HELP...Refux???

Wie kan mij helpen???
Mijn zoontje heeft volgens mij veel symptomen van(verborgen)reflux.
-spuugt (is beter geworden na toevoeging nutriton maar niet over),wanneer er geen nutriton door de fles zit,spuugt ie 3 uur na de voeding soms nog.
-ik zie hem voortdurend slikken(volgens mij zure melk)
-overstrekt zich
-huilt niet overdreven veel maar merk wel aan hem dat hij niet lekker in zijn velletje zit(veel mopperen,niet in bepaalde houdingen willen zitten).
Wie komt dit bekend voor en is dit reflux?zo ja,wat nu???is dit te behandelen etc....
Ik hoop op reakties.
Groetjes Tanja

hoi Tanja,

Ik herken wel het een en ander in je verhaal. Mijn zoontje Marten heeft ook last van verborgen reflux klachten. Ik geef hem nu Omneo met Nutriton erin, maar ook bij hem i\s het niet over. Hij is nu 5 weken oud. Ook merk ik dat hij vaak moet slikken en zich ook vaak verslikt. Hij is ook vaak aan het "duwen". Dit is volgens het cb een teken dat hij last heeft van maagzuur......arm kind........wat weer duidt op reflux. Ik hou hem maar zo lang mogelijk rechtop na een voeding. Kan niet altijd, heb nog een peutertje rondlopen van bijna 3. Ook ik vind dit echt lastig. Ik kende het ook niet. Mijn oudste zoontje had nergens last van, die kon je gelijk neeleggen na een voeding.
Soms laat ik Marten nog een tijdje op mijn pink zuigen, zodat door de zuigreflex de melk wat verder zakt. (zelfde effect als dat wij met een te vol gevoel een kauwgompje lekker vinden).

Verder weet ik het ook niet zo goed. Van het cb word ik ook niet veel wijzer.....

Groetjes, Misja, mama van Thijmen (bijna 3) en Maten ( 5 weken)

hoi Tanja,

Ik herken wel het een en ander in je verhaal. Mijn zoontje Marten heeft ook last van verborgen reflux klachten. Ik geef hem nu Omneo met Nutriton erin, maar ook bij hem i\s het niet over. Hij is nu 5 weken oud. Ook merk ik dat hij vaak moet slikken en zich ook vaak verslikt. Hij is ook vaak aan het "duwen". Dit is volgens het cb een teken dat hij last heeft van maagzuur......arm kind........wat weer duidt op reflux. Ik hou hem maar zo lang mogelijk rechtop na een voeding. Kan niet altijd, heb nog een peutertje rondlopen van bijna 3. Ook ik vind dit echt lastig. Ik kende het ook niet. Mijn oudste zoontje had nergens last van, die kon je gelijk neeleggen na een voeding.
Soms laat ik Marten nog een tijdje op mijn pink zuigen, zodat door de zuigreflex de melk wat verder zakt. (zelfde effect als dat wij met een te vol gevoel een kauwgompje lekker vinden).

Verder weet ik het ook niet zo goed. Van het cb word ik ook niet veel wijzer.....

hoi Tanja,

Hallo

Mijn zoontje van nu 12 weken heeft het ook. hij spuugde ook na 3 uur nog, en het rook ook zuur, arm ventje......
In opdracht van een arst hebben we johannespitmeel brood gebruikt.
en doen we hem na de voeding even in de maxicosi, en laten hem echt even lekker met rust.
Ook hebben we het bedje met het hoofdeinde iets omhoog gedaan met boeken.
Sinds dien gaat het vele malen beter,
Ook mag die niet te snel eten, want dat stimuleert het weer zeggen ze.
He suc 6 en we hopen dat je er wat aan hebt.

Groeten anna

Hoi

Jamie heeft dit ook. Ik gebruik voor het spugen Nutriton dit werkt voor
mij heel erg goed. Hij spuugt soms nog wel iets, maar bijna niet meer.
Ik kan in ieder geval na de voeding zijn luier verschonen, want dit kon
ik zelfs niet.

Ook hebben wij het bedje aan de bovenkant verhoogt en hoe ik Jamie minimaal 15 minuten rechtop na de voeding.

Succes

Groetjes Natasja

hoi hoi,

Ook ik heb het wiegje en het ledikantje een stuk hoger aan het hoofdeinde. Ook houd ik Marten minimaal een kwartier rechtop na een voeding. Vandaag gaat het erg goed. Heeft maar 2 keer een flinke hoeveelheid teruggeven...... Is bij Marten dus nog erg wisselend moet ik zeggen. Misschien moet hij nog wennen aan de Nutriton door de melk. Hij heeft dit sinds vorige week. Soms gebruik ik het niet, omdat ik dan toch weer twijfel eraan. Gek word ik ervan af en toe. Maar dan bedenk ik me dat het voor Marten nog vervelender moet zijn,,.......arm manneke....Maar tot nu toe gaat het met Nutriton beter dan zonder.

Groetjes, Misja

Terug
Bovenaan