhoging o.I.d. gehad. Wij namen met betrekking tot haar verzorging verder geen voorzorgsmaatregelen omdat dat bijna niet te doen is. Zeker niet met ook nog bacillen-bom van 3 jaar in huis.

Mijn vriend kreeg Corona toen onze dochter 5 wkn was. Dochter klonk toen beetje nasaal en sliep nog bij ons op de kamer. Uitje neergezet en heel hard gehoopt dat 'dat het was'. Mijn vriend is wel op zolder gaan slapen. En heeft het contact met haar met mondkapje gedaan. Maar wij waren ook van mening dat een baby het contact met papa nodig heeft. Dus 'geheel-onthouding' van dat contact dus niet heel consequent toegepast. Gelukkig bleef ik negatief en heeft onze dochter ook geen erge klachten gehad. Dat had me wel eng geleken en toen we net hoorden dat mijn vriend positief was, vond ik t ook wel ff eng. Dus ik snap je goed!

Hier wel ervaring met een jonge baby, toen 14 dagen, in de omgeving. Zij heeft wel 2 dagen in het ziekenhuis gelegen met hoge koorts. Gelukkig reageerde ze goed op paracetamol en kwamen er geen complicaties bij.

Ik was positief getest met lichte klachten toen onze jongste net 2 weken oud was. Heel bijzonder omdat ik dus in de kraamweek het ergens heb opgelopen (misschien ziekenhuis?).
Mijn partner heeft het niet gehad. En de jongste van 2 weken en oudste van 2 jaar hebben we niet laten testen.

Ik gaf borstvoeding dus kon niet in isolatie. Wilde ik ook niet met zo’n kleintje. Wel grotendeels mondkapje op, extra hygiëne en afstand van partner en dochter gehouden. Uiteindelijk heb ik en evt de kinderen maar zeer lichte klachten gehad.

Doe wat goed voor jullie voelt.

Terug
Bovenaan