Help! Twijfel... thuis of toch ziekenhuis???

hallo!!

Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik graag thuis wil bevallen, maar nu het steeds dichterbij komt en ik gister bij zwangerschapscursus het stuk persweeën, mogelijke complicaties en zo heb gehad ben ik zoooooooooooo gaan twijfelen..

Ook mijn vriend heeft zoiets van toch maar naar het ziekenhuis?? Het lijkt me heerlijk om thuis te zijn, want daar kan ik toch het beste ontspannnen, maar wat als het niet goed gaat, dan moet ik met persweeën in de auto naar het ziekenhuis! Stomme hormonen met dat getwijfel..... ben ook opeens onzeker of ik het wel kan.. Maar ja het moet er toch uit en het zal heus wel lukken.. Maar toch wat doen jullie en wat is jullie advies??? Ik heb het helemaal niet op ziekenhuizen en de laatste keer dat ik er lag was na een missed abortion, curretage met complicaties en catheter :-s

Groetjes Michelle

Hi Michelle,

Dat is precies waarom ik wel naar het ziekenhuis wil. Thuis lijkt me heerlijk, maar hoor zo vaak verhalen van mensen om me heen, dat ze toch halverwege naar het ziekenhuis moeten. Ga dan liever vooraf al ipv met spoed als je al bezig bent. Als alles goed gaat, mag je daarna ook weer snel naar huis.

Die keuze kun je alleen zelf maken denk ik. Het is zo persoonlijk. Je moet doen wat het beste voelt voor je. Jij bent immers degene die die kleine op de wereld moet zetten. Voor beide zijn voor- en tegenstanders te vinden. Misschien fijn om het er ook eens met je VK over te hebben. Wellicht kan zij je adviseren.

Succes met je keuze.

Groetjes,
EB

Hoi
ik ga ook naar het ziekenhuis ik heb er al een kijkje genomen op de verloskamer en het is erg huiselijk ik voel me gewoon zekerder als ik alles bij de hand heb dus daarom gaat mijn voorkeur naar het ziekenhuis
succes
groetjes felicia

Ook hier het gevoel beter voorkomen dan genezen. Want voor wij in het ziekenhuis zijn als er iets gebeurd zijn we een klein half uur verder en dat vind ik een te groot risiko maar je moet het zelf aangeven wat jij prettig vind.
En zoals EB ook zegt, als alles goed gaat ben je vrij snel na die tijd alsnog thuis (en heb je de rommel dr ook niet van ook al word het door manlief of de kraam opgeruimd...hahahahah)

Kan me je onzekerheid heel goed voorstellen, maar twijfel vooral niet aan je eigen kunnen! Wij vrouwen zijn op de wereld gezet om een kind te kunnen baren, er is echt nog nooit 1 blijven zitten en ook jij kunt het!

Bespreek je onzekerheden en twijfels met je verloskundige! En vergeet ook niet, er is maar 1 keuze de juiste, en dat is die van jezelf!

Succes!

zelf wil ik graag thuis... zou er alles voor doen om thuis te mogen... maar zo als het er nu uit ziet zal ik wel moeten in de ziekenhuis... verscheinelijk word ik zelf in geleid... aaaaaaaaaaaaaaaa

als het goed is kan je tot op de laats moment de keuze maken... dus ik zeg lekker door twijfelen tot je echt niet meer kan twijfelen... en tja het gaat al eeuwig goed... dus waarom zou het nu juist bij jouw fout gaat!!! als je er maar vertrouwen in heb!!!!

Ik ga voor een thuisbevalling. Lijkt me wel zo prettig, voel ik me echt het fijnst (heb het ook niet zo op ziekenhuizen). Maak me eigenlijk ook niet zo'n zorgen over de bevalling... leuk is anders maar het gaat vast goed. En het is net zo veilig als in het ziekenhuis, echt waar!!
En, zo zeg ik tegen mijn omgeving, als ik toch de zenuwen krijg kan ik altijd nog beslissen wél naar het ziekenhuis te gaan. Je gaat toch pas met 7-8 cm en dat moment is vroeg genoeg om te kiezen en weet je waarschijnlijk heel goed wat je wilt. Gewoon je tas klaarzetten, dan hou je voor jezelf de keuze open.
Succes ermee!

Ik wil ook gewoon thuis bevallen. Mn tas zet ik voor de zekerheid wel klaar, mocht er iets gebeuren dat ik toch naar het ziekenhuis moet.
En idd, als je opeens toch nog naar het ziekenhuis wil dan kan dat gewoon!
Ik maak me ook niet zo´n zorgen om de bevalling. Ben wel benieuwd hoe het zal gaan en hoop dat het niet te lang duurt, een paar uurtjes lijkt me wel genoeg... ;)
Maar ja, je hebt het niet voor het zeggen hoe het gaat..

Bedankt voor jullie reacties ik ga zoiezo nog naar een info avond in 't ziekenhuis misschien ben ik dan gelijk om 't schijnt dat ze daar mooie familiekamers hebben..tas moet klaar staan of ik thuis of ziekenhuis kies dus idd kan altijd nog. Maar bedacht me net dat ik geen jas heb voor de kleine en als ik toch voor 't ziekenhuis kies heb je die echt wel nodig..dat ik daar over nadenk geeft voor mij aan dat het ziekenhuis steeds meer een optie wordt..

Terug
Bovenaan