Help... welke fles/speen gebruik ik voor rijstbloem?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Sinds twee dagen ben ik aan het kijken hoe onze kleine reageerd op rijstbloem door de melk, maarrr probleempje tot twee keer toe zuigt hij zicht het rambam en er komt niets uit.

Ik heb dus ook een difrax fles gekocht met een speciale papspeen en daar gutst het uit, dus daar gaat hij van kokhalsen. 1 x zuigen en 't spuit alle kanten op.

Ik gebruik  voor voeding de Avent fles met speen 3 en daar krijgt hij dus niets uit.
Zojuist leggen we hem doodmoe op bed en helaas met 20cc op. Ik heb er al extra water bijgedaan maar dat werkte al niet meer.

Ik baal enorm!

Kan iemand mij vertellen wat voor fles/speen ik moet gebruiken voor rijstbloem-pap flesje.

Onze kleine man is 4 maanden.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

grt Dees

ik zou de pap wat dikker maken en dan toch met die papspeen standje I, dat kan best wel hoor,die kleine moet er ook aan wennen dat ie niet zo hard hoeft te zuigen dus zal zich wel een aantal keer verslikken en anders zo laten en die avent speen beetje groter maken..(heel klein beetje maar hoor want als zie t t er klein uit, het kan er zo uit gieteren..je kan altijd nog groter maken als t toch te klein blijkt)

ik had avent papspeen, is die anders dan difrax qua maat van de opening? kan me haast niet voorstellen dat t heel veel scheelt maar je weet maar nooit..succes!

Je kunt het anders ook met een lepeltje gaan geven. Dan moet je de pap wel wat dikker maken. 180vv water, dan schepjes voeding en dan 5 eetlepels rijstebloem.
Quinn luste het niet uit de fles, maar zo wel.

Loek kreeg ook de pap niet door de meeste spenen en groter maken, werd een drama, vel te veel. Wij hebben de fles van Bfree en daar de y-speen van gekocht. Die werkt perfect! de enige waar Loek de pap doorheen krijgt! De bfree fles verkopen ze o.a. bij de babydump. Maar op internet staan de verkooppunten op de site van tomsbabycare. Op zich is de Bfree fles niet zo super. Meer losse onderdelen en wisselende ervaringen van geweldig naar minder. Maar goed, de pap gaat er doorheen.
En een bijkomend voordeel als je het belangrijk vindt: de fles is gemaakt van plastic zonder een stof die afgeeft als de fles warm wordt. Dat doen de andere flessen wel waardoor je kindje pcb's binnen krijgt (o.a. de reden waarom babyspeelgoed van plastic aan nieuwe eisen moest gaan voldoen). Maar ik geloof dat de meesten zich daar niet zo mee bezig houden... Tis maar dat je het weet.

Veel succes!

Ik weet hoe frustrerend het is om steeds te veel of te weinig te hebben. Wij hadden altijd een andere fles klaarstaan zodat hij die kreeg als het niet lukte.

Groeten
Rosanne

Wij hebben al heel lang de Dodie fles met 3-standenspeen. Voor melk 0m+ speen, voor pap 4m+ speen. Gaat uitstekend, Christian kon de pap in 15 minuten opdrinken. Maar wij zij nu ook begonnen om pap met een lepeltje te geven en dat gaat steeds beter! Hij krijgt dus geen papflessen hier.

Groetjes, Karin

Hoi hoi,

Ik zat dus van de week met het zelfde probleem.
Ik heb avent flessen en had nr 3 speen erop zitten hier kreeg ze niets uit.
Dus ik heb een nr 4 speen gekocht.
Deze is va 6 maanden maar als je heb dan speciaal voor de papfles gebruikt (heb het ook groot op de fles geschreven) gaat het prima.
Hij gaat nog wel iets langzamer dan de normale fles.
Voor mij werkt dit prima.
 groetjes jolene

Hoi, heb tzelfde probleem met onze kleine meid. Ze ligt nu in bed met maar 50cc op, doodmoe, wilde niet eens een gewoon flesje meer. Maar geef je hem nu om 23u nog wel een flesje???

groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan