help, we moeten er 8x per nacht uit voor zijn speen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Wie kan mij helpen aan tips om van die speen af te komen. Met 3 maanden zijn we gestopt met de nachtvoeding en hebben er een speentje in gestopt snachts en met inslapen. Nu is hij 4,5 maanden en het lijkt wel steeds ergers te worden.
Meneer verliest wel 8 keer per nacht zijn speen en begint dan te huilen totdat wij hem er weer in stoppen. We willen hier graag vanaf...maar hoe?

Mijn eerste had dit ook, maar ik weet niet meer zo goed wat we daar aan gedaan hebben.

Wie heeft er tips......?

Bedankt alvast,
mama3007

hoi

wij hebben dit ook met ons mannetje.

geven jullie hem overdag ook zn speen? wij zijn nu aan het afbouwen met de speen overdag en ik probeer hem tussen de middag zonder speen te laten slapen, het gaat wel steeds beter.

Het wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jullie ook helpt maar baad het niet schaad het niet toch.

Succes quinta

Daarom zijn wij nooit aan spenen begonnen bij mijn beide kinderen niet.

Ik zou toch de harde manier kiezen en hem dan maar laten huilen. Hij moet gewoon leren zelf in slaap te vallen zonder hulpmiddel. Het is toch geen doen joh om 8x op een nacht eruit te moeten voor een speen!! Laten huilen is ook niet fijn dat begrijp ik ook goed maar ik zou er toch voor gaan. Vaak is de eerste nacht het ergste en bij de 2e of 3e nacht is het al over.

Ik heb mijn kinderen altijd geleerd zonder iets in slaap te vallen. Soms huilde ze wel even maar ze leerde wel om daarna weer te slapen zonder hulpmiddel.

Heel veel succes want zoiets blijft erg moeilijk.

Hi,

Heel herkenbaar.
Onze dochter heeft ook een speen en was hem ook regelmatig kwijt.
Wij hebben de speen aan een beest vast gebonden, zo kan ze hem altijd vinden.
Ook hebben we Sofie wel eens laten huilen.
Sofie had heel snel door waar ze moest zoeken.

Succes!!
Marije

hallo

ook voor mij heel herkenbaar,
ik moest er ook heel vaak uit om dat speentje weer te geven,
en laten huilen heb ik niet gedaan,
hij pakt hem nu zelf en stopt hem weer in z'n mond, hij slaapt met 1 speen in zijn mond en 1 in zijn handje.
altijd 1 bij de hand.
hij is nu 7mnd.
ik moest er soms ook wel 8 x uit en de andere dag helemaal niet,
je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Hallo mama3007,
Kan het zijn dat hij honger heeft? Mijn zoontje sliep met  3,5 mnd door en met 4,5 mnd wilde hij weer  3x per nacht drinken. Nu (hij is bijna 7 mnd)  drinkt hij nog 1x per nacht, rond 4 uur. En pas met 5 mnd wilde hij een speen en met 6 mnd wist hij hem zelf te vinden in bed. Doe waar je je  goed bij voelt! Bij Prenatal kun je ook een speciaal spenenknuffeltje kopen, van  'het beste idee van NL'
Succes! Gr Nanna  

We hadden het bij onze oudste dochter, opeens moesten wij er ook iedere keer 's nachts uit en daar hadden we na een paar nachten geen zin meer in. Zodoende direct gestopt met de speen, zowel overdag als 's nachts...
Ging na een paar dagen/nachten prima en weigerde ze hem zelfs toen ik het toch nog een keer probeerde. Ze dacht... nu bekijk jij het maar.
De jongste kokhalsde van de speen, dus dat is nu lekker makkelijk.
Succes...
Gr. mamajo.

Terug
Bovenaan