HELP! Reflux baby

<p>Onze zoon van 6 weken oud heeft heel erg last van reflux, de klachten:</p><p>Spugen (het spugen van flesvoeding is nu een STUK minder door het johannes broodpit meel), veel weg slikken, laat na de fles zurig waterige melk achtigeiets spugen, vaak de hik, huilt HEEL veel, slaapt weinig tot niet, als hij slaapt wordt hij wakker van zuur, overtrekken, schore stem van het huilen, rode oogjes, ontroostbaar, als hij niet huilt heeft hij veel speeksel</p><p> </p><p>Wat doen we er al aan:</p><p>Johannes brood pit meel, 30 min omhoog houden na de fles, bedje staat omhoog, bij een chiroprakter geweest en aankomende week ga ik langs de osteopaat, we geven hem geen extra voeding ookal drinkt hij het liefst de hele dag (want dan voelt hij geen pijn heb ik gehoord maar zou juist de klachten verergeren) en vaak als hij zo huilt pakt hij alleen me pink en is hij stil maar zoals jullie begrijpen kan ik dit niet de hele dag doen.</p><p> </p><p>Iemand met dezelfde ervaringen of tips?! Ik hoor ze heel graag!</p>

Ah wat naar voor jullie! Heb je al een draagdoek geprobeerd? Daarin kan hij rechtop in slaap vallen, misschien dat dat kan helpen?
Verder geen tips, maar anderen vast wel!

Heb ik ook al geprobeerd maar als de kleine pijn krijgt wordt hij helemaal hysterisch, aan mn haren en kleren trekken en gaat hij knijpen en ophalen met zn scherpe nagels. Is dus geen succes:( 

En mijn pink wil doe trouwens ook niet altijd pakken zeker niet als hij zo overstuur is (spenen pakt hij ook niet en als hij ze pakt zijn ze binnen n paar seconden uit en heb al allerlei soorten en vormen geprobeerd)

Oh phoe, je hebt het niet makkelijk.. Ik weet dat Stephanie Lampe een boek heeft speciaal over reflux babies. Ik heb haar andere boek en heb daar veel aan gehad. Leest makkelijk weg. Misschien staan daar nog tips in? 

Meid weet helemaal hoe je je voelt. 
Hier hebben alle 3 onze kids het gehad namelijk . Je bent soms zo machteloos als ze zo huilen van de pijn. 
Ik zou je echt adviseren naar de huisarts te stappen en vragen of je iets kunt krijgen voor het maagzuur minder zuur te maken. Hij langer dit zuur omhoog blijft komen hoe neer schade het maakt. Slokdarm kan daardoor flink verbranden. 
Gelukkig verdik je al. Hoeveel doe je in de fles. Vaak zijn mensen daar zuinig mee. Maar onze kinderarts zei altijd beton moet he maken haha... Dan blijft het beter in de maag.
Verder werden onze kinderen erg rustig van op hun buikje liggen  ze hebben er dan minder last van. 
Soms komt reflux ook door een allergie . Dit was bij ons het geval. Alle 3 koemelkallergie. Nu zwanger van nummer 4  en gaan we preventief starten met speciale voeding. Zo kunnen we de reflux dit keer misschien voorkomen. 
Sterkte!

Ik zeg het niet graag maar het is inderdaad zwaar. In het begin tob je maar aan totdat ik zoiets had van, vgm is dit niet normaal en zeker niet zoals het hoort.. 

Het boek is altijd iets om in huis te hebben, Dankje! En ik ben pas net begonnen met johannes, Ik heb flessen van 150cc (we hebben n flinke beer) en ik deed er altijd 1 schepje bij, En heb net na het lezen van je bericht 1/3 extra bij gedaan dus ik zou het nog verder kunnen verhogen! Moest jij toen niet de speen vd fles vervangen? Ik gebruik nu dr brown fase 1 en die zit nu soms al verstopt.

En over het koemelk allergie, het bureau en de chiroprakter vroeg aan mij of ik allergieën etc enzo heb naar dat is niet dus hun zeiden gelijk van nee dan zal het niet zo zijn.. En als ik mijn moeder gevoel moet volgen heb ik vanaf week 1 al het idee dat hij niet lekker gaat op de voeding... Want de klachten die ik noemde zijn me pas echt opgevallen sinds 2 a 2,5 week.. dus zou het dan aan het opbouwen zijn zn allergie? (Ik heb er geen verstand van)
Was er bij jullie in de familie al spraken van allergieën etc of zijn jullie op een andere manier achter gekomen dat het om koemelk allergie gaat? 

Onze zoon moest trouwens ook regelmatig en heeft vanaf dag 1 ook regelmatig wat vocht onder n neusje. Net of dat hij daar wat zweet..

En ik moet as maandag ochtend naar de osteopaat, ook weer via iemand aangekomen waarvan haar 1e kindje ook veel klachten had en daarna kreeg ze n heel ander kind, dus ik wacht dat af en anders ga ik gelijk weer actie onder nemen met het bureau en huisarts.

Terug
Bovenaan