Help... welke fles/speen gebruik ik voor rijstbloem?

Ik maak de pap redelijk dik en dan gewoon de driestandenspeen van avent...de gaatjes van de spenen van avent zijn namelijk bij nr 1, 2, en 3 allemaal even groot, het zijn alleen verschillende hoeveelheden gaatjes. dus als er door nr 2 geen pap gaat dan door 3 ook niet en 4 ws ook niet...

groetjes Yvonne

Hoi Hanneke,

Ik moet even denken wat jij bedoeld met je mail... 't kan zijn dat ik het verkeerd beantwoord, maar dan moet je het maar even laten weten.

Ik geef 5 voedingen p dag momenteel  en in de laatste fles voor het slapen gaan geef ik pap.
Dus als om 23u de laatste voeding zou zijn, wat verschilt bij mij qua tijdstip dan geef ik hem dus idd een flesje, alleen dan met een beetje rijstbloem erdoor.

grt Dees

quote: Swoopy reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-08-2007 21:08:43'));

Hoi, heb tzelfde probleem met onze kleine meid. Ze ligt nu in bed met maar 50cc op, doodmoe, wilde niet eens een gewoon flesje meer. Maar geef je hem nu om 23u nog wel een flesje???

groetjes Hanneke

Hoi Yvonne,

Dus als ik het goed begrijp is die 3 standen speen speciaal voor rijstbloem/pap?
Ik dacht nl. dat het een 3 in 1 gewone speen was...
Zou geweldig zijn, want ik gebruik eigenlijk alleen maar de aventflessen.
Vanmiddag maar even kijken bij de drogist!

grt Dees.

quote: yvonne1975 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-08-2007 00:42:12'));

Ik maak de pap redelijk dik en dan gewoon de driestandenspeen van avent...de gaatjes van de spenen van avent zijn namelijk bij nr 1, 2, en 3 allemaal even groot, het zijn alleen verschillende hoeveelheden gaatjes. dus als er door nr 2 geen pap gaat dan door 3 ook niet en 4 ws ook niet...

groetjes Yvonne

Onze Tessa heeft gewoon de avent fles met stand 3 erop.
En ze drinkt zo een fles met rijstebloem van 180 cc leeg.
Geen enkel probleem.

Het is natuurlijk ook de mate hoeveel rijstebloem je er doorheen gooit.
Wij doen drie afgestreken eetlepels op 180 cc water plus 6 schepjes opvolgmelk 2 van Nutricia.

Gaat als een trein en de kleine slaapt daarna perfect.

Laatst had de speen 3 op een normale melkfles gedaan,, en dat ging idd veel en veel te hard voor haar hahaha.. alles over haar heen... Heerlijk LoL

Je hebt van Avent idd een speen nr 3 met 3 gaatjes en je hebt een 3 standenspeen waar een soort gleufje in zit...vereist wel wat oefening met de dikte van de pap, maar daar kom je vast wel uit! Op de de speen staan romeinse cijfers I, II, en III en in het begin moet je de I boven houden en naarmate ze groter worden kan je de II of III boven houden

succes

groetjes Yvonne

wij 'schuiven' tijdens het drinken met de 3 standenspeen. Als het goed gaat, draaien we hem door richting 3, tot het te veel wordt en dan iets terug. Tot we zeker wisten op welke stand loek het lekkerste drinkt. Maar dat was met gewone melk, pap krijgt loek er niet doorheen.
De y-speen van Bfree is eigenlijk niet meer dan een dichte speen met drie gleufjes die in het midden bij elkaar uitkomen, net als een y. Dus als je de allerkeleinste speen van welk merk dan ook drie kleine knipjes geeft, lijkt me dat dat hetzelfde werkt... Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd omdat wij nu een goede speen gevonden hebben, maar misschien een idee?
(als ze zuigen, gaan de 'flapjes' open en kan de pap er doorheen)

Hoi Dees,

Ik dacht dat het de fles van +/- 19u was. Bij ons gaat het nl om díe fles. Als ik daar pap in doe, zou ze om 23u niet meer hoeven en dan doorslapen tot de volgende ochtend.
Ik heb ze gister om 23u dus toch maar een fles gegeven, daar heeft ze 120ml van op. En vanochtend heb ik ze om 730u wakker moeten maken....
Ik wil dus van 5 naar 4 voedingen.

Gr Hanneke

Hoi Hanneke,

Ik moet even denken wat jij bedoeld met je mail... 't kan zijn dat ik het verkeerd beantwoord, maar dan moet je het maar even laten weten.

Ik geef 5 voedingen p dag momenteel  en in de laatste fles voor het slapen gaan geef ik pap.
Dus als om 23u de laatste voeding zou zijn, wat verschilt bij mij qua tijdstip dan geef ik hem dus idd een flesje, alleen dan met een beetje rijstbloem erdoor.

grt Dees

Terug
Bovenaan