HELP!!!! Peuter van 3,5 slaat andere kindjes

Hoe is het nu met zijn taalontwikkeling? Het kan inderdaad goed zijn dat je peuter dit gedrag gaat vertonen doordat hij zich niet kan verwoorden. Is er al gedacht aan logopedie?
Misschien werkt het om te gaan werken met emotie kaarten, (zowel thuis als op psz) zodat hij door middel daarvan beter kan 'vertellen' hoe hij zich voelt.
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik voel me stuk rustiger.
Hij heeft sinds mei een VVE, hij gaat 4 dagen naar de psz. Twee weken geleden gaf zijn begeleidster aan dat zijn taalontwikkeling iets beter gaat. Hij kan enigzins zichzelf iets verstaanbaarder maken.
Hij loopt nog wel steeds achter, als ik hem bijvoorbeeld vraag hoe was het op school vandaag dan snapt hij het niet. Als ik dan de vraag anders formulier zoals was school leuk vandaag? Dan herhaalt hij alleen wat ik zeg school leuk vandaag. Zo gaat het met veel gesprekken hij herhaalt het meeste wat je zegt.
Als hij wat uit zichzelf verteld dan gaat het meestal met 2 woordjes gevolgd door uhmmm en hij kijkt ons ook echt aan van ik zoek even woorden die ik niet kan vinden.... en dan volgt er nog een woordje met dhjaihdjso er achteraan en dan misschien nog een verstaanbaar woordje. Maar je snapt het verhaal totaal niet en is ook niet te volgen.
Ik moet erbij vermelden dat hij ook nog eens 2 talig wordt opgevoegd.
(Zucht)
 
Terug
Bovenaan