Help!! Wie heeft er tips!?

Bij mijn vorige 2 zwangerschappen ben ik ook heel lang heel misselijk geweest. Nu nog niet maar ik ben ook net 4 weken zwanger.

Wat bij mij toen hielp:
* Wat susanlooman al schreef voor het opstaan iets kleins in de maag.
* ondanks dat je misselijk bent de hele tijd kleine dingen eten. Zodat de maag altijd iets gevuld blijft.
* Zuurtjes en kauwgom. Klinkt vreemd maar zolang ik maar kauwde of een op een snoepje zoog was ik een stuk minder misselijk.

Hopelijk heb je hier iets aan!
Groetjes,
Sarah (nov mama)

Hoi Bernice85

Ik kwam even spieken hier, ik ben een september 2011 mama en ik ben ook gruwelijk misselijk geweest, ik hoefde niet te spugen maar dat gevoel alleen al!
Eerst kon ik het redden met de hele dag door eten, (geroosterd) broodje met rookvlees, kopje thee en ik had altijd Sultana's in de tas. Sta nu ook op school bekend als de mama met een Sultana buikje haha.
Toen dat niet meer hielp heb ik contact gehad met de VK en daarna met de huisarts en kreeg ik ook Emesafene voorgeschreven.
Ik kreeg de gewone tablet maar je hebt ze ook in zetpil, mocht je niks binnen houden.
Bel anders de huisarts op en leg het uit, goede kans dat je vanmiddag nog iets mag ophalen.

En misschien een schrale troost, bij mij was het rond 10 weken zwangerschap verdwenen en voelde ik me weer prima. Hopelijk geldt dat voor jou/jullie ook!

groetjes Leintje
(september mama)

Hallo,

Bij mijn eerste 2 zwangerschappen ben ik ook extreem misselijk geweest.
Tijdens mijn eerste zwangerschap zelfs 13kg afgevallen.
Ik heb ook emesafene gekregen en dat hielp wel alleen moet je er niet te laat mee beginnen want dan zit je al in zo'n circel van soms wel soms niet eten en misselijk zijn.
Bij de eerste kreeg ik zetpillen omdat ik ze er anders weer uit spoog.
Succes en ik hoop dat je je snel beter voelt.
Ze zeggen wel dat het een goed teken is die misselijkheid, bij mij in ieder geval wel.

Hey meiden,

Thanx voor jullie lieve reacties! Wel vervelend dat jullie er bijna allemaal last van hebben! Ik ga inderdaad even zo de huisarts bellen want ben het echt zo zat dat gevoel. Leef al de hele week op geroosterd brood met een beetje boter, dat blijft redelijk in me lijf maar de rest of alleen de geur....bah!
Als ik de goude tip vind laat ik het gelijk weten!

hee,

Ik ben ook de hele dag door misselijk. Het helpt bij mij wel om beschuitjes met een beetje jam te eten en melk te drinken. En om de twee uur ongeveer iets kleins nemen. s morgens om half 6 ongeveer pak ik een cracker ofzo en als ik s avonds op bed lig ook. Dan kan ik vaak de nacht wel doorkomen. Hopelijk helpt t bij je, maar bij iedereen is het weer anders, denk ik. Succes ermee!

Hey, ja het vervelende is dat ik een lactose intolerantie heb en dus geen melkproducten mag. Want buiten de geroosterde boterham heb ik wel enorm trek in vla, maar ja dat mag ik dus niet.

Wel heb ik waarschijnlijk iets gevonden wat de misselijkheid kan helpen verlichten.
Het heet: SEA-BAND en het zijn bandjes voor om je pols tegen lucht,zee en wagenziekte. Deze bandjes worden ook aangeraden bij zwangerschap. Ik heb ze nu een dag om en moet zeggen dat het inderdaad iets beter voelt. Het zijn zeg maar polsbandjes die op een zenuw drukken bij je pols en de misselijkheid tegen gaat. Als je op Google Sea-band in tikt komt de site vanzelf. Ze kosten 12,95 Hoop dat het wat voor jullie is!

Liefs Bernice

Hoi Bernice,

Als het goed is gebruil je het bandje nu een paar dagen.
En werkt het echt?
Ben wel erg benieuwd, zou echt een uitkomst voor sommigen onder ons zijn.
Groetjes

Hey kindjenr3,

Ik gebruik het nu inderdaad een paar dagen en moet zeggen dat het best goed werkt! Heb sinds gister ook echt al iets betere dagen, minder misselijk en kan redelijk op tijd eten. Dus als ik voor mezelf spreek, werkt het denk ik wel! Het enige is dat ze na een tijdje een beetje gaan irriteren, maar dat is minder erg dan de hele dag misselijk! Ik hoop dat het jullie/jou ook helpt!! Succes!

Liefs

Terug
Bovenaan