HELP! Streepjescodes nodig van bambix, olvarit en nutrilon

Wie o wie gebruikt er nog olvarit, bambix of nutrilon. Kortom alle baby/kinderproducten van nutricia? Ik zoek streepjescodes voor een spaaractie maar omdat ik pas laat achter deze actie kwam heb ik een jaar lang van voeding voor Jens de dozen weggegooid zonder er ook maar 1 streepjescode af te halen...

Kortom wie heeft ze en doet er niks mee? Ik kan een retourenvelop met postzegel erop sturen!

gr.Ing

Hoi Ing,

wat balen! Ik kan je helaas niet helpen. Tijn drinkt eigenlijk altijd mama (of gewone yoghurt als mama er een keertje niet is) en eet brood en met de pot mee. Hier dus geen babyvoeding in huis... Hoop dat iemand je kan helpen!

groetjes Natasja

Ik kook altijd vers voor Jens maar heb een aantal NOOD potjes van olvarit maargoed dat spaart dus niet erg snel door. Hij heeft nog wel flesvoeding (had helaas een te korte tong voor bv) maar ook dat schiet niet erg op.

Hee even wat anders....heb je Tijn nog aan de borst dan? Is dat inmiddels niet pijnlijk of heeft hij nog geen tandjes? En hoe weet je of je aan de minimale 500 ml komt? Hoe conpenseer je dit als hij gewone yoghurt krijgt waar niet al die voedingsstoffen inzitten?
Ik ben gewoon even benieuwd. Ik vind het namelijk een hele klus om die 500 ml mel erin te krijgen!

gr.Ing

Hoi,

Tijn krijgt nog steeds borstvoeding. Tot nu toe heeft ie me 2 keer gebeten, 1 keer niet zo hard, 1 keer loeihard (maar dat was na het drinken, meneer wierp zich ineens weer op mijn borst en beet. Hij drinkt wel heel krachtig, heel anders dan een aantal maanden geleden. Maar we genieten eigenlijk nog steeds allebei. Tijdens het drinken kunnen ze trouwens niet bijten, das tecnisch onmogelijk (en das wel geruststellend met 6, bijna 7 tanden)
Hier op het CB gaven ze aan dat hij een prima voedingspatroon heeft. 3 Maal borstvoeding per dag ( 3 dagen per week maar 2 maal als ik werk, dan krijgt hij gewone yoghurt en dat vindt het CB ook prima)
Of het 500 ml zijn, geen idee, volgens mij komt het ook niet zo nauw. Naast borstvoeding krijgt Tijn altijd water.
Ik had trouwens tot een paar weken geleden afgekolfde borstvoeding voor de dagen dat ik werkte, alleen was ik dat kolven zat en hebben we het nu dus die dagen vervangen voor yoghurt. Op het CB gaven ze trouwens aan dat ze vanaf een jaar gewone melk mogen hebben in plaats van opvolgmelk. Yoghurt mag al eerder, omdat dat andere stoffen bevat.

groetjes Natasja

Haai,

Jens eet ook al yoghurt maar dan bovenop zijn minimale 500 cc opvolgmelk die werd voorgeschreven door het cb. Vanaf een jaar mag dat trouwens naar 300 cc. Ik heb bij Mette ook eindeloos gekolft. Een DRAMA! Maargoed ik deed het wel omdat het zo goed voor haar was en ze zelf niet kon drinken aan de borst. Toen Jens kwam lukte het niet meer omdat Mette constant op me klom als ik met Jens of wat dan ook bezig was. Ze was toen 1,5 dus haar leventje stond nogal op zijn kop door de komst van haar broertje. Wat dat betreft vond ik het leven met 1 kind stukken makkelijker al is het wel super leuk hoe ze nu samen zijn. Bij ons drinken ze ook altijd water al begint Mette dit na 2.5 jaar wel erg zat te worden.

Geniet nog maar even van de mooie momenten!

gr.Ing

Dank je Ing,

ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat als strakjes nummer 2 er is. Hoop ergens wel dat Tijn dan nog steeds aan de borst drinkt, lijkt me wel heel bijzonder!
Petje af dat je zo lang gekolfd hebt! Dat lijkt me zo zwaar... (een collega van mij heeft het ook een aantal maanden alleen maar gedaan, zelfde verhaal)
Ik kolfde eigenlijk alleen maar op mijn werk en was het na een paar weken al heel erg zat (ook wel omdat ik er daar de rust niet voor had denk ik). De voorraad heb ik opgebouwd door een voeding die Tijn niet meer dronk toch af te kolven (dus dagelijks een voeding erbij aanhouden eigenlijk), dan heb je snel een voorraadje)
Leuk om te lezen dat die van jou ook zo snel op elkaar zitten. Kom ik je vast nog wel een keertje om tips vragen...

groetjes Natasja

Kolfen is inderdaad best zwaar. Vooral in de nachten vond ik het een drama. Maargoed het hoort erbij.

Denk je niet dat Tijn jaloers wordt als hij straks de borst moet delen? Voor Mette was de komst van Jens echt een aardverschuiving. Ze was met haar 1,5 jaar net te jong om te snappen dat Jens ook aandacht nodig had. Maargoed toen ze wat ouder werd ging het prima hoor. Ze zijn stapelgek op elkaar.

gr.Ing

Hoi,

Tijn zal inderdaad wel een terugval krijgen als hij zijn aandacht moet gaan delen. Maar: het is eigenlijk een heel makkelijke kind en wij zijn vrij nuchter: hij zal het best even moeilijk krijgen, maar daar vinden we samen ook wel een weg in. Er is vast wel iets op te verzinnen en hij krijgt er iets supermoois voor terug (hoop ook dat ze strakjes veel aan elkaar zullen hebben!)

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan