help te veel eiwitten in mijn urine

hallo meiden

ik voel me al een paar weken niet echt lekker.
nu is de verloskundige maandag avond nog geweest want het ging niet zo goed,
ik had harde buiken en pijn boven in mijn buik.
ze hebben gekeken en geluisterd en met het kindje gaat het goed ze zei je mag morgen naar het ziekenhuis gaan om een ctg laten te maken.
nou dat hebben we gedaan gelukkig is daar alles goed mee, tot ze mijn bloeddruk gingen meten en die wordt alleen nog maar lager hij is nu 90 om 50 dus super laag kan geen kwaad zeggen ze alleen opletten dat je niet tegen de vlakte gaat.
mijn urine hebben ze ook getest en er zat weer te veel eiwitten in vorige keer ook nu moet ik het 12 uur mijn urine opvangen en terug naar het ziekenhuis brengen en hoor ik donderdag om 12:00 uur de uitslag>>>>>>
Mijn bloed hebben ze ook afgenomen en was ook niet goed iets met de witten bloedlichaapjes wat weet ik niet meer precies.
wie weet wat dit is.

help ben zo bezorgt.....................

gr monique 30 weken en 4 dagen zwanger

hoi mama collin,

ik wil je niet bang maken, maar wat je beschrijft klinkt als zwangerschaps vergiftiging..
ik heb het zelf gehad en had dezelfde verschijnselen..

verschijnselen kunnen zijn:
- hoge bloed druk
-eiwitten in urine
- afwijkende bloeduitslag
-hoge buikpijn (komt van lever)
-vocht vasthouden
-problemen met zien (sterretjes, slchter zien)
-overgeven later in zwangerschap
-reflexen die snel opwekbaar zijn (als ze op je knieen slaan met hamertje)
-hoofdpijn

ik zou heeeel goed naar mijn lijf luisteren en als het niet goed voelt altijd aan de bel trekken!!!!! zwangerschaps vergiftiging kan gevaarlijk zijn voor moeder en kind, en dat is wel het laatste wat je wilt!!!!!!

heeeel veeel succes!! doe rustig aan en denk alleen aan jezelf en de baby!!!!
laat je weten hoe het verder gaat??
groeten miss C

Hoi MissC,

Ik lees dat jij er ervaring mee hebt.
Bij mij zijn ook wat eiwitten gevonden. Echter mijn bloedwaarden waren totaal normaal dus zei het ziekenhuis dat ik het niet heb.
Kan het ook zijn dat de eiwitten het enige verschijnsel zijn en dat er toch iets loos is? Ik heb er namelijk een naar gevoel aan over gehouden.

gr.ing

hallo ing,

voor zover ik weet is het bij zwangerschaps vergiftiging wel altijd een combinatie tussen hoge bloeddruk, eiwitten in urine en afwijkende bloedwaarden...

ik heb vaag iets over je zwangerschap gelezen, niet allemaal makkelijk gegaan ofzo???
ik hoop dat je terug mailt!!!
groetjes missC

vandaag heb ik ook te horen gekregen dat ik eiwitten in mijn urine heb. en missc ik heb alle symptomen. morgen word ik uitgebreid nagekeken in het ziekehuis. bloed en urine. maak me ook erg zorgen want ik ben nog maar 17 weken zwanger. mijn bloedruk was  4x 120/70 maar nu 130/85 dus iets hoger ook. ik wil me nog nergens zorgen over maken maar dat doe je toch. Ook vorige week suiker geplast daar word ik morgen ook  weer op gecheckt. verder heb ik de pijn, de hoofdpijn, en de sterretjes zie ik ook. allemaal sinds afgelopen maandag.
mamacollin, hoe is het nu met jou?
liefs diana

hoi diana,

17 weken is nog wel heeeel erg vroeg om al zwangerschaps vergiftiging te hebben/krijgen.. dus ik zal voor je duimen dat je het niet hebt!!
laat ze jullie maar goed in de gaten houden!!!
en bij twijfel altijd aan de bel trekken hoor!!!!
(ik kreeg het hellp syndroom bij 29 weken)

succes missC

ik zocht het gister nog op op google, en 17 weken is idd vroeg. Ik heb helaas wel alles symptomen. De eiwitten mogen alleen  niet blijven aanhouden. ben al 2 getest ook op blaasontsteking maar dat was het gelukkig niet. ik ben heel benieuwd naar de uitslag. ik hoop dat er niks is.
wat is het hellp syndroom eigenlijk?
liefs diana

hoi diana,

hellp syndroom is een erge vorm van zwangerschaps vergiftiging.
daarbij is zeker vastgesteld dat je eiwitten hebt in urine,
bloedbeeld niet goed is,
lever en nieren slecht werken (veel vocht vasthouden)   bijna 50 kilo aangekomen bij zwangerschap van 33 weken....
hoge bloeddruk. (was zelfs op het laatst 135/160, niet echt goed dus!!!! en kreeg ik 2 soorten bloeddruk verlagende medicijnen bij!)
niet zo fraai dus.

als je denk dat je het hebt, doe dan erg rustig aan!!!! je kindje moet nu echt goed groeien. stel dat het tevroeg geboren zou worden is het beter dat het zo groot mogelijk is!!!! mijn dochtertje was dankzij een paar weken rust bij 34 weken 4   pond. klein, meer zeer goed voor 34 weken!!!!

denk aan jezelf en de baby, groetjes MissC
ps: wanneer heb je weer controles??

Terug
Bovenaan