help! Veel huilen

Lotte huilt ook heel veel. 's Nachts slaapt ze goed (vandaag ook weer 9,5 uur!). De eerste voeding gaat vaak goed en is ze daarna nog wel moe. Dan slaapt ze nog wel in haar bedje. Maar tegen de tijd dat ze haar volgende voeding krijgt, wil ze niet meer in bed en schreeuwt de hele boel bij elkaar, hoe moe ze ook is.

Bij mij op de borst en soms in de draagzak is acceptabel en dan gaat ze ook wel slapen. Maar zodra je haar dan weer in bed legt, is het weer een drama. Gisteren had ik het gehad en heb haar laten huilen terwijl ik in een ander kamer de tv hard aan heb gezet en daar ben gaan zitten om het even niet te horen. Na tien minuten sliep ze. 'Mooi' , dacht ik,   maar binnen een kwartier was ze weer wakker en begon weer enorm te schreeuwen, tot ze knalrood aanliep.

Ik vind het moeilijk, want ze moet altijd wel even huilen voor ze in slaap valt, maar 's middags en 's avonds wil ze gewoon niet in haar bed en lijkt laten huilen niet te werken. Ook Lotte wil constant op mijn pink zuigen en wordt daar rustig van. Het is moeilijk...

Morgen naar het cb en donderdag naar het ziekenhuis (daar zijn we een week opgenomen geweest omdat Lotte veel huilde en ze zeker wilden weten dat het niets fysieks was). Maar ik ben bang dat zij ook niet echt veel tips hebben. Lotte wordt al ingebakerd en dat helpt wel iets ivm de zwaaiende vuistjes bij het inslapen. Ik overweeg een haptonoom of osteopaat. Misschien dat zij haar wat meer tot rust kunnen brengen.

Groetjes, Marisa

Hoi allemaal,

Mijn meisje (nu 8 weken) huilde de eerste vier weken zeker 12 uur per dag. 's Nachts sliep ze enorm goed van uitputting. Na twee keer bij een ostheopaat te zijn geweest, huilt ze nu gemiddeld 2 uurtjes per dag. Wat een verademing! Eindelijk is hier de roze wolk aangekomen na 7 weken zoek te zijn geweest.

Op  deze site  staat een lijstje van kenmerken van huilbaby's. Hier heb ik heel veel aan gehad. Als je je kindje hierin herkend raad ik je aan om een ostheopaat te zoeken, zij kunnen je heel snel helpen.

Succes!

Hier een aprilmama  
Helaas herken ik je verhaal maar al te goed. Suze slaapt 's nachts heel goed maar tot voor kort sliep ze overdag weinig, niet met regelmaat, ze huilde heel erg veel (soms wel 6 uur op een dag) en was meestal niet te troosten. Ze had behoorlijk last van krampjes, maar dat hebben de meeste kinderen in de eerste weken.  Het cb zei dat het erge huilen meestal rond de 3 maanden vanzelf overgaat. Ze raadden mij aan om  geen druppeltjes of zo te geven, evt. wel een warme doek, masseren of liggen in een hangmatje in de box. Letten op regelmaat (dus meteen na wakker worden flesje, knuffelen, spelen in de box en bij eerste tekenen van vermoeidheid in eigen bedje), bij het voeden in een ronde houding houden (beentjes een beetje omhoog) en  in de box af en toe op de zij leggen.

Ik ben zelf alles op gaan schrijven,  op welk tijdstip  ze wat deed, hoeveel ze dronk en hoeveel ze huilde. Dat heb ik een paar weken trouw gedaan en het heeft mij wat houvast gegeven.  Alles werd wat voorspelbaarder.

Het meest frustrerende vond ik, dat ze meestal niet te troosten was. Ik heb nu gemerkt dat ze soms  alleen maar meer overstuur raakt als ik haar oppak of zelfs maar over haar hoofdje aai.  Andere keren  wil ze juist wel geknuffeld worden. Op een gegeven moment ga je vanzelf zien of horen wat er aan de hand is en wat ze nodig hebben.  En dat kan soms ook  zijn:  gewoon laten liggen en zelf in slaap laten huilen.

Suze is nu ruim 10 weken en deze week is het ineens veranderd! Ze slaapt overdag ook heel lekker in haar eigen bedje, huilt  veel minder  en is gewoon een vrolijk kindje geworden. Je kunt zien dat ze wat beter begrijpt wat er gebeurt, ze heeft minder last van haar buikje en begint zelf een beetje  te spelen.

Van het vele huilen kun je echt doordraaien hoor. Dus vraag op tijd om hulp. Zorg dat je af en toe in je eentje weg kan, naar de kapper of winkelen of zo.  En doe gerust een keer de babyfoon uit of oordopjes in je oren op een moment dat  het mogelijk (en verantwoord)  is.

Sterkte!
groetjes, Karin

Dag allemaal

Ik wil ook graag even een positief verhaal kwijt. Onze Tessa (23 mei) begon al met de 3e week steeds meer te huilen 's avonds. Dat hebben we opgelost door de wandelwagen heen en weer te wiegen, op de arm te houden etc. Als we haar dan te snel in bed legden werd ze weer wakker!!!
Overdag sliep ze beneden in de wandelwagen, 's nachts boven in het ledikant. We hadden geen eenduidigheid voor haar gecreëerd.

Vanaf de 5e week begon ze ook overdag erg veel te huilen bij het in bed leggen. Uiteindelijk kon ze dan wel slapen, maar leuk was het niet. Iedere keer blijf je denken, zal ik haar oppakken, wat gaan wandelen, zou ze kramp hebben etc.

Mijn zus had ervaring met inbakeren en toen ben ik gaan lezen op www.inbakeren.nl  
Dat was voor mij sowieso een eye-opener. Een baby hoeft tot een week of 6 oud maar een uurtje per keer op te zijn en dan weer te slapen.
Voorheen dacht ik als ze in de box begon te jengelen 'wat zielig, ze verveelt zich, zal ik de wipstoel eens proberen, een ander speelgoedje neerzetten etc...' Nu weet ik dat jengelen gewoon betekent: ik ben MOE.
Vanaf vorige week heb ik Tessa consequent een uur na het wakker worden in het donker in de wieg gelegd op haar eigen kamertje. Stevig instoppen tot aan de kin, armen onder de deken stevig ingestopt. Dit is eigenlijk al een beetje inbakeren zal ik maar zeggen.

Gisteren heeft Tessa voor het eerst de hele dag niet een keer gehuild! En ze is ook niet zo lang wakker geweest, het lijkt wel of ze meer slaapt dan ooit!
Ze is heel vrolijk nu als ze wakker is.
Het leuke is dat ik al vanaf 16 juni een dagschema van haar bij houd. Ik zie nu achteraf hoe veel ze rond de 4-5 weken  wakker is geweest. Sinds een paar dagen is ze veel minder wakker (inderdaad maar een uurtje per voeding, 's nachts niet) en krijgt ze een stabiel ritme: 7:00 wakker, voeden, slapen - 11:00 wakker, voeden, spelen, box, slapen - 15:00 idem - 19:00 wakker, voeden, even spelen, slapen - 23:00 wakker maken, voeden, slapen tot 7:00. (ik geef borstvoeding)
Natuurlijk zit er wat variatie in, maar het lijkt wel hierop iedere dag.
Ik had niet verwacht dat het consequent op dezelfde manier (en resoluut) in bed leggen zo effectief kon zijn.
Belangrijkst is: jij leid je baby, weet wat goed voor haar is, niet andersom. Een uurtje wakker per voeding is echt genoeg (incl voeden, verschonen etc).

Hoop dat ik anderen hiermee een hart onder de riem kan steken.

Groetjes
Irene en Tessa (6,5 week)

Hoi Irene

Bedankt voor je berichtje.
Ik heb eigenlijk alles wel geprobeerd, wat jij gedaan hebt.
Maar niets lijkt te helpen, nogsteeds niet dus.
Ik gebruik tegenwoordig ook een slaapzakje, die ik
aan het voeteneind stevig instop (in bed) omdat de kleine
nu al zijn dekentjes anders af trapt!!!! Vier weken oud!!
Meteen vanaf zijn geboorte stopte ik hem al heel stevig in,
handjes onder de dekens, tot het kinnetje en zo goed mogelijk
instoppen maar, maar hij is zó sterk en druk soms, dat ie
binnen mum van tijd ook de armpjes weer boven de dekens
heeft en gewoon weer gaat huilen...

Ik overweeg nu om het echt inbakeren maar te proberen.
Moet nog even de techniek leren, maar misschien is het een optie,
want op een gegeven moment ben je wel ten einde raad.
Morgen naar het consultatieburo dus dan ga ik het onderwerp
ter prake brengen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Misschien ken je het al wel, maar deze boekjes zijn heel behulpzaam:
- Inbakeren brengt rust (praktische handleiding)
- Regelmaat en inbakeren

Heel veel sterkte met je druktemaker!

Irene

Terug
Bovenaan