help! uitslag! wie herkent dit??????

A

Anoniem

Guest
vanmiddag ontdekte ik allemaal kleine rode pukkeltjes op buik en rug bij   mijn dochter.
het zijn geen vlekjes, maar meer pukkeltjes. je voelt ze echt zitten als je eraan voelt.
net zaten ze ook op haar armen en beentjes. niet megaveel, maar zo overal wat.
nou ben ik af en toe errug bezorgd (het is mijn eerste, en ik zit gauw in de stress) dus wil ik heeeeeel graag weten wat dit is!
wie van jullie herkent dit?
(ik heb al in mijn handboek gezocht en het lijkt op geeneen kinderziekte. en pukkeltjes van de warmte kunnen het volgens mij ook niet zijn)

Heeft ze jeuk? Is ze wat huileriger dan normaal? Heeft ze iets (nieuws) gegeten waar ze allergisch op kan reageren? Het lijkt een beetje op eczemerige uitslag. Zo was het tenminste bij Leah indertijd wel. Ook op rompje en rug, allemaal kleine pukkeltjes. Inclusief een kopje erop, brrr. Bleek toch eczeem te zijn.
Je hebt de vijfde en zesde ziekte ook even bekeken op internet? Dat is het niet?
Zijn meer vlekjes die je vlgs mij niet echt voelt.
Heeft ze koorts? Nou, hoop dat het snel wegtrekt!!
Groetjes!

quote: een megablije mama schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-01-2009 19:14:51'));

vanmiddag ontdekte ik allemaal kleine rode pukkeltjes op buik en rug bij   mijn dochter.
het zijn geen vlekjes, maar meer pukkeltjes. je voelt ze echt zitten als je eraan voelt.
net zaten ze ook op haar armen en beentjes. niet megaveel, maar zo overal wat.
nou ben ik af en toe errug bezorgd (het is mijn eerste, en ik zit gauw in de stress) dus wil ik heeeeeel graag weten wat dit is!
wie van jullie herkent dit?
(ik heb al in mijn handboek gezocht en het lijkt op geeneen kinderziekte. en pukkeltjes van de warmte kunnen het volgens mij ook niet zijn)

He hallo mama,

ja, ik herken dit voor een groot deel! Onze dochter heeft een maand of 2 geleden ook zoiets gehad. Precies zoals jij het omschrijft (rode pukkeltjes, heel klein die je wel voelt zitten als je er overheen wrijft). Zij had het alleen op haar buik.  
Maargoed ook ik heb gekeken bij de kenmerken van div. kinderziektes en daar kon ik me toen ook niet in vinden.
Ow ja...bij mijn dochter jeukte het naar mij idee trouwens niet.
Maargoed, na een paar daagjes werd het minder en toen verdween het helemaal.
Later heb ik het bij een volgend bezoek aan het CB nog eens gevraagd en toen zij ze dat het waarschijnlijk een 6e, 7e of.....zoveelste ziekte was geweest.   (lees: niets bijzonders)
Hou het gewoon even goed in de gaten.

Groetjes, Bianca

bedankt voor het meedenken!
de zesde ziekte heeft ze al gehad, de vijfde is het niet.
de waterpokken heersen in de familie, maar dat is het ook niet.
ze is wel wat huilerig, maar ze heeft ook last van tanden en hoestbuien. verder geen koorts.
ik moet me waarschijnlijk niet zo druk maken, je hebt vast gelijk, het zal wel een zoveelde ziekte zijn.
bedankt in ieder geval, jullie hebben mij wel iets gerust kunnen stellen.

Hey meiden

6e ziekte begint met koorts en eindigt met vlekken.......
5e ziekte begint met vlekjes en eindigt met koorts............

Die 5e ziekte kan het makkelijk zijn hoor, die is vaak minder erg als de 6e en de vlekken zijn vaak maar vlekjes... ( Snappen jullie het nog??) En anders gewoon even langs de huisarts gaan. Beter een keer te veel als een keer te weinig nog steeds hoor!
Beterschap thuis in ieder geval

Kus, Marieke

heyhey

waar ik gelijk aan moest denken toen ik je verhaaltje las was: heeft ze nieuwe kleertjes aan gehad? of wol ofzo?
nathalia heeft ook een keer zoiets gehad. het waren niet echt vlekjes maar ook niet echt pukkels zoals waterpokken ofzo. het waren heel kleine rode puntjes en ontzettend veel bij elkaar ( bij nathalia was het letterlijk haar hele buik en rug, armpjes en beentjes.
toen ben ik ook echt gaan nadenken van waar zou dat vandaan komen.
ze had een rompertje aan, die nog nooit gewassen blekke te zijn.
foutje van mij, normaal was ik alles eerst voordat nathalia het aan krijgt.
dat bleek dus de oorzaak te zijn. na 4 dagen was ze er vanaf.
ik heb het vet gehouden met bodylotion. dat kreeg ik al tip, zodat nathalia er het minste last van zou hebben. dit werkte goed.

ik zou zeggen als je het niet vertrouw, ga dan naar de huisarts. daar zijn ze voor :D

liefs, do

ik ben vandaag toch maar even naar de huisarts geweest,voor de zekerheid,  want ik heb ook een zwanger familielid.
het zijn waterpokken! ik begon vanmorgen al zoiets te vermoeden, er zaten er namelijk nog meer en ze waren roder.
toch lijkt het niet op de waterpokken van mijn neefje, en ook niet op het plaatje in mijn boek.
maar goed, ik ben helemaal gerustgesteld.
ik heb gelijk zalf en zo gekocht, nu hopen dat ze er niet teveel last van krijgt.

bedankt allemaal voor het meedenken!!
fijn dat ik hier mijn zorgen van me af kan schrijven.

Hoi,

Waterpokken!! heerst dat weer?
Bij mij heeft alleen de oudste dat nog gehad, bij hebben toen menthol-talkpoeder gebruikt en dat werkte echt heel goed, koelt af en droogt de blaasjes uit geloof ik!

Veel beterschap voor je kleine

Gr MJ

Terug
Bovenaan