HELP......Tessa wil niet slapen

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi,

Wie heeft er nog tips om een klein huilend monstertje die niet wil slapen in slaap te krijgen (en te houden).
Zodra ze in haar wiegje word gelegd begint de ellende. Gisteren en vandaag is Tessa bijna de hele dag wakker geweest, en dan ook meteen met haar mond open, ................en nog eens.......
's Nachts zitten we met haar in het donker totdat ze EINDELIJK slaapt en pas dan blijft ze slapen totdat ze weer wakker wordt en dan beginnen we weer opnieuw.

Mijn man is nu een stukje met haar wandelen om haar zo stil te krijgen en in slaap te krijgen (en te houden).

We beginnen een klein beetje wanhopig te worden nu want je ziet aan haar dat ze echt doodmoe is maar ze probeert met man en macht haar ogen open te houden. En oogjes open betekent bij Tessa helaas ook vaak mondje open.

HELP.......

Kruimel

hoi hoi
heeft ze dan geen honger?
geef je borst of fles voeding?
als je de fles geeft probeer het eens met een beetje meer te geven.
van borstveding weet ik niks van.
die van mij hebben allemaal de fles gehad,en als ze veel huilden dan deed ik een schepje exstra in de voeding,meestal hielp dat ook niet dus ging ik over op voeding voor hongerige baby,s.
en een badje slapen ze ook goed op.
hoop dat je er wat aan hebt.
liefs sil

Hoi kruimel!

Helaas heb ik geen kant en klare oplosing voor je omdat er zoveel redenen kunnen zijn waarom ze huilt maar ik raadt je echt met stip het boek van Ria Blom aan; Regelmaat en Inbakeren; voorkomen en verhelpen van huilen en onrust (die titel moet je nu  vast aanspreken!! )
Het bevat helemaal geen abracadabra maar gewoon een hele duidelijke logische manier van rust en regelmaat inbrengen in het leven van je kindje waardoor ze tot rust komen.
Ik dacht dat ik regelmaat voor Emma had toen ze net werd geboren maar na het lezen van het boek begreep ik het pas en sinds ik die manier heb ingevoerd pluk ik er nu, na 2 jaar, nog de vruchten van!
Nu met Hugo pas ik het ook zoveel mogelijk toe en natuurlijk nu ze zo klein zijn  zijn huiluurtjes en krampjes ook door Ria Blom niet te voorkomen maar het geeft wel degelijk rust!
Het is te bestellen via bol.com, je hebt het dan volgens mij  overmorgen al in huis!

Succes!
Rian

Hoi Kruimel,

Wil ze alleen niet in haar wiegje slapen of wil ze helemaal niet slapen? Mijn jongste zusje heeft namelijk als baby ook heel veel gehuild en toen kwam mijn moeder
erachter dat ze eigenlijk altijd huilde als ze in het wiegje lag. Toen heeft mijn
moeder het ledikantje neer gezet (zonder hemeltje) en vanaf toen sliep mijn
zusje heerlijk. Ze vond dus het wiegje helemaal niks.
Misschien is dat bij jou ook het geval?  
Anders raad ik je echt aan om inbakeren te proberen.
Maar heb je dit probleem al bij het consultatiebureau neergelegd? Misschien
hebben zij nog tips voor je.

Gr Rinske

Ik wilde eigenlijk niet vooruit lopen op de zaken tot je het boek had gelezen maar nu ik je stukje nog eens lees...het klinkt alsof ze oververmoeid is..
Is ze veel beneden? In handen van bezoek? of in de box?
Probeer haar te voeden als ze wakker wordt, dan naar behoefte even knuffelen op de arm of schoot, alleen spelen in de box, moe, dan wakker in bed te slapen leggen.
(dat is de regelmaat volgens Ria Blom)
Voor een kindje van 2-6 weken is de duur van de wakkere tijd per keer ongeveer 45 tot 60 minuten incl. voedingstijd.
Hugo is nu 4 weken en vaak gaat die 'wakkere'  tijd al op aan voeden ed als hij dan begint te gapen of te jengelen zijn dat voor mij tekenen dat hij moe is en gaat hij weer naar bed

Maar goed het boek bevat meer als 200 pagina's en daar staan veel meer logische verklaringen, tips ed in als dat ik je hier kan geven, het is slechts een tipje van de sluier en dus niet compleet...

Hoi Kruimel,

Wat lastig hé, je weet niet wat er aan de hand is en wil alles voor haar doen!!!
Ik las even over dat inbakeren, ik heb dit zelf bij mijn zoon moeten doen toen hij maar bleef huilen na de eerste week, maar dat moet wel in overleg met het consultatiebureau ivm de heupjes, dus ga dit asjeblieft niet zelf uitproberen hoor!! Hun hebben een methode om de baby op een juiste manier in te wikkelen in doeken. Het zit strak, geeft rust voor je kindje en bij ons heeft het absoluut gewerkt!!

Als Tessa in bed ligt, zie je dat ze dan ook heel beweeglijk is met handjes en beentjes, of liggen haar armpjes rustig omhoog/naast haar als ze slaapt. Bij ons sloeg mijn zoon zichzelf met zijn handjes wakker, was gewoon heel onrustig!

Als je het idee hebt dat er bijv. gewoon teveel visite is geweest of dat het druk voor haar is geweest, leg haar dan lekker boven in haar bedje, rust is het allerbelangrijkste voor zo'n kleintje, in de box vangen ze toch nog heel veel van alles op!

Ik wil je heel veel sterkte wensen!!
Doe rustig aan en volg je moederhart!

Liefs,

Suus
(Maart Forum)

Hoi Kruimel,

Wat vervelend dat Tessa zo huilt. Ik herken er veel in van mijn zoontje nu 2,5.
Bij hem zijn we ook gaan inbakeren op advies van het consultatieburo. Zij hebben elke week een inloop spreekuur waar je zo heen kunt en je probleem kunt voorleggen. Naast inbakeren (iets wat je wel moet leren en nooit zomaar zelf moet doen) hebben zij misschien andere tips die je kindje kunnen helpen. En wees niet bang om daar om hulp te vragen, ze zijn daar ook voor. Ons eerste idee over inbakeren en de rust en regelmaat waar Rian over spreekt was: ja,ja! Maar voor ons was het een wonder dat het hielp en dan denk je waarom heb ik hun niet eerder gevraagd. ik hoorde mijn zoontje op een gegeven moment ook huilen als hij echt sliep, je draait er zelf dol van.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je snel een oplossing vind voor jullie meisje!

groetjes Dani (nov forum)

La ik het lees is ze oververmoeid en misschien wel hongerig. Ik weet niet of je fles of BV geeft. ALs je BV geeft kun je eens aankijken of je wel voldoende voeding hebt? Met fles voeding kun je kijken of ze niet al wat meer mag hebben.

Verder lijkt me dat je de rust en regelmaat van Ria Blom eens moet lezen/toepassen (dit boekje kin je lenen op het CB).

Ze moet echt weer even leren wanneer slaaptijden zijn en wakkere tijden, wanneer in badje e.d.

Het is verstandig om voor de RUST een bepaalde volgorde aan te houden eten, spelen, slapen. Het gaat er niet om hoelaat je iets doet, maar wel hoe jet het doet. Als je elke dag wat anders doet word het voor je kind elke keer weer spannend wat er gaat gebeuren. Als je altijd hetzelfde 'ritueel' doet is het rustiger en weet je kleintje wat hem te wachten staat. En ja daar hoort wel bij dat je ze in het begin lang moet laten huilen in bedje omdat ze dat niet gewend is.

Ook hebben wij Rik NOOIT laten slapen in de box. Slapen is in bed en de box om te spelen. Nee wij hebben daar geen nadeel van, Rik slaapt overal lekker in een camoinbedje en maakt hem niet uit of dat bij oma is of bij onze vrienden!

Nou meid, hoop dat je er wat aan hebt!

X Saskia
mv Rik 17.4 wk

Terug
Bovenaan