help! Veel huilen

Hoi dames,

Ik maak me een beetje zorgen, ook al is mijn
baby misschien nog maar heel jong en hopen we
dat het gauw verandert.
Hij huilt zoveel vinden we. 's Nachts niet, dan slaapt ie
wel veel maar overdag soms uren achter elkaar wakker,
ik krijg hem dan niet in slaap en weet niet wat er aan de
hand is. Voeding gaat goed en vaak genoeg, zijn luier is
dan schoon, boertje gelaten bij wijze van... en dan ben ik
soms ten einde raad want.. wat is er dan nog???
zelfs druppeltjes tegen evt. buikkrampjes lijken niet te werken

Ik maak me zorgen omdat ik er vanuit ga dat een pasgeborene veel moet slapen, maar ons knulletje is soms echt wel 6 of 7 uren achter elkaar wakker overdag, met veel huilen bovendien.
Moet ik het nog afwachten?? of al aan de bel trekken?

Wie herkent dit???? Iemand tips????    

Groetjes Happy,
bevallen 11 juni

hoi happy,

ik had net bij een andere topic ook al een berichtje voor je achter gelaten...

mijn ervaring met druppeltjes tegen krampjes is dat babys er snel imuum voor lijken te zijn.
Het ene kindje is meer wakker dan het andere en huilt ook meer dan het andere kindje. Wat zegt je gevoel? volg die! als je een slecht gevoel hebt bij het huilen trek dan nu aan de bel. over een paar uurtjes begint het weekend en dan is het een stuk lastiger om mensen te benaderen!

succes
groetjes,
Ikky
mama van Fabienne,3 en Lyanne, 06-06 geboren

hoi happy

jouw verhaal had mijn verhaal kunnen zijn.
overdag slaapt mijn meisje(van bijna 7 week) meestal goed,maar overdag,grrrr...
ik word er soms echt moedeloos van,omdat ze dan inderdaad ook veel huilt. ik ben nu overgegaan op friso extra,voor hongerige baby's,omdat ze al om de 2,5 uur kwam voor voeding. Ik hoop nu dat dit helpt,maar tot nu toe merk ik er weinig van en spuugt ze alleen maar meer ervan.

nou heeft ze het vannacht ook nog es slecht gedaan. gisteravond heeft ze om 11 uur fles gehad(100 cc,friso extra) daarna wat gespuugd en werd ze om 2 uur alweer wakker...
ik wou haar nog geen fles geven,dus erbij gaan zitten met een fopspeen. toen is ze weer in slaap gevallen,maar van 3 tot 4 was ze weer onrustig. van 4 tot 5 heeft ze geslapen en om 5 uur heb ik toen maar een fles gegeven.....

kortom,soms denk ik dat ik een huilbaby heb,maar het zal er wel bij horen.
je hebt waarschijnlijk niet veel aan mijn verhaal,maar mischien helpt het dat je dus niet de enige bent.

liefs marjolein

Ik ben hier wel een beetje illegaal (nl een najaar 2006 moeder) maar ik lees stiekem even mee. Als ik jou was, zou ik het consultatie-bureau even bellen om advies. Dan weet je of je je zorgen moet maken of dat het erbij kan horen.
Heel veel; sterkte in elk geval (ook omdat het nu lastiger is om echt van je kindje te genieten)

Hallo,

Onze dochter (1-6) huilt overdag ook veel. "s Morgens als ze uit bed komt krijgt ze een fles. Daarna komt ze na 1,5 uur alweer. Als ik haar dan niks geef, blijft ze maar krijsen. Soms geef ik haar wel meteen een fles en probeer haar dan weer in bed te doen, soms in de kinderwagen. Maar dan komt ze na een uurtje of soms zelfs een half uurtje alweer. Ze drinkt gewoon niet in een keer lekker door. Hierdoor ben ik soms wel 2 uur bezig met een fles. 's Avonds als wij gaan eten is het weer drama. Al heeft ze dan net een fles gehad. Ik snap er echt helemaal niks van!

Happy, ik weet niet wat jij geeft, fles of BV, maar misschien wil je kleine toch meer drinken.

Onze kleine meid slaap 's avonds en 's nachts ook wel goed, alleen overdag is een drama. Je wordt er alleen zelf ook wel moe van...

groetjes Miranda

ik weet niet of het voor jullie de oplossing is, maar wij hadden hetzelfde probleem en zijn met inbakeren gestart. Nu voeden we hem en hierna naar bed toe (hij is maximaal drie kwartier uit zijn bed). De 1e en 2e dag protesteerde hij wat (huilen), maar nu is hij het gewend en slaapt bijna elke keer van voeding tot voeding.
Het CB kan advies geven over inbakeren of ga naar de site : www.inbakeren.nl

succes,

bianca

Hoi Happy,

Ik herken jouw verhaal inderdaad. (jammergenoeg)
Onze baby van 5 weken heeft het de 1e 2 weken goed gedaan en daarna begon het.

Nu is hij zo'n beetje als ik hem in bed laat liggen de hele dag wakker.
En vanaf de laatste voeding 22.30 slaapt hij tot 3.00 en dan is hij om 7.00 weer wakker voor de voeding en dan blijft het moeilijk tot 22.30

Ik ben sinds donderdag met johannesbroodpitmeel gestart omdat hij snel dronk en veel windjes laat en wat last had van verharde ontlasting.

Daardoor heeft hij nu wel ontlasting een beetje dun zelf en de fles doet hij ook wat langer mee.
Maar het huilen is nog niet over.

Vaak als hij dan in de maxicosi in de auto of op de schouder ligt valt hij wel in slaap, maar dit is meer denk ik omdat hij dan steeds snel getroost word en een baby toch veel slaap nodig heeft.

Verder als iemand tips heeft zijn altijd welkom!!!

Doei

hoi meiden.
Het is hier nog niet veel beter, soms wel even
een ''goede'' dag tussendoor, maar meestal nog drama overdag.
Ik heb ook al aan inbakeren gedacht, want zijn armpjes
maaien behoorlijk druk elke keer, hij houdt zichzelf ook flink wakker lijkt mij.

Ik denk dat hij 's nachts zó moe is dat ie daarom dan heerlijk slaapt, maar ik wou zo graag dat ie dat overdag ook deed, want maak me best zorgen omdat hij nog zoveel slaap nodig heeft, al is het alleen al om te groeien.

Wat me wel opvalt, hij is behoorlijk gulzig elke keer met drinken,
ik geef borstvoeding trouwens. Dan slokt ie naar mijn idee heel veel lucht mee naar binnen en voel ik het gewoon veel te hard gaan.
Ik haal hem dan even een paar seconden van de borst los, zodat hij even op adem kan komen, want zichzelf geeft ie geen tijd om juist te ademen door de gulzigheid. Dit is elke keer de eerste 10 minuten zo, daarna wordt hij rustiger en gaat het beter...
Zijn ontlasting is trouwens wel goed, vaak en heel zacht zoals het hoort.

Ik ga maandag denk ik het consultatieburo maar bellen voor advies,
want ik wacht telkens af en hoop op verbetering, maar die is er steeds nog niet!
En bij jullie??

Terug
Bovenaan