HELP..Wie heeft er tips voor mij??

hallo,

ik zal me even voorstellen:

ik ben Wilma en heb een dochter van twee weken oud.
omdat er nog geen forum is voor moeders die bevallen zijn in januari, februari enz stel ik mijn vraag hier maar!

mijn dochter Jasmijn wil s'nacht niet meer in eigen bedje slapen. ze huilt moord en brand en wil alleen nog maar bij mij liggen.
vanacht hebben we het geprobeerd op haar eigen kamertje, ze heeft twee uur non stop gehuild.
toen weer bij ons op de kamer en daar heeft ze nog een uur in haar wieg gehuild en toen uiteindelijk maar bij mij in bed.
zo gaat het niet elke nacht maar wel heel vaak.
ook overdags hoef ik haar niet boven te leggen want dat huilt ze ontzettend hard! het is net of ze niet alleen wil zijn!

wie heeft er tips voor mij??

is mijn dochter nu al verwend???

groetjes Wilma

hoi bekend probleem heb je al geprobeerd haar in te bakeren dan hebben ze een begrenzing bij mijn dochter werkt het ideaal ze huilde de eerste keer een half uur en nu is het nog mar 10 minuten ik hoop dat je er iets aan hebt.

Hoi Wilma,

Wat vervelend voor je zeg.
Misschien is het een idee om wat meer regelmaat te creeren? Ik heb zelf een dochter van 4 weken oud. Als ze wakker wordt en het is tijd voor een voeding haal ik haar uit haar bedje en dan voeden, dan verschonen, knuffelen en leg ik haar ff in de box om alleen te 'spelen', daarna weer naar bed. Dit doen we elke keer en ik moet zeggen dat het goed helpt. Zo weten ze waar ze aan toe zijn.
Als Katie tussendoor huilt, vanwege krampjes ofzo, dan gaan we na een paar min. ff kijken, aai over haar bolletje, speentje erin (als ze wil) en muziekje aan. En krijgt ze nog een kus en ga ik weer weg (tenzij ze natuurlijk overstuur is), maar eigenlijk halen we haar niet uit haar bedje.
Misschien heb je er wat aan.
Groetjes mickey

hoi wilma,

het is eigenlijk toch heel erg logisch dat je dochtertje bij je wil zijn. ze heeft 9 maanden in je buik gezeten en nu moet ze het ineens alleen doen. dit is heel moeilijk voor sommige kleintjes.
ik ben 10 weken geleden bevallen van mijn vijfde en wij hebben altijd de eerste maanden de kleintjes dicht bij ons gehouden met als resultaat ; een rustige, vrolijke en goed slapende baby.
dit gedrag gaat na 2 a 3 maanden vanzelf over en dan kan je haar gewoon in haar eigen bedje laten slapen.
mijn jongste heeft tot 7 weken bij mij in bed geslapen en daarna in haar wiegje naast mijn bed. over een week of vier, vijf leg ik haar op haar eigen kamertje.

nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik bij mijn eerste dochter ook iets minder makkelijk hier mee omging en dat zij ook het meeste gehuild heeft van allemaal.

groeten van diana

hallo bedankt voor jullie reacties!
ik heb er zeker wat aan!

ja idd wat meer regelmaat! wel moeilijk!
ze ligt nu eigelijk de hele dag beneden, krijgt ze dan misschien te veel prikkels?
overdag ook maar wat vaker naar boven!

groetjes Wilma

ik zou proberen in te bakeren, neem dan wel eerst contact op met het consultatieburo over hoe en wat.
Ik denk ook dat je beter 1 vaste plaats kan aanhouden waar ze slaapt, in haar bed dus.
heel veel sterkte!

Hi Wilma,

Mijn dochter van 8 weken wou ook na 1 week niet meer in haar kamer slapen.
Ze sliep graag in het wipstoel ..dus heb ik wat nachten naast haar in de woonkamer geslapen.. niet zo leuk.
Daarna heb ik haar in de kinderwagen gelegt en ze slaapt nu bij ons in de kamer naast mij. Ook makkelijk voor de voedingen in de nacht maar ze voelt zich ook lekker omringt van het bedje.
Vanaf vandaag pas gaat ze over middag in haar kamer slapen en dat gaat prima.

De kraamzorg en consultatiebureau zeiden dat ze te druk is en bakerden haar in maar ik vond het erg zielig.
Lekker trosten als ze huilt en bij je houden..je verwend je baby niet.. het is nog te vroeg.
Mijn meisje slapt al sinds 4 weken 6-8 uren door en vannacht zelfs 10 uurtjes.

Succes en groetjes

Hoi. Onze Teun heeft de eerste weken ook veel gehuild,ook overdag.
Als ik in de buurt was was het goed maar zodra ik wegging was het huilen.
We hebben hem s`nachts in de kinderwagenbak op onze slaapkamer gelegd en na een week of 5 op zijn eigen kamertje. Ook zijn wij hem toen in gaan bakeren.
Teun zwaaide de hele tijd met zijn handjes en hield dus zichzelf uit zijn slaap.
Ik heb op www.pacco.nl een inbakerdoek besteld,ik vond het eerst een zielig gezicht maar hij word super rustig als hij ingebakerd ligt. Het is een soort geborgenheid.
Het is heel makkelijk in gebruik,zit een duidelijke gebruiksaanwijzing bij.
Ze hebben natuurlijk 9 maanden lekker warm in onze buik gezeten en kennen onze geluiden en in eens is het stil,moeten ze kleertjes aan en liggen ze in een koud bed.
Is natuurlijk ook even wennen!
Succes!! Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan