Help, tips erge obstipatie?

Bisacodyl zou ik proberen te vermijden indien mogelijk. Hier wel in huis want noodzakelijk, maar man wat word ik daar beroerd van als ik het moet nemen.

Ai vervelend, hoop dat het helpt!
Gebruik je een calcium supplement?
Toen ik net zwanger was, gaf de verloskundige dit als tip omdat onderzoeken aanwijzingen geven dat dit later in je zwangerschap een positief effect heeft op je bloeddruk/zwangerschapsvergiftiging k voorkomen. Ik ben toen heel enthousiast met een supplement begonnen. De bijwerking is echter dat je er enorme verstopping van krijgt wanneer je verder al voldoende kaas, yoghurt, melk etc eet. Dat supplement was dus in mijn geval niet nodig. Ik ben heel snel gestopt met die calcium tabletjes, daarna kwam alles direct weer soepel op gang zeg maar :)

@RS, ik probeer inderdaad, zover ik nog iets weg krijg te letten op wat ik eet. Ben normaal echt een gezonde eter, maar op dit moment krijg ik bijna niets weg. Dat helpt inderdaad zeker niet mee, dus mijn darmen zullen daar ook op reageren en dan icm die hormonen wordt het natuurlijk niet beter ? Water drinken lukt redelijk, drinken om de een of andere reden word ik sneller misselijk van dan eten. Drink net genoeg, maar minder dan normaal. Heb sinds gisteren Emasafine tegen de misselijkheid. Hopelijk haalt dat het randje eraf en wordt het allemaal wat makkelijker! Dank voor je reactie!

@Jobero, oh bah dat klinkt niet leuk! Ik heb nu Emesafine voor de misselijkheid en Macrogol zakjes (echt heel ranzig dat laatste, dus meteen misselijk? In appelmoes gedaan, maar ook daar gaat de smaak dwars doorheen…)

@Gebr735, ik gebruik geen extra calcium, het kan hooguit een beetje zitten in de mama multi die ik slik (nou ja; op dit moment vaker over sla omdat ik het niet doorgeslikt krijg?) Maar ik slik niets los! Ik ben wel lactose intolerantie dus het zou kunnen dat het uiteindelijk nodig is, maar heb de verloskundige er nu nog niet over gehoord. Goed om te weten dat dat dus ook invloed kan hebben! Dank!

Mijn dochter heeft ook van die zakjes gehad ik deed het door chocomel kreeg ik als tip van de apotheek en toen dronk ze het zo op ze was toen 5 jaar en nu 16 dus weet niet of de smaak erg is veranderd in die tijd.

@Cdvdpluym, op zich denk ik voor een normale situatie dat de smaak wel te doen is. Maar door mijn misselijkheid op dit moment begin ik al te kokhalzen als ik het ruik. Ik heb het vandaag door chocolade vla geprobeerd, dat was echt vreselijk! Appelmoes verbloemt het ook niet, maar dat ging wel beter. Helaas ben ik de eerste uren erna echt kotsmisselijk, dwars door de medicatie die ik daarvoor krijg heen. Zag net dat het ook een bijwerking kan zijn van die zakjes. Boer het uren later nog op, ondanks dat het mijn darmen zou kunnen helpen vind mijn maag het niet zo leuk! Het blijft een puzzel ? Probeer elke keer gewoon iets nieuws! Dank voor je tip!

psylliumvezels ken ik niet, maar ik ga er zeker naar kijken!

Terug
Bovenaan