HELP......Tessa wil niet slapen

Hoi Kruimel,

Onze zoon Duuk is ook erg veel wakker en dan aan het huilen. In slaap brengen lukt eigenlijk alleen als hij aan de borst drinkt en soms na veel lopen en wiegen. Echter als we hem dan in zijn weigje leggen, dan is hij vaak al na 15 minuten wakker en begint het weer van voren af aan.

Het kunnen natuurlijk  krampjes zijn en daar kun je homeopatische middeltjes voor gebruiken. Dit hielp bij ons niet echt en daarom ben ik afgelopen vrijdag met Duuk naar een ostheopaat geweest. Ik kan nu nog niet zeggen of het echt helpt, maar Duuk is al wel een stuk rustiger en ligt nu ook lekker in zijn wiegje te slapen. Woensdag ga ik voor mijn 2e afspraak en dan kan ik je meer vertellen hoe het nu gaat.

Succes ermee!

Liefs Janine

Hoi kruimel,

Wij hebben afgelopen week precies hetzelfde gehad..........en ik kan je maar een advies geven!
Wij hebben de bakerzak besteld via puckababy en dit is voor ons en Nova de uitkomst. Ze slaapt nu 4 uur per voeding.....waar ze voorheen geen 45 minuten sliep!
Het is echt een heel ander meisje geworden!

We gebruiken hem nu sinds donderdag en het is echt geweldig.

Daarnaast houd ik strikt de adviezen van Ria Blom aan en het heeft echt effect.

Dus gewoon voeden op verzoek, na het voeden evt spelen (op schoot zitten) en bij vermoeidheid gelijk weer in het bakerzakje!

Nova drinkt nu een stk beter en is echt veel meer tevreden. Ik moet haar soms gewoon wakker maken.

Wij dachten eerst dat het huilen veroorzaakt werd door krampjes, maar volgens mij is het oververmoeidheid geweest.

Ik hoop dat je her wat aan hebt.

Echt ik zal het iedereen aanraden.

Veel liefs Vera

Hoi Hoi,

Phoe.....wat een drama was dat gisteren zeg. We waren echt de wanhoop nabij.

Ik heb net al jullie reacties en tips eens doorgelezen, met een GROTE bak koffie ernaast en 2 Paracetamols tegen de hoofdpijn.

Tessa is nu bijna 2,5 wk en ze is eigenlijk al die tijd een hele rustige meid geweest, weinig huilen enzo.
Ze is eigenlijk alleen vrijdag en gisteren zo onrustig geweest. We hebben geen gekke dingen gedaan, geen drukke  dgn gehad  enzo.
Wij denken ook dat dit te maken heeft met oververmoeidheid maar waarvan ???????
We proberen idd die rust en regelmaat erin te houden bij haar. Slapen (en dan boven in haar wiegje), voeden, schone luier (doen we na het flesje want ze poept vaak tijdens het drinken), knuffelen en weer naar bed). In de box ligt ze eigenlijk nooit vanwege alle prikkels  die ze beneden krijgt
Honger kan ze (denk ik) niet hebben want ze begon gisteren iedere keer meteen na haar flesje weer te . Ze heeft zelfs een extra fles gekregen. Of misschien toch andere voeding proberen.
We zien aan haar dat ze dood en doodmoe is, ze ligt lekker rustig in bed, met haar armpjes omhoog naast haar hoofdje en dan ineens uit het niets . Je ziet haar ook vaak wakker schrikken (armpjes die ineens wild de lucht in springen).  Ze is dan heel eg moeilijk rustig te krijgen en huilt zich helemaal over de rooie.

Even een paar puntjes op een rij;

- onrustig sinds 2 dgn.

- schrikachtig tijdens het slapen.

-  Ik  was al overgestapt van BV naar FV omdat de BV niet goed lukte vanwege de slechte / geen begeleiding die ik in het begin heb gehad (in het zh).

- We geven haar homeopatische druppels tegen de krampjes maar of deze helpen is vraag 2. We twijfelen ook heel erg of dit wel echt krampjes zijn, we denken vaak van niet. Moeilijk hoor, kon zo'n kleintje maar praten........dan weet je het zeker.

- We hebben gisteravond meteen het boekje van Ria Blom besteld  vanwege alle goede berichten op het forum en op bol.com.

- Rust en regelmaat gebruiken we al (waarschijnlijk doen we toch iets niet goed  maar daar gaat als het goed is Ria Blom ons bij helpen.

- Morgen komt het consultatieburo op bezoek en dan gaan we het er eens over hebben. Ook vraag ik meteen over het inbakeren, lijkt me  geen verkeerd plan bij Tessa.

Vannacht heeft ze uiteindelijk heerlijk geslapen.
Nu ligt ze ook lekker te knorren, net is ze 1x weer wakker geschrokken zo uit het niets en weer .
We hebben haar in haar wiegje laten liggen, over haar hoofdje geaaid, geschommeld (we hebben een schommelwiegje) en een speentje gegeven en nu ligt ze gelukkig weer te zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

We zouden vanmiddag naar mijn schoonouders gaan, mijn schoonvader is jarig.
Maar dat leek ons nou niet zo'n verstandig plan dus is mijn man nu allen even.

Hardstikke bedankt voor alle adviezen en tips. Ik lees veel over inbakeren en Ria Blom dus hopelijk gaan deze 2 ons helpen.

Kruimel

Hoi Marielle!

Vreselijk he, als je kindje zo huilt... Niet alleen voor jezelf maar vooral voor je meisje...

Hebben jij of je man last van allergieen?? Zo ja, heb je kans dat je meid een koemelk allergie heeft. Danique heeft het helaas ook. Zij is (of eigenlijk was, we hebben het inmiddels onder controle) ook ereg schrikachtig en wil overdag niet in haar bedje slapen. Alleen in de kinderwagen als we gaan wandelen..

Met inbakeren heb ik geen ervaring. Wat ik wel vind is dat rust en regelmaat erg belangrijk zijn.. Maar daar denk jij net zo over..!

Als ze zo onrustig blijft zou ik dat zeker met het CB bespreken..

Hou me op hoogte hoe het met haar gaat..!

Liefs, Marielle

Goedemorgen,

Bij Duuk was eigenlijk de eerste 2 weekjes ook niets aan de hand en daarna begon het vele huilen en de korte slaapjes. Gisteren was het ook weer heel erg, ondanks dat hij de middag heerlijk 4 uur achtereen heeft geslapen. We hebben nu wel gemerkt dat Duuk het liefst op zijn buik ligt. Zo had mijn man hem gister in slaap gekregen op zijn arm en op die manier ook in de wieg gelegd. Vanacht was een drama met veel voeden en vanochtend heb ik Duuk ook op zijn buik in ons bed gelegd met kussens eromheen en hij werd direct stil. Ik heb nog even zijn rug gemasseerd en hij viel in slaap. Op dit moment slaapt hij nog steeds.

Kruimel, misschien zou je eens kunnen proberen om Tessa op haar buik te leggen.
Onthoud wel dat het met de tijd beter zal gaan (hoewel ik dat op dit moment zelf ook moeilijk geloof...............................)

Succes
Liefs Janine

Ooh meid wat een drama... Dat schik achtige herken ik ook van mijn oudste dochter, die werd dan huilend wakker en na geen aandacht eraan geven viel ze na ee nminuutje huilen weer in slaap.

Maar eh jij hebt een pittige bevalling gehad he? Misschien vind je het niks maar ik heb heeeeel veeeel goede berichten gehoord over de osteopaat. Bij een pitteige bevalling kunnen bepaalde nekwerfeltjes zo geschoven zijn dat ze nu continue hoofdpijn heeft oid. Zo'n osteopaat zet die werfeltjes pijnloos weer op een rij en van een huil baby heb je na een of 2 behandelingen weer een blije gezonde baby. Of volgens mij kunnen zo ook achter allergien komen maar dat weet ik niet zeker.
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar heel veel goede verhalen over gehoord van ouders op de creche en vooral van mijn Juni2004 forum. Hier zijn igg meer dan 10 ouders wel met hun (pasgeboren) baby naar zo'n iemand te geweest en altijd positief er weer vandaan gekomen en baat het niet schaat het niet. Als ik ga twijfelen hier dan ga ik er ook zeker een bezoekje aan brengen. Het wordt geloof ik vergoed (grotendeels?) en hij vertelt wel of het zin heeft een behaneling of dat hij er niks aan kan doen (of een zij dan..)  Zie hier meer informatie erover: http://www.osteopathie.nl/

Succes met je dametje, zo sneu als ze zo verdrietig zijn

Monique

Hoi meiden,

Gisteren en vandaag is het weer gewoon  onze "oude" Tessa geweest.
Lekker slapen - eten - poepen - slapen - slapen - slapen.
We moeten haar nu vaak wakker maken voor haar flesje zo lekker slaapt madame.

Wat er nou aan de hand was die 2 dgn weten we niet. Misschien toch op de een of andere manier teveel prikkels gehad.

Ik denk dat morgen het boekje van Ria Blom wel bezorgd wordt, dan ga ik die eerst eens lekker lezen.

Hopelijk heeft ze niet vaak van zulke huildagen want wat word je daar wanhopig van zeg. Zo'n klein hummeltje wat aan het schreeuwen is en niet weten wat er nou aan de hand is. Het enige wat je dan kan doen is troosten.......

Kruimel

Hoi Kruimel,

gelukkig dat je weer een beetje je "oude" Tessa terug hebt!. Het is zo lastig, je wordt er onzeker van enz enz. Ben je vandaag nog wel bij het CB geweest met haar, want dat was toch vandaag??

Blijf gewoon lekker je moederhart volgen en dat boekje.. ik denk dat ik dat ook maar eens ga bestellen, zo te lezen kan ik daar nog een hoop aan hebben.

Liefs,

Suus

Terug
Bovenaan