HELP!!!! Peuter van 3,5 slaat andere kindjes

<p>Beste ouders ik ben ten einde raad!</p><p>Ik probeer een lang verhaal zo kort mogelijk te omschrijven.</p><p>Mijn zoontje is met 2.5 jaar ingestroomd op psz. Daar heeft hij een half jaar geen discipline, routine etc gehad en is ook nooit gecorrigeerd. Hij kwam altijd daar heel gefrustreerd en boos vandaan.</p><p>Na een paar maanden gaf zijn begeleidster aan dat hij taal achterstand heeft. Zodoende hebben wij aan de bel getrokken bij het Consultatiebureau. De CB vond niet dat hij achterstand had maar wou onze toestemming om met zijn begeleidster van psz te praten. Zo naief dat we waren hebben we toestemming gegeven. Daaruit heefr het CB de conclusie getrokken geen taalachterstand maar gedragsproblemen. Kort gezegd mijn zoon begon rond 3 jaar heel erg fysiek te worden richting andere leeftijd genoten. Voor we het wisten zaten we voor allerlei controles bij AURIS, CB en pedagoog.</p><p>Na een eerste gesprek met de pedagoog gaf zij ons aan dat het heel normaal is dat een kind zich zo kan uiten vooral vanwege taalachterstand, naarmate zijn spraak zal ontwikkelen zullen zijn frustraties minderen.</p><p>Ik zat heel erg in mijn maag met de label gedragsproblemen, ik heb de pedogoog mijn verhaal voorgelegd en zij stond verbaasd van de bevinding van haar collega. Ze heeft haar collega aangesproken en die belde mij om te zeggen dat ze er vanaf zag en het zou weghalen uit zijn dossier. Want ja op basis van wat concludeer je dat op helemaal niets.</p><p>In de tussentijd hebben wij onze zoon op een andere psz geplaatst omdat wij overtuigd waren dat de begeleiding waardeloos was.</p><p>De overstap ging goed hij gaat met volle vreugde naar de psz. Maar je raad het al na 2 maanden werden we voor gesprek uitgenodigd.... we maken ons erg zorgen om jouw zoon en willen het CB inschakelen. Vanwaar de zorgen?? Nou ja hij is fysiek naar andere, taalachterstand (onverstaanbaar), tekenen gaat vanuit elleboog niet vanuit zijn hand, onthoud liedjes uit de kring niet en zo kan ik nog eindeloos door gaan.</p><p>Inmiddels werd hij ook gepest maar gaf de begeleidster alleen aan dat hij heel erg gefrustreerd is soms. Pas na aangeven dat hij altijd de naam van 1 jongen noemt kwam de aap uit de mouw, daarop antwoorde zij dat hij gepest wordt door 3 jongens. </p><p>Ik heb haar aangegeven handvaten te hebbem gekregen van de pedagoog, maar dat de pedagoog na 3 gesprekken het goed vond om te stoppen het was niet meer nodig.</p><p>Terug naar de begeleidster, die vond het na 2 maanden nodig om het CB en interne begeleider in te schakelen. Ik heb dat geweigerd want ik laat me dat geen tweede keer gebeuren.</p><p>Ze gaf aan dat we na 3 maanden weer een gesprek met elkaar aangaan. Hij is wisselvallig nog fysiek naar andere maar veel rustiger dan 5 maanden geleden. Luisterd wat meer maar laten we zeggen we hebben onze off dagen.</p><p>Nu hebben we deze week weer een gesprek en ik weet al waar het naar toe gaat. Zij is vastbesloten het CB en interne begeleider in te schakelen, maar na wat er ons de 1ste keer is overkomen ga ik daar echt niet voor staan.</p><p> </p><p>Heeft iemand raad met mijn verhaal. Ik weet niet hoe ik het gesprek moet aanpakken. Het is verder echt een schat van een jongen, heel sociaal en lief. Maar als hij moe, niet gegeten, slecht geslapen heeft dan is het the devil him self.</p><p>PS excuus voor de lange tekst.</p>
 
Ik snap je zorgen maar zou me eerlijk gezegd niet verzetten tegen het cb. Hij is al bij allerlei instanties geweest maar het gaat nu niet goed op psz zo te horen. Je kan het cb toch opnieuw vertellen wat er verder allemaal gebeurd is? Zou het niet af houden. Succes!
 
Ik snap je zorgen maar zou me eerlijk gezegd niet verzetten tegen het cb. Hij is al bij allerlei instanties geweest maar het gaat nu niet goed op psz zo te horen. Je kan het cb toch opnieuw vertellen wat er verder allemaal gebeurd is? Zou het niet af houden. Succes!
 
Bedankt voor je reactie. 
Ik heb gewoon een nare ervaring met het CB aan overgehouden. Op basis van helemaal niets een kind kenmerken op gedragsproblemen en vervolgens het ook weer doodleuk weghalen. 
Ik vind dat hij na 2 maanden op een nieuwe psz dat de begeleidster te voorbarig is in haar conclusie. Aangezien wij thuis echt vooruitgang boeken met zijn peuterpuberteit fases. Er zijn ook gedragingen van voorgaande psz ingeslopen. Daar ging het echt hard aan toe, waar andere kinderen elkaar sloegen en het opletten op de kinderen was echt ver van te spreken. Ik ben met 3 andere moeders tegelijk daar weg gegaan. Nou heb ik na het plaatsen van mijn topic de pedagoog gebeld. Morgen hebben we een gesprek met de pedagoog. Het leek mij dan maar verstandig om met haar hierover te sparren. Ik wil ook weer niet betweterig over komen. 
 
 
 
Lijkt me heel goed om dit met de pedagoog te bespreken! Zij kent het hele verhaal en dr situatie en kan jullie vast goed advies geven! Succes!
 
Lijkt me heel goed om dit met de pedagoog te bespreken! Zij kent het hele verhaal en dr situatie en kan jullie vast goed advies geven! Succes!
 
Bij ons zoontje (5 jr) wilde de invaljuf een paar maanden geleden ook een gesprek met intern begeleidster en onderwijscoach vanwege driftaanvallen. 
Wij gingen daarmee akkoord maar hadden vooraf heel duidelijk aangegeven dat onze voorwaarde was dat ze geen labeltjes op hem zouden plakken maar dat we alleen naar gedrag en oplossingen zouden kijken. Daar gingen ze mee akkoord.
Dat is misschien voor jullie ook een idee?

Uiteindelijk waren wij heel blij met het gesprek. De maatschappelijk werkster was vooral heel kritisch naar de schoolsituatie die erg onrustig was. Ondertussen is diee situatie weer stabiel en die invaljuf weg. En daarmee ook meteen alle problemen opgelost!
 
Ik wil je een beetje geruststellen. 
Mijn zoontje werd vaak gebeten door een kindje op het kdv. Dat kindje kon destijds zichzelf nog niet goed uiten en werd driftig en beet andere kindjes, waaronder dus mijn zoontje. Sinds zijn taal beter is geworden en hij kan aangeven hoe hij zich voelt, is ook zijn gedrag veel beter. 
Het zijn nu goede vriendjes.
 
Terug
Bovenaan