Hoi,
Wij hebben laatst erg lekkere prei-schotel gemaakt, met vis. Was echt jummie, als je wilt kan ik het recept voor je opzoeken, weet niet of je prei en vis eet.
Prei-gehakt schotel. Prei stampot maken, gehakt rullen en kruiden (ook lekker met stukje paprika), laag stampot (helft) in een ovenschaal, gehakt erop, laag stampot en daarop geraspte kaas. Nog even in de oven tot de kaas gesmolten is en smullen maar. (Erg goed te maken van te voren en daarna opwarmen in de oven terwijl de kaas smelt)
Ook lekker, kipfilet gevuld met mosterd-mon chou. Mengsel maken van Mon chou en grove mosterd, Kip open snijden, mengsel tussen de kip verdelen, rauwe ham erom heen wikkelen en daarna het kippakketje in folie wikkelen. Daarna in de oven, 20min op 200gr (moet ik ook even nakijken, is lang geleden dat ik het gemaakt heb)
Plaat pizza, pak brooddeeg voor witbrood maken, kant en klare pizza saus of een suas maken van een pakje gezeefde tomaten, gefruit uitje en wat Italiaanse kruiden, op de pizza uitsmeren, pizza bekleden met alles wat je lekker vindt (let wel, veel groente maken de pizza sompig), kaas erover en volgens gebruiks aanwijzing in de oven. (meen 30min op 200gr).
Pasta met pesto en kip (ong. 3-4 personen), Kip snijden (+/-200-300gr), salami snijden (1/2-1 worst), pasta (hoeveelheid per persoon) koken. Kip bakken in een grote pan, salami er ook nog even bij, kookroom toevoegen en een flinke schep pesto. Even proeven of het lekker smaakt, anders wat meer pesto of peper (geen zout want de salami is al zout). Pasta erdoor heen en klaar! Lekker met een frisse salade.
tja... dat was het wel zo ongeveer... voor nu... wat ik doe is vaak recepten uit de gratid boekjes van de supermarkten proberen, is het lekker dan bewaar ik het recept, is het niets.. hup weg ermee. Op www.voedingscentrum.nl staan ook leuke recepten.
groetjes Nanda