help smetplekje

Hoi;

Jasmijn heeft een smetplekje in haar halsplooi. We maken het goed schoon en droog elke keer en doen er talkpoeder op. Maar het gaat niet weg en lijkt zelfs groter te worden..Heeft iemand een advies?

Groetjes Finduilas en Jasmijn (5,5 mnd)

Hoi,

ons dochtertje, Santana, had een plekje in haar okseltje. We hebben het eerst goed schoongemaakt en er vervolgens wat Weleda billenbalsem op gedaan. Na een dag was het al een stuk minder, na twee dagen was het weg.

Misschien dat dit voor jullie ook werkt?

succes!

Mijn zoontje heeft het achter zijn oortjes. Smeer nu een zalfje van de dokter, omdat het heeel snel ineens vuriger werd. Als het weg is heeft de dokter geadviseerd zinkzalf te blijven smeren om te voorkomen dat het weer terug komt. Het is erg diep achter zijn oortje en kan er zo moeilijk afdrogen.

Als het steeds erger wordt doe je er gewoon goed aan om de dokter even te laten kijken hoor!

Groetjes
Wasabimammie!

(Talkpoeder gaat trouwens vaak klonten en dan moet je het met olie weer weg zien te vegen, niethandig...)

mijn dochters hebben hier allebei last van gehad en ook met allerlei cremes wilde t niet weg gaan
Calendula zinkzalf werkte verreweg nog het beste dit is zalf van vsm..homeopatisch
Mijn zus kwam toen met een tip om er eiwit op te smeren en idd hielp dit heel goed en na een dag was het plekje weg
Je zou het ook kunnen proberen
Groetjes Xennah

Hoi,

Talkpoeder wordt afgeraden omdat het klontert en dan alleen maar erger gaat smetten. Je kunt het beter insmeren met olie of zalf. Zelf vind ik Balneum Hermal heel goed. Om het goed droog te maken, kun je het ook drogen met de föhn (tip van de kraamverzorgster).

groetjes,

Desiree

Hallo

Ik heb ook goede ervaring met sudocreme, gebruik het ook bij de kinderen.
Ik werk in de verzorging en daar gebruiken we het ook als mensen smetplekken hebben.

Groeten

weet je wat heel goed helpt? maizena
ja ja de gewone maizena wat je in de supermakt koop.
Mijn dochtertje en ook mijn zoontje hadden er erg veel last van en ik deed er gewoon met een wattestaafje wat maizena op en binnen een dag was het weg.
Erg goedkoop en het werkt geweldig.

Terug
Bovenaan