Vreselijk om te zien dat je kindje ee zoveel last van heeft he. Onze baby heeft het ook gehad. Dat paniekerige huilen en aan haren trekken herken ik wel. Heeel strak in een doek knopen en een hele grote speen (zo’n rubbere) in zijn mond werkte bij ons dan weer wel. Als ik dit recept aanpaste, bleef baby doorhuilen. Wat bij mij werkt, hieft natuurlijk niet bij jou te werken.
Reflux begint, heel apart, vaak na een paar weken. Precies wat je zegt, een week of 2. Je hebt zelf alles al gedaan wat je kon doen. Het is nu echt een medisch probleem. Het klepje tussen de slokdarm en maag is nog niet goed ontwikkelt en het maagzuur is pijnlijk. Ook ik adviseer je echt naar de huisarts te gaan. Medicijnen hebben echter ook bijwerkingen. Hopelijk krijg je toch wat mee.
Je kunt gewoon wat proberen met de spenen van dr brown. Wij gebruikten op een gegeven moment een 3. Onze baby kreeg wel obstipatie en daarom konden wij maar weinig toevoegen. Extra water hielp dan wel weer.
onze baby is nu 6 maanden en huilt bijna nooit meer, alleen als hij schrikt, en is superblij. Vanaf 2 a 3 maanden begon hij uit zichzelf in bed te slapen. Een ledikant ipv wieg en supersterk instoppen met een stugge deken hielp daar ook nog eens aan mee.
Heel veel succes!