Help! Stuitligging!

Hoi dames,

Ik heb al een tijdje niets kunnen lezen hier omdat we druk zijn met onze verbouwing. Maar moet toch even iets kwijt! Gisteren schopte onze zoon nog aan de rechterkant van mijn buik, zoals gewoonlijk, met zijn voetjes. Vanmorgen was dat ineens links, dus ik zei al tegen mijn man: "Volgens mij is hij om zijn as gedraaid!" Maar helaas bleek bij de verloskundige (waar ik toevallig vanmorgen een afspraak had) dat hij niet alleen om zijn as was gedraaid maar helemaal andersom. Dus hij ligt nu in een stuit! Hebben jullie ervaring hiermee? Ik ben nu 31 wk 3 dg zwanger, hoe groot is de kans dat hij nog terug draait? En zo niet, dan kan hij misschien nog gedraaid worden? Ben best wel even geschrokken vanmorgen, nu is het afwachten tot over 2 weken en dan een echo als hij nog steeds zo ligt...

Hey Meis,

Ik kan me voorstellen dat het schrikken is, maar je kleintje heeft nog zeker 3 weken de tijd om te draaien.

De mijne draait met zijn rug van links naar rechts, wel al een beetje ingedaald, hoofdje blijft dus mooi naar beneden, maar kan ook nog in stuit komen.

Kortom: Het kan zeker nog goedkomen.
En anders doen ze een draaipoging met 37/38 weken geloof ik.
Doe rustig aan, niet teveel stressen, komt vast allemaal goed.

Mijn eerste dochter was een onvolkomen stuit..zij draaide helaas niet en het werd een sectio.
Maar mijn tweede was ook weer een stuit..en toen in ene met 36 weken was zij toch in ene gedraaid..(ik had er niks van gemerkt!!)
Nu heb ik een goeie ligging en ook weer een stuit...Maar bij tweeling bevalling moet de eerste geborene goed liggen dat schijnt de ander een koprol te maken??

Je kan je kindje laten draaien , maar ik heb vernomen dat dit zeer onprettig is! Voor jou en je kind...
even afwachten dus

Bij mijj ligt ze ook in een stuit en al beetje ingedaald idd.. Hoofdje rechts, voetjes links.. Vk zei dat ze nog kan draaien.. Maar ik zou niet kiezen voor laten draaien hoor, gaan ze zo zitten friemelen :S bah!

Ik heb geen idee hoe hij ligt, al heb ik wel steeds een dikke brede bult onder m'n middenrif die ook echt uitsteekt en dus vermoed ik dat dat zijn dikke billen zijn. Maandag (31 weken) zal ik wel horen hoe hij dan ligt. Maar ik las laatst nog, al weet ik niet meer waar, dat het indalen begint tussen week 30 en 32 (al verschilt dat natuurlijk heel erg per persoon en zwangerschap) en dat hij indaalt betekent niet meteen dat hij dan ook vastligt. Dan kan hij dus gewoon nog draaien, tenzij je straks te horen krijgt dat hij echt vastligt. Draaipoging doen ze volgens mij rond 36 weken aangezien je vanaf 37 weken officieel zou kunnen bevallen. Hoor daar hele verschillende meningen over. Prettig is het niet nee, maar pijnlijk hoeft het ook weer niet te zijn. De ene baby is in een paar minuten gedraaid en bij de andere baby doen ze er wel een kwartier (o.i.d.) over. En daarna wordt altijd je baby even gecheckt of hij het nog wel goed doet want hij kan er inderdaad door van slag raken, maar als ze het niet 100% vertrouwen moet je gewoon nog even blijven zodat ze zijn hartslag in de gaten kunnen houden. Ikzelf zou het dus wel doen, maar denk wel dat je voorlopig nog hoop mag hebben dat hij vanzelf zal draaien :)

de kleine meid hier draait continu, eerst stuit, dan hoofd dan stuit en nu weer hoofdligging
maar dit kan tot en met de 36ste week vanzelf..... meestal voel je het wel maar soms ook niet, ligt aan meerdere factoren

tja en dan kunnen ze dus draaien, of een sectio of gewone bevalling, het kan dus allemaal

nog ff niet druk overmaken....

belletje erg laag onder je navel hangen helpt ook nog wel eens :)

heey meid

ons ventje ligt al weken dwars of in een stuit en gister meende ie gedraait is maar wist het ook niet zeker en moest van middag na de gyn toe en bleek idd dat osn ventje gedraait is met zijn hooftje na beneden ik maakte me er ook druk over maar niet doen hij kan nog draaien en miss doet ie dat nog wel

groetjes tamjoh

Mijn eerste heeft tot week 35 of 36 in stuit gelegen en is toen spontaan zelf gedraaid. Zo lang ze niet ingedaald liggen, kunnen ze nog alle kanten op draaien. Ik zou me nu nog niet druk maken. Meestal gaat het wel goed.

Terug
Bovenaan