Help, te hoge Bloeddruk !!! Wie ook ?

Hoi,

Bij mij is de bevalling al achter de rug. Ik had bij mijn laatste en 3 andere zwangerschappen hetzelfde probleem. Bij mijn eerste ging alles prima, bij mijn 2e ook opeens niet.Wat de vk of gyn. nooit leuk vinden is, als je onderdruk ineens 15 punten of meer stijgt en als je onderdruk boven de 100 komt. Wat ze hoog vinden hangt dus af van je eerste of laatste waarde tijdens je zwangerschap. Ik ben bij de laatste zwangerschap gestart met een onderdruk van 85, later was hij steeds 80, maar toen hij opeens 100 werd en later zelfs 110, waren ze helemaal niet blij meer. En ik ook niet. Je wordt er lekker onzeker van, vooral omdat ze steeds zeggen: als je klachten krijgt dan............ Je krijgt dan spontaan klachten, tenminste, ik wel. Bij heeft mijn bloeddruk vanaf 38 wkn. geschommeld tussen 110 en 95, uiteindelijk ben ik 2 dagen voor de uitgerekende datum ingeleid, omdat hij bij controle in het ziekenhuis weer 110 was. Bloed en urine waren wel steeds goed.
Je bovendruk is minder relevant. Als je je erg hebt ingespannen, is die zowiezo hoger.
Je kan ook vragen of ze een keer met de hand willen meten, bij mij is mijn bloeddruk dan altijd lager, aan het eind kunnen je aders wat stijver worden, dan reageren ze anders op het meten van een aparaatje.

Succes.......... als hij hoog blijft, heb je een voordeel, je zult niet lang meer op je kind hoeven te wachten.

Francien

Hoi

ik heb het ook gehad wat jij hebt. een onderdruk van 85. De meningen zijn hier echter verdeeld over. Bij ons in de vk praktijk zijn 3 vk's. De ene vond dit te hoog terwijl de andere 2 zoiets hadden van hou even in de gaten hoe je je voelt. Krijg je erg veel hoofdpijn en pijn bovenin je buik dan moet je aan de bel trekken. Voor de zekerheid is toen wel mijn urine getest. Dat was ok.

Dus ik zou zeggen maak je niet te druk meid!!!
Daar wordt je bloeddruk niet bettere van !

Veel succes

liefs gridje

Hoi hoi

Ik zou willen dat ik een onderdruk van 100 had. Mijn bloeddruk is stijgende en ik zit nu op   een onderdruk van 100. Ze hebben urine en bloed gecontroleerd en het gaat met mij en de beeb verder goed. Ze nemen je op in het ziekenhuis als je een flinke stijging hebt van je bloeddruk (volgens mij met ongeveer 20) of boven de 105.

Inleiden doen ze alleen als je kindje niet meer zo lekker in zijn vel zit, niet meer groeit  of als je eiwitten in je urine krijgt. Verder doet de gyn in mijn geval er makkelijker over dan de VK. Dat ik bij mijn eerste een te hoge bloeddruk had moest ik elke keer rustig aan doen, mocht ik bijna niets meer en nu bij de tweede ben ik onder controle in het ziekenhuis en daar zeggen ze "rust roest". Luister naar je lichaam, die geeft wel aan als je rustiger aan moet doen. Blijf wel bewegen, dat is beter.

Best wazig verder, maar ik ben er wel blij mee dat ik nu (nog) niet in het ziekenhuis lig en gewoon mijn ding kan doen.

Gr Korrine

hallo allemaal,

Heb vandaag opnieuw bloeddruk laten meten.
Was nu 144/96 dus de onderdruk was iets verhoogd.
Verloskundige vond het alleen niet nodig om me door
te sturen naar de gyn. want dat zou alleen maar meer
stress geven zei ze.

Ik moet woensdag middag terug voor controle en dan
wil ze ook inwendig controleren en kijken of ze het
misschien wat op gang kon krijgen, want de enige reden
van de hoge bloeddruk was de zwangerschap en zodra
die kleine eruit was, zou ik er wel weer vanaf wezen.

Vilies jij nog veel sterkte met je controle en hoop dat
het voor jou ook allemaal mee valt.

liefs christa

Hoi Christa

Wat spannend voor je woensdag zeg  !
Ik moet woensdagochtend  heen.
Ik laat het je nog even weten, wat ze bij mij zegt.
Laat jij ook nog even van je horen?

Toi toi toi

Liefs Vilies

Terug
Bovenaan