Help...verkouden

Helaas heb ik Olivia aangestoken met mijn verkoudheid en het is nu 1 groot drama om haar flesjes te drinken. Gemiddeld houd ik na een grote strijd van een half uur nog 40 cc over van de 230cc.
Het lijkt alsof het door haar verstopte neus komt, maar helemaal zeker weet ik het niet.
Heeft iemand tips? Zoutoplossing en luuf al geprobeerd, lijkt niets te helpen.

x Martha

Ik zou gewoon nog even door gaan met zoutoplossing en luuf. Ook zou je een neuspeertje kunnen gebruiken om het eventuele slijm en snot uit de neus te zuigen.( sorry kweet het niet echt smakelijk)
Ook zou je een rauw half ui bij haar neer kunne leggen. Verder heb ik helaas ook geen tips voor je.
Hier helpt de luuf en neusspray gelukkig vaak wel, heeft alleen even tijd nodig. En wat ze nu niet drinkt, dat haalt ze straks na de verkoudheid wel vaak weer in.
Beterschap met de kleine meid.

Liefs marielle Quinn 18+4

Ik ben ook al een tijdje bezig met de neusspray hoor :)
Al een aantal dagen een paar keer per dag, maar het snot komt nu eindelijk haar neus uit. Ook het neuspeertje nog gebruikt. Net weer een strijd gehad en 50 cc over. En huilen in bed, dat doet ze ook niet vaak. En natuurlijk is mijn peuter ook aan het zeuren vandaag. Bleeegh.

Maak me gewoon een beetje zorgen omdat ze al niet zo'n grote eter is en niet echt veel vet heeft.
Misschien ga ik wel pap met een lepeltje proberen straks.

Dankje voor je reactie!

Ach gossie, wat zielig voor wat wuppie (en voor mama ook wel een beetje ;-) je zou idd dat ui kunnen proberen, dat helpt wel goed om de luchtwegen op te maken.

wat ik wel eens deed met Heather -de oudste- als die echt niets wilde, was een fruithap met banaan aanlengen met wat melk of diksap. Zo krijg je een dunne pap die door de banaan erg zacht is voor de keel en zo kreeg ze toch wat binnen.

Sterkte!

(ps, je hebt wel thijmsiroop die ook geschikt is voor babies, maar dat wist je vast al.)

De pap met een lepeltje was geen succes. Maar inmiddels denk ik dat het toch een tandje is waar ze last van heeft. Ze had hele groene vieze luiers en net weer enorm kauwen op alles. Slapen was ook een drama. Zetpil werkte ook niet :(

Hebben de andere kindjes ook problemen met drinken bij de doorkomende tandjes? Mijn oudste had dit niet, maar die was ook wat maandjes ouder toen ze haar eerste tandje kreeg.

Heb net een uur gedaan over de fles en had uiteindelijk nog 20 cc over maar echt met ik weet niet hoeveel pauzes gedaan. Blij dat ik morgen weer kan werken en het papadag is ;)

@mamaW: dankjewel voor je reactie!
Ik had toevallig gisteren nog een bananenhap geprobeerd bij haar maar ze had daar ook al weinig zin in, maar kan inderdaad aanlengen nog proberen.

Zowel Jasmijn als Heather hebben alle twee enorm lopen te rotzooien met de tandjes. Jasmijn schreeuwde het -door de paracetamol heen!- uit van de pijn en Heather had zo'n last van die rare luiers dat ze compleet ontvelde billetjes had. Nou was het gebit van Heather wel compleet met een jaar, dus toen waren we er wel vanaf, maar ik zal heel eerlijk zeggen dat ik in het eerste jaar er meer paracetamol doorheen heb gejaagd dan in de drie die erna kwamen.

Soms zit er gewoon niets anders op dan door de zure appel heenbijten en blij zijn dat er een morgen komt. Vooral als die morgen papadag is!

@babette, achhhhhh, wat zielig voor dat prulletje!

mmmm, kom ik nog een keer met mn grootmoeders tip: een druppeltje jonge jenever op het doorkomende tandje.....dit verdooft de pijn (in elk geval lang genoeg om een fles te geven!).....kan me voorstellen dat je denkt 'ik ga mn kleine ukje geen jonge jenever geven', maar omdat het maar een druppeltje is kan het echt geen kwaad en heeft het alleen een verdovende functie.....en dan als het is om je kleine voldoende voeding te kunnen geven op een ontspannendemanier.........baat het niet dan schaadt het niet zou ik zeggen!

en dat van die ui werkt ook écht!! Liam is zo'n beetje verkouden geboren, haha en we hebben hier al heel wat uien verbruikt! 1 Nachtje en je ziet/merkt het verschil!!!

succes!!!

liefsssss

Terug
Bovenaan