Help! Twijfel... thuis of toch ziekenhuis???

Ik ga in het kraamhotel bevallen.
Ik heb 2x een miskraam gehad en wil gewoon alles bij de hand hebben.
Zo'n kraamhotelis net iets minder ziekenhuisachtig, maar het geeft me een heel zeker gevoel.

Met die laatste nare herrinnering kan ik me voorstellen dat je je niet prettig voelt in het ziekenhuis. Je hebt het over alle verhalen die je hoort maar de verhalen waarbij het goed gaat hoor je ook niet want das niet leuk om over te praten.... Als je zwangerschape goed gaat en er geen aanwijzingen zijn op complicaties zou ik voor thuis kiezen.

Zelf kies ik wel voor het ziekenhuis maar dat komt omdat ik een half uur rijden van een ziekenhuis af zit. En dat vind ik geen prettig idee. Vroeger was hier dichter in de buurt een ziekenhuis maar dat is dicht gegaan helaas. Anders had ik ook voor thuis gekozen.

Tis een lastige keuze maar ik zou zeggen zit je niet te ver van een ziekenhuis en heb je geen aanwijzing voor complicaties, dan lekker thuis onstpannen bevalllen! Succes met je keuze!

Ik hoop echt dat ik dit keer thuis kan bevallen! Dat lijkt me zo mooi. Ik wilde het bij m'n dochter ook graag maar ben toen uiteindelijk toch naar het ziekenhuis gegaan. We waren er in 5 minuten, dus dat maakt mijn keuze voor thuis wel een stuk makkelijker. Mocht er iets zijn dan ben je er zo. Ik heb dat ook niet als vervelend ervaren.. Maar ik denk dat het heel belangrijk is dat je je eigen gevoel volgt, jij moet het doen en dat kun je het beste doen op de plek waar jij je het fijnste voelt!

Ik ben nu 2 x thuis bevallen, en bij de eerste kon ik niet eens meer naar het ziekenhuis aangezien ik al 10cm had toen de verlk. kwam.
En ook heb ik begrepen bij een ziekenhuisbevalling is dat je evengoed met weeen in de auto naar het ziekenhuis moet, lijkt me ook niets.. Maar goed, het is idd een persoonlijke keuze en zelfs op het laatste moment (tenminste als dat nog mogelijk is) kun je nog wijzigen..
Succes

Ik heb met de verloskundige er over gesproken en van de week ook met mijn vriend. We gaan voor thuis bevallen zolang het mag en ik me er goed bij voel. Mocht het op het laatste moment toch niet goed voelen ga ik naar het ziekenhuis. Bedankt voor al jullie reacties!! Ik heb nu echt geluisterd naar mijn eigen gevoel en heb er nu volledige rust in gevonden.

Terug
Bovenaan