Help, tips erge obstipatie?

Hallo dames, ik ben bijna 8 weken zwanger van ons eerste wonder en mijn maag en darmen hebben het zwaar te verduren. Echter, na 4 dagen obstipatie ging het vannacht flink mis. Na uren lange koliek-achtige pijn, badend in koud zweet op de wc doorgebracht. Overgegeven puur van de pijn dit keer. We hadden bijna 112 gebeld omdat ik steeds bijna flauw viel. Na 5 uur kwam er eindelijk een beetje ontlasting en nog eens twee uur pijn later werd het pure diarree (sorry hiervoor ?) Een herhaling hiervan wil ik uiteraard proberen te voorkomen, en krijg hoogstwaarschijnlijk zakjes macrogol voorgeschreven vanmiddag. Echter, zijn er tips voor andere middelen? Mijn misselijkheid is zo aanwezig dat alles wat ik moet doorslikken wat ik niet echt kan verdragen er zo weer uitkomt, dus pillen zouden veiliger zijn dan een drankje.. Ik probeer van alles te eten en drinken om mijn darmen en maag te ondersteunen, maar het helpt helemaal niets meer op dit moment.. Dus tips voor de wat serieuzere middelen zijn heel welkom! Dank alvast ??

Ik heb de hele zwangerschap roosvicee laxo (heet nu pruimen volgens mij) gedronken.
Hiermee ging het best goed! Lag er net aan hoe het op dat moment ging, soms had ik genoeg aan een half glas per dag en soms 2 glazen per dag.

Hebben ze niet iets in zetpillen geen idee hoor maar dan hoef je het niet door te slikken waardoor het er weer meteen uit komt 

Dank voor de snelle reacties! De roosvicee is wel een idee, kan ik zeker erbij proberen! Ik ga inderdaad eens vragen wat er aan pillen te krijgen is, er moet toch meer zijn dan alleen zakjes…

Het klinkt alsof je flink verstopt ben en de diarree klinkt als overloop diarree (wanneer er ontlasting in de weg zit en er alleen nog dun wat water langs kan). Je zou ook kunnen overleggen of een klysma (microlax) een optie is en dan tegelijk starten met macrogol/forlax. Dan zorg je van boven en van onder dat het weer doorloopt zeg maar ? Qua pillen heb je ook bisacodyl of magnesium maar veel voorkomende bijwerkingen daarvan zijn buikkrampen (vaker dan bij macrogol)

Dank je wel allemaal. Ik heb wat opties, de laxo en pruimen onthoud ik even. Daarnaast krijg ik macrogol wat ik in principe door alles heen mag mengen. Dus even rustig uit proberen de komende week hoeveel ik nodig heb en of ik er nog iets naast kan gebruiken. Hopelijk helpt het ?

Terug
Bovenaan