help pauline en dr mannen het diner door

Hoi,

Wij hebben laatst erg lekkere prei-schotel gemaakt, met vis. Was echt jummie, als je wilt kan ik het recept voor je opzoeken, weet niet of je prei en vis eet.

Prei-gehakt schotel. Prei stampot maken, gehakt rullen en kruiden (ook lekker met stukje paprika), laag stampot (helft) in een ovenschaal, gehakt erop, laag stampot en daarop geraspte kaas. Nog even in de oven tot de kaas gesmolten is en smullen maar. (Erg goed te maken van te voren en daarna opwarmen in de oven terwijl de kaas smelt)

Ook lekker, kipfilet gevuld met mosterd-mon chou. Mengsel maken van Mon chou en grove mosterd, Kip open snijden, mengsel tussen de kip verdelen, rauwe ham erom heen wikkelen en daarna het kippakketje in folie wikkelen. Daarna in de oven, 20min op 200gr (moet ik ook even nakijken, is lang geleden dat ik het gemaakt heb)

Plaat pizza, pak brooddeeg voor witbrood maken, kant en klare pizza saus of een suas maken van een pakje gezeefde tomaten, gefruit uitje en wat Italiaanse kruiden, op de pizza uitsmeren, pizza bekleden met alles wat je lekker vindt (let wel, veel groente maken de pizza sompig), kaas erover en volgens gebruiks aanwijzing in de oven. (meen 30min op 200gr).

Pasta met pesto en kip (ong. 3-4 personen), Kip snijden (+/-200-300gr), salami snijden (1/2-1 worst), pasta (hoeveelheid per persoon)  koken. Kip bakken in een grote pan, salami er ook nog even bij, kookroom toevoegen en een flinke schep pesto. Even proeven of het lekker smaakt, anders wat meer pesto of peper (geen zout want de salami is al zout).  Pasta erdoor heen en klaar! Lekker met een frisse salade.

tja... dat was het wel zo ongeveer... voor nu... wat ik doe is vaak recepten uit de gratid boekjes van de supermarkten proberen, is het lekker dan bewaar ik het recept, is het niets.. hup weg ermee. Op www.voedingscentrum.nl staan ook leuke recepten.

groetjes Nanda

hoi

ik heb wel een lekker makkelijk recept

nodig
-500 gr kipfilet
-1 zakje silvo kiptandori kruiden
-1 rode paprika
-1 bosje lente/bosuitjes
-1 ui
-300/400 ml roerbiogarde
-3 eetlepels mayonaise
- 1 pak pitabroodjes

je snijdt de kipfilet in kleine stukjes en kruid ze met de tandori kruiden evne in laten trekken en daarna bakken in een beetje olie

daarna snij je de paparika ui en lente ui in kleine stukjes en doe je in een
kom daarbij doe je de biogarde en de mayonaise
je kip laat je afkoelen en daarna doe je het ook in de kom
het geheel zet je een paar uur in de koelkast

als je gaat eten bak je de pitabroodjes en doet de vulling erin en klaar ben

heel erg lekker en makkelijk

saskia

Wij eten vanavond een ovenschotel:

gehaktschotel (pakje van knorr geloof ik) maken en onderin de schaal doen. Er boven op aardappelpuree voor in de oven,   Beetje kaas er over....simpel en lekker...!

Een aanvulling op de plaatpizza...die maak ik ook regelmatig, maar dan van bruinbrooddeeg. De bodem doe ik altijd eerst een tijdje in de oven (10 minuutjes ofzo), zodat die kan voorgaren. Als je dan saus en groente er over doet wordt de bodem niet zo sompig!

Verder: nasi, bami, chili con carne, wraps, maaltijdsoep, kapuncijners, uit eten! hahaha!

Succes!

Ellen mv Julian

Roerbakmie!!

Gewoon van de Honig. Zelf groente en eventueel vlees toevoegen, 10 minuutjes klaar. Als wij eens geen zin hebben in vlees doe ik er cashewnoten onder, ook heel erg lekker! Meestal maak ik een heel pak, daar kunnen we de helft van invriezen of we eten het gewoon 2 dagen..

succes!!
(leuke topic trouwens, want ook ik heb vaker moeite met wederom iets lekkers en gezonds op tafel te zetten!)

Mo22

Ook lekker met salade en eventueel wat rijst:

gehaktbroodjes

bladerdeegplakjes laten ontdooien (2 per broodje)
op de helft van de plakjes een ring ananas leggen (uitgelekt/afgedept)
hoh gehakt kruiden met bijv. nasikruiden (conimex) en ballen van maken
op de ananas een bal leggen en daarover weer een bladerdeegplakje
pakketje dichtmaken door met een vork de randen aan elkaar te drukken
in de oven (temp. enzo weet ik niet, even je ovenboekje checken)

eventueel wat curry of chilisaus erbij.

Terug
Bovenaan