<p>Sinds afgelopen woensdag weet ik dat ik zwanger ben, maar tot nu toe elke dag 1x met/voor/tijdens/na ontlasting bruin bloedverlies gehad. Op vrijdag ging dit samen met kortdurende buikkrampen, maar: ik heb spastische darmen (PDS). Na toiletbezoek was dit ook al direct over. Toch HA gebeld, assistente ging meteen van het ergste uit maar verwees me naar de verloskundige. Die kwam ook maar met 1 antwoord: het zou een beginnende miskraam kunnen zijn. Ik was zo verdrietig! Veel gelezen en opgezocht en mezelf gesust met de gedachte dat het echt alleen wat bruin bloed was, geen stolsels of nieuw bloed. Tot nu net; het waren echt mar druppels, maar... het was rood. Niet helder, maar ook niet meer bruin. Het voelt gewoon niet goed. Weer ben ik heel verdrietig ook al weet ik natuurlijk nog niks zeker, maar juist die onzekerheid maakt me helemaal gek. Omdat het ook pas 4,5 week is moet ik nog minimaal 3-4 weken wachten tot een echo om te checken. Voel me zo alleen nu.. mijn vriend doet z’n best maar uiteindelijk is zijn antwoord alleen maar: afwachten. Herkenbaar verhaal voor iemand? En wat doe je om je gedachten te verzetten? Zoals ik me nu voel kan ik me niet eens voorstellen dat het me lukt “gewoon” te gaan werken... Echt, respect voor alle vrouwen die deze periode doorheen hebben gemoeten!</p>