help wat te doen

hee dames
wij hebbenhier al weken problemen met caithlyn dr slapen
een van ons moet bij dr liggen om in slaap te komen anders gilt ze alles bij elkaar,maar t ergste is ze word elke avond/nacht helemaal overstuur wakker en schreeuwd dan bang bang eng eng
als we dr terug leggen raakt ze nog overstuurde en wilt dan bij papa en mama liggen dan is het goed

wie heeft tips

liefs

Hoi hoi,

De nanny tip... Bouw het bij haar blijven tot ze in slaap valt, steeds meer af.
Dus eerst bij haar liggen, maar niks zeggen. Dan naast haar bed zitten en handje vast houden. Als dat goed gaat, geen handje vast houden. Maar geen oogcontact en iets zeggen.
En als dat goed gaat, steeds stukje verder haar kamertje uit. Iedere keer als het goed gaat, de volgende avondje stapje verder. Op het laatst met deur open en daarna voor de deur zitten en deur dicht. Is even aantal avonden hard werken, maar moet zn vruchten op den duur afwerpen.

Verder voor de angst. Jaag ze samen met Caithlyn alle enge dingen weg. Roep hard met haar, ga weg ga weg. Zet een deur of raam open en jaag ze daarheen. En dan alles weer dicht en zeggen dat er nu niks engs meer is en ze nu lekker moet gaan slapen. Vertel waar jullie zijn (beneden, in bed o.i.d) en dat jullie dicht bij haar zijn en alles horen.

Dit zijn de tips die ik veel hoor en zie.

Heel veel sterkte

Liefs Irene

Ja, je zei het inderdaad een tijdje terug aan me op hyves...toen had Lenthe er ook erg last van...dat is vanzelf gestopt...Vraag me nog teeds af wat t was...het lijkt alsof ze nu veel meer in zich opnemen van hun omgevign...dat ze bewuster worden van alles om zich heen en dus ook dingen eng gaan vinden...(in 't donker in hun kamertje bijv)
Tja, een vast naar-bed-gaan ritueel zoumisschien wel werken maar dat doe je misschien al, ik zou bij elke stap (na het tanden poetsen, 't douchen, 't voorlezen) tlekens zeggen dat ze strakjes gaat slapen, net als Djayden en mama en papa....
Het blijft zoeken, maar kan me erg voorstellen dat het slopend is voor jullie...
Groetjes Roos en succes...

Inderdaad wat Irene schrijf. Ik herken het ook wel wij hadden ook een nachtlampje aan gedaan.
Mijn man bleef net zolang bij haar tot ze slaapte in het begin en daarna om de 5 min even achter de deur zodat ze kon horen dat papa of mama in de buurt was .Dat ze even je stem hoor net zo lang dat ze in slaap was. Maar het is nou bij haar over gelukkig. Het is even pittig maar als je het doorzet is het misschien na een week beter ik zou zeggen succes en sterkte ik weet hoe vermoeiend het is.

groetjes lisette

Inderdaad wat Irene schrijf. Ik herken het ook wel wij hadden ook een nachtlampje aan gedaan.
Mijn man bleef net zolang bij haar tot ze slaapte in het begin en daarna om de 5 min even achter de deur zodat ze kon horen dat papa of mama in de buurt was .Dat ze even je stem hoor net zo lang dat ze in slaap was. Maar het is nou bij haar over gelukkig. Het is even pittig maar als je het doorzet is het misschien na een week beter ik zou zeggen succes en sterkte ik weet hoe vermoeiend het is.

groetjes lisette

@roos
idd dat bed ritueel hebben we hier al en normaal ging ze elke avond netjes om 7uur na bed,maar is ook drama

@lis helaas werkt een lampje hier niet hebben we geprobeert ze word dan niet stil en klimt telkens uit bedje en gaat dan keihard op de deur bonken

liefs

Terug
Bovenaan