help smetplekje

Anouk heeft ook een smetplekje in haar halsplooi gehad.
Op advies van CB heb ik er zuivere vaseline op gedaan. Werkt waterafstotend, smetvlekken onstaan namelijk doordat de huid vochtig wordt (door kwijlen, melk, zweet) en niet droogt doordat er geen lucht aan kan. Talk-poeder en ook maizena worden korrelig en gaan schuren, zinkzalf en sudo-creme zijn ook ietwat korrelig van structuur en schuren dus ook. Met vaseline was het bij Anouk zo weg en ben het preventief blijven gebruiken, totdat ze haar hoodje zodanig bewoog dat er regelmatig lucht in de halsplooi kwam (hoofd optillen in buikligging/kruipen). In mijn werk als verzorgende komen we ook vaak smetvlekken tegen, maar dan bij ouderen (onder borsten, in buikplooien en liezen)
en dan wordt er meestal een stukje schoon/gestreken katoen/scheurlinnen/Engels-pluksel (een schone, gestreken katoenen zakdoek is al prima) in de plooi gelegd, zodat de huid droog blijft en niet op elkaar raakt/plakt. Maar dat werkt natuurlijk niet in de hals bij een baby.

hoi,
ik koop (kan ook op dokters recept)bij de apotheek vaseline lanette een tube, en dit smeert heerlijk en ze is bij mij binnen een dag eraf.
en heb ik het niet bij de hand dan gewoon zinkzalf of sudocrem
groetjes

Hi!
Ook wij hebben voor ons zoontje maizena gebruikt. Gewoon uit het doosje een beetje erop strooien (wel zorgen dat het niet in het gezichtje komt) en het overtollige maizena wegblazen.
Het werkt als een trein!

Groeten Monique

Terug
Bovenaan