HELP!! Wat vinden jullie mooier voor een jongen??? Yelle/Jelle of Mike/Maik

Jelle vind ik mooier als Yelle, ik vind het stoerder staan, maar als ik voor Mike zou kiezen zou ik Mike schrijven en geen Maik. Ik houdt niet zo van namen die een soortement 'vernederlandst' zijn....  

mijn naam schrijft ook iedereen met een z ipv een s! op een gegeven moment ga je het er gelijk bij zeggen is mijn ervaring...

succes met kiezen!! mijn mannetje zit er nog niet echt over te denken...  maar wij hebben de tijd nog dus komt vast goed  !

Vooral bij Sem zou ik zeker Jelle kiezen! Maik of Mike valt een beetje daarbuiten. Is een heel ander 'soort' naam. Ons buurjongetje heet Jelte; vind ik persoonlijk ook mooi! Weer net even anders.

Zowieso heb ik vaak associaties met namen.
Wij hadden vroeger thuis  honden,
met de namen, Max Mike en  Amber hahaahahah
Niet echt hondennamen, maar ja, geen naam voor op ons lijstje dus hahah

Zeker Jelle!!
De andere drie vind ik niet zo mooi...
Bij Mike moet ik aan een kickbokser of een bulldog denken...
Als je 't nog steeds mooi vind kun je ook Mattyn Jelle doen met als roepnaam Jelle.
Ik vind die roepnaam ook het  beste bij Sem passen.

Veel succes!  

Hallo,

Wat dacht je dan van Maico? Dat vind ik persoonlijk een leuke naam. Dat is een beetje een mengeling van Maikel en Maik en toch weer heel bijzonder. Ik zou ik ieder geval gaan voor de meest voorkomende schrijfwijze want anders wordt het inderdaad heel erg spellen.

Maik 32x
Mike 287x
Jelle 270x
Yelle 0x
de namen zijn de afgelopen 12 maanden zo vaak gegeven in nederland. bron: http://www.babynamen.nl/index.php
succes ermee en laat je nog even weten wat het wordt??

Fleur

Wat leuk al jullie reacties!!! Dat had ik echt niet verwacht!

BEDANKT!!!!!!

Uhhhhhhhm ik moet wel eerlijk zeggen, dat de keuze nu alleen maar moeilijker word! We liepen van de week een stukje in het bos, ik zei, laten we het maar gewoon houden zoals we het hadden Mattyn - Mike. En nu lees ik al jullie "Jelle" reacties, en weet ik het echt niet meer hoor!! Ik wil niet de verkeerde keuze maken, dat ik straks denk, shit, had ik nou toch maar Mike gekozen ofzo. Maar ik vind het ook wel leuk, dat er leuke reacties in mijn omgeving zijn, van mensen, op de namen van mijn kinderen. En aangezien de meeste van jullie toch Jelle leuker vinden, word het wel heel heel lastig hoor! Natuurlijk ook omdat ik het zelf ook wel een leuke naam vind. Maar Mike vind ik stoerder klinken, en ik denk dat je op Jelle veel scheldnamen kan bedenken.

Jelle... snottebelle haha
Jelle... deurbelle
Snelle... Jelle

Ik heb zelfs al zitten denken, om mijn zoon Sem te laten kiezen hahaha.. Met twee briefjes op tafel. Opzich wel grappig natuurlijk, dan heeft hij uiteindelijk de naam van zijn broertje gekozen hahaha. Tja, we zijn er dus nogsteeds niet uit!!!!!!!!!!!!!!!

Bedankt voor jullie reacties, en ik zal er nog slapeloze nachten aan over houden vrees ik, haha.. juist als je in bed ligt spoken deze namen door je hoofd, wat moet je nu!! Stom is dat he, dat je je dan juist druk gaat maken om alles wat komen gaat en wat nog geregeld moet worden.

We denken nog even verder...
Maar blijf gerust reageren.. alleen maar leuk!!!

Liefs supermams

JAAAAAAAAA ik ben er uit!

Ik weet gewoon zeker dat het uiteindelijk toch.. ja sorry.. haha.. Mike gaat worden.
Ik vind het gewoon een super leuke en vooral stoere naam, daar houd ik wel van!

Met andere woorden, het blijft gewoon, zoals het was (erg he) maar toch bedankt voor de hulp! Wie weet komt er ooit nog een derde zoon die we Jelle kunnen noemen hahaha!

Nee hoor, het blijft gewoon lekker Mattyn - Mike... ik ben er wel uit inmiddels, en gelukkig vind mijn man alles prima (binnen al deze namen hihi) dus het staat maar vast!

En ik zat gisteravond natuurlijk weer in bed te denken... aangezien papa en mama's namen ook allebij met een J beginnen, vind ik nog een J van Jelle... weer wat te J'erig worden haah als jullie snappen wat ik bedoel! Nouja ben dr uit in ieder geval.

Wel hartelijk dank voor jullie hulp, nu nog duimen en hopen op een kerngezond kindje.. dat blijft toch altijd spannend!! Maar moet nog even.. 20 febr.. !!!!

Liefs supermams

Terug
Bovenaan