HELP..Wie heeft er tips voor mij??

Nee hoor, je dochtertje is echt nog niet verwend. Dat kan helemaal niet met zo'n kleine baby. Een pasgeboren baby begrijpt nog bijna niets van de wereld en kun je ook nog niets aanleren. Ze begrijpen nog geen volgorde van zaken, hebben geen tijdsbesef en het geheugen werkt ook nog niet zo als bij volwassenen. Dit alles zorgt ervoor dat je ze onmogelijk kunt verwennen.

De reden dat je kindje graag bij jou wil zijn is dat dat het natuurlijke instinct is van een baby. Heel normaal dus en juist goed dat je dochter zo duidelijk laat merken dat ze bij je wil zijn en dat jij die signalen oppikt.

Lekker aan toegeven en over een paar maanden wordt dat echt vanzelf wel minder.

Zelf heb ik het niet zo op regelmaat en inbakeren enzo, ik vind dat tegennatuurlijk. Ik houd mijn kleine meisje gewoon lekker bij me. 's Nachts slaapt ze bij ons in bed en overdag ligt ze naast me, op schoot of zit ze in de draagdoek. Hartstikke gezellig!
En denk maar zo: het duurt maar heel even dat ze zo klein en knuffelig zijn. Mijn zoontje van twee wil nog amper op schoot zitten, die heeft het veel te druk met spelen! "Niet doen mama!" zegt 'ie dan

Geniet van je kleintje!

Groetjes,
Helena

Hoi Wilma!!

Nog gefeliciteerd meid! Misschien ken je me nog wel v/h zwanger-worden forum?

Ik ben op 13-11-06 bevallen van een dochter, Eline. Rond de kerstdagen ging het bij ons ook helemaal mis, ze heeft toen heel veel gehuild en te weinig geslapen, zowel overdag als 's nachts.  We hadden Eline 's middags beneden liggen in de kinderwagen, de rest van de dag op onze slaapkamer in de kinderwagen. Waarschijnlijk heeft ze toen wat te veel prikkels aan haar hoofdje gehad; visite over de vloer, en een paar keer mee op visite.
We zijn toen begonnen haar hiervoor 'af te schermen' zeg maar, dmv rust en regelmaat. Info kan je hierover krijgen bij het cb. Het werkt voor ons prima, we hebben een moeilijke week gehad, maar het resultaat mag er zijn. Een vrolijke baby, die we nu heel goed hebben leren kennen. We letten nu beter op haar wensen (wanneer heeft ze honger, wil ze even lekker spelen met papa/mama of alleen, of wanneer ze moe is). En ze slaapt nu lekker op haar eigen kamer. Observeer je kleintje goed, dan kom je vast al een heel eind. Het huilen wordt dan waarschijnlijk vanzelf minder. En iedereen doet wat hem/haar het beste lijkt en wat bij zijn/haar levensstijl past.  Succes en geniet van je kleintje.

Liefs, Alie

hallo iedereen,

ik heb een geweldige nacht achter de rug!
we deden haar gister   na de voeding van 18:00 naar boven, ze heeft toen echt heel hard gekrijst( ja het was echt krijsen) tot 20:30. toen hebben we haar even naar beneden gehaald voor een beetje voeding! ( we waren wel regelmatig even boven om haar gerust te stellen, speen in de mond). na dat flesje van half 9 viel ze in slaap op mijn schoot!
ik heb haar toen weer naar boven gebracht en ze sliep.we hebben toen een radiootje op haar kamertje gezet en zacht laten draaien.(een tip van de wijkverpleegkundige)  ben toen zelf om half 10 naar bed gegaan! heerlijk geslapen en ze werd pas om half drie wakker!
toen de fles weer en toen om half 7 en toen om 10 uur!

steeds 4 uren er tussen! en dat was niet zo, vaak om de twee uren al!
ook heb ik gister andere voeding gehaald, voor hongerige baby's!

ook probeer ik nu haar overdag wat vaker naar boven te doen. ze moet er toch maar aan wennen denk ik! misschien kreeg ze wel te veel prikkels als de hele dag beneden in de kinderwagen lag!

we zullen zien hoe het gaat!
in ieder geval hartstikke bedankt voor jullie tips!

liefs wilma en Jasmijn

Hi wilma,
Ik bedoel het niet verkeerd en misschien lees ik het niet goed, maar heb je de kleine van zes tot helf negen laten krijsen???
Waarom hou je haar niet gewoon op je arm tot ze in slaap valt en leg haar dan in een reiswieg?
Onze kleine ligt overdag gewoon beneden in de reiswieg, en teveel prikkels, nee daar geloof ik niet zo in. Ze heeft in je buik toch ook alles gehoord, misschien niet zo luid, maar toch.
De kleine wil gewoon dicht bij je zijn, ik laat mijn kleintje echt nooit huilen, vind ik kei zielig. Ze huilt overigens ook nooit, nou ja bijna nooit. En als ze huilt is er een reden voor een baby huilt echt niet zomaar.
Pas na een half jaar kun je ze verwennen, maar ik ben en blijf van mening dat wanneer ze huilen er iets aan de hand is.
Kijk een beetje zeuren allèh, daar kan ik wel tegen, maar krijsen nee, dan is er echt iets aan de hand en moet je ze niet laten huilen.
Bedoel het niet vervelend hoor.
X

Hoi Wilma,

Ik wilde je even een hart onder de riem steken. Wij hebben een meisje van drie maanden oud en in het begin was het echt tobben, huilen, niet willen slapen. Zo te lezen ken je het wel. Ik heb geen pasklare oplossing voor je, volgens mij is die er ook niet . Wat ik je wel kan zeggen is dat het minder wordt. Ons dametje was (en is) een heel wakker en bijdehand dametje. Dus schermen we haar af voor prikkels en proberen we het zo veel mogelijk volgens de drie R-en te doen(rust, regelmaat en ik vind dat de derde r moet staan voor relaxt!). De ene keer gaat dat beter dan de andere keer.
Iedereen heeft zo zijn eigen methodes en uiteindelijk moet jij doen waar jij   (en je kleintje) je het beste bij voelt. Vertrouw op jezelf, geniet van je babietje en als het tegen zit; dit zijn maar een paar maanden. Waarschijnlijk komt alles binnen afzienbare tijd vanzelf goed.

Succes, KT

hoi wilma

ik had het zelfde met mijn dochtertje .
vanaf dag 1 wilde ze niet in haar eigen bedje slapen, terwijl mijn andere dochtertje dat wel wou.
ik heb er ook alles aan gedaan,en dat eindigde ook elke nacht bijna in ons bed.
totdat ik in het blad wij jonge ouders iets geweldigs tegen kwam.
een babybedje wat je vast maakt aan je eigen bed. hartstikke veilig, en we slapen weer hartstikke goed, ik heb hem nu vanaf vrijdag echt een uitkomst.
kijk maar op hun website ;teddyB.nl.
je kindje ligt dan op een veilige manier naast je,mijn dochtertje huilt nu helemaal niet meer nu ze zo dicht bij mij slaapt, makkelijk met de voeding ook , even eten en gelijk weer verder slapen

hallo kiekje!

ja dat klopt, ik heb haar van 6 tot half 9 laten ''krijsen''
wel ging ik ieder kwartier even naar haar toe, aai over haar bolletje! speentje er in!
en dan was ze even rustig! maar zodra ik weer weg was, dan was het brullen!

en toen ik haar om half 9 er uiteindelijk uithaalde was ze gelijk stil, en keek ze blij!
je kon ook duidelijk zien toen ze zo aan het brullen was dat er niets was maar dat ze het er gewoon niet mee eens was!

en ik heb zo vaak geprobeerd om haar in slaap te laten vallen bij mij en dat lukte ook wel maar zodra ik haar in haar eigen bed legde was ze na 5 minuten weer wakker!

en natuurlijk ging het mij aan het hart! toen ze aan het huilen was zat ik zelf beneden te huilen!
maar goed, gister avond heb ik het op de zelfde manier gedaan en het ging perfect!!
eventjes gejengeld en toen was ze stil!
dus het heeft wel gewerkt!

het is nu al een ander kindje, veel rustiger nu ik haar meer boven heb!
dus misschien toch teveel prikkels gehad!

groetjes wilma

Terug
Bovenaan