HELP! Tips om de onrust weg te nemen!

Ik denk als je eenmaal de 12 weken voorbij bent het echt wel wat minder word.

Ik ben inmiddels 38 weken zwanger en ik maak me ook nog wel eens zorgen. Als ik die kleine een dagje wat minder voel denk ik ook wel eens het ergste. Maar zoals de andere dames al hebben aangegeven, nu heb je zorgen om het kleintje wat je in je buik heb, en straks als het geboren is komen er andere zorgen.

Probeer echt van je zwangerschap te genieten, snap dat het moeilijk is, ook omdat je die kleine nog niet voelt, maar voor je het weet zijn die maanden voorbij. Dat merk ik zelf ook.

Nogmaals probeer die beren weg te jagen, en geniet!

liefs
Vanessa
 
@nogevenanoniem
ik heb bij 7 weken een uitwendige echo gehad dan kun je het echt al wel zien hoor

maar de zorgen over een kindje blijven maar de zorgen voor een miskraam namen bij mij na 12 weken wel af dat ik opgelucht zwanger kan zijn en ervan kan genieten

liefs black
 
Hi Nogevenanoniem,

Ik ben vandaag 7 weken en 2 dagen. Ik hoor verschillende verhalen over echo's. De ene heeft hem inwendig gehad en de andere uitwendig.

Ik heb morgen een afspraak bij de verloskundig en zij hebben volgens mij geen echo voor inwendig, maar ze had me wel al verteld, dat ze een echo maken bij de eerste afspraak.

Nog even afwachten dus...

Liefs
 
Ik sluit me aan bij voorgaande en wil ook nog wat toevoegen. Ik ben zelf nogal een zorgelijk type maar tijdens mn zwangerschap (nu34 + 2) valt het me erg mee. Ja, ik ben zeker voor alle echo's nerveus geweest maar voelde ook ergens wel vertrouwen dat het goed was. Probeer je goed voor te laten lichten wat zich allemaal kan voordoen. Bijv. - voor een later stadium - het kan dat je kleine zich op sommige dagen minder laat voelen, zeker als je je zelf druk maakt en meer gespannen bent. Je hoeft dan niet direct het ergste te denken. Wees nuchter en wacht dan een dagje af. Ga na wat de kans is dat het niet goed is - op fora kun je veel leren over hoe verschillend een zwangerschap kan zijn per persoon èn per keer maar weet ook dat je hier relatief meer hoort wat er ook niet goed kan gaan. Logisch, want daar wil men dan over praten en dit is bij uitstek een manier om je ervaringen te delen. Praat ook goed met je verloskundige, schrijf vragen van te voren op anders vergeet je het misschien. En geef gewoon aan als je nerveus bent, vraag of hij/ zij goed uitlegt wat er te zien is. Waarschijnlijk heb je hem nu al gehad maar heel veel succes!! En gefeliciteerd met je zwangerschap! O ja, het is trouwens niet verplicht genieten he of op die roze/blauwe wolk te zitten - er komt een hoop op je af mentaal en lichamelijk. Ikzelf kan nu vaker genieten maar heb veel respect gekregen voor zwangere dames!!
 
hoi nogevenanoniem,

Hoe is je echo gegaan?
Ik heb met 8 weken een uitwendige echo gehad en heb morgen weer een echo.
Ik vind het ook weer spannend hoor ondanks we op de echo het hartje al hebben kloppen.


Groetjes
 
Hey dames,

Ontzettend bedankt voor al jullie reacties!
Dinsdag 10 weken echo gehad en alles zag er helemaal goed uit! Wat ontzettend bijzonder om dat kleine mensje (compleet met armpjes, beentjes en een neus) in je buik te zien!
 
zo herkenbaar! ik ben nu 10,5 week zwanger en net als jou soms zo onzeker, gaat alles goed, groeit het genoeg, ontspan ik wel genoeg en ga zo maar door.......tja je wilt hetgraag goed doen!

elke dag leg ik mn hand op mn buik en dan denk ik met liefde aan ons kindje en denk dat hij of zij wel zal voelen dat hij erg gewenst is en dat we ons best doen.....mn eigen ritueeltje denk ik

tja goede tips, heb ze niet echt alleen dat t logisch is dat je soms onzeker bent maar denk aan het wondertje dat in je groeit en heb daar vertrouwen in, dat probeer ik ook!

fijne zwangerschap
 
Terug
Bovenaan