Help! Wie herkent dit?

<p>Sinds afgelopen woensdag weet ik dat ik zwanger ben, maar tot nu toe elke dag 1x met/voor/tijdens/na ontlasting bruin bloedverlies gehad. Op vrijdag ging dit samen met kortdurende buikkrampen, maar: ik heb spastische darmen (PDS). Na toiletbezoek was dit ook al direct over. Toch HA gebeld, assistente ging meteen van het ergste uit maar verwees me naar de verloskundige. Die kwam ook maar met 1 antwoord: het zou een beginnende miskraam kunnen zijn. Ik was zo verdrietig! Veel gelezen en opgezocht en mezelf gesust met de gedachte dat het echt alleen wat bruin bloed was, geen stolsels of nieuw bloed. Tot nu net; het waren echt mar druppels, maar... het was rood. Niet helder, maar ook niet meer bruin. Het voelt gewoon niet goed. Weer ben ik heel verdrietig ook al weet ik natuurlijk nog niks zeker, maar juist die onzekerheid maakt me helemaal gek. Omdat het ook pas 4,5 week is moet ik nog minimaal 3-4 weken wachten tot een echo om te checken. Voel me zo alleen nu.. mijn vriend doet z’n best maar uiteindelijk is zijn antwoord alleen maar: afwachten. Herkenbaar verhaal voor iemand? En wat doe je om je gedachten te verzetten? Zoals ik me nu voel kan ik me niet eens voorstellen dat het me lukt “gewoon” te gaan werken... Echt, respect voor alle vrouwen die deze periode doorheen hebben gemoeten!</p>

Sorry dat ik het zeg, maar vind het een vreemde verloskundige! Bruin bloedverlies is niet gek rond die tijd van je zwangerschap. Je kunt wat oud bloed hebben, wat je verliest. En ook rood bloed wil niks zeggen, vooral als het een beetje is en zonder vreselijke krampen. Het kan innestelingsbloed zijn. 
Ik heb met 6 weken helderrood bloed verloren en heb in paniek het geboortecentrum in het ziekenhuis gebeld. Ik kon meteen langskomen, en alles was in orde. Ik had een gesprongen adertje. Ze zeiden daar dat vrouwen wel vaker bloed verliezen zonder dat dit een miskraam is. Vaak kunnen ze niet achterhalen waar dit vandaan komt.
Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat het geen miskraam kan zijn, maar weet wel dat dit dus echt niet zo hoeft te zijn! Helaas kun je inderdaad niet meer dan afwachten. Ik heb dus wel al een echo gehad met 6 weken, misschien kun je ook vragen om zo vroeg mogelijk een echo te krijgen! 

Hoi!
ik ben het eens met Sylvia en vind het wel raar dat de verloskundige zo’n antwoord geeft....
ik heb rond mijn 6e en 8e week exact hetzelfde gehad ook roze / licht bruin bloed verlies gehad en ben nu gewoon 27 weken zwanger van mijn 2e kindje.
Het kan oud bloed zijn wat in je baarmoeder zit , een bloedvaatje wat geknapt is of als je seks hebt gehad kan het ook gaan bloeden omdat het allemaal extra doorbloed is.
Ik heb toen ook in paniek mijn verloskundige gebeld maar die gaf aan zolang ik geen koorts , extreme krampen of stolsels ging verliezen dan was er geen reden tot paniek. 
Ik heb toen het bloeden na 2 dagen ophield een vroege echo gehad en daar was inderdaad op te zien dat het allemaal goed zat.
Ik snap dat je je zorgen maakt dat is logisch maar er is een grote kans dat het gewoon goed gaat.
Veel sterkte en ik hoop dat je snel een antwoord krijgt
liefs,

Hey meis,
Wat ontzettend rot! Ik heb zelf begin dit jaar een missed abortion gehad met 10 weken.  Het begon met af en toe hele kleine beetjes bruine afscheiding. In 2 weken tijd werd dit heel langzaam steeds iets meer en van bruinig naar steeds meer rood, totdat de miskraam zelf op gang kwam en mijn lichaam alles afstootte. 
Inmiddels ben ik weer zwanger, 14 weken nu, en alles gaat goed. Bij deze zwangerschap heb ik met 5 weken ook een dag bruine afscheiding gehad. Waarschijnlijk was dit een innestelingsbloeding. En zoals de dames hierboven ook zeiden: het kan ook zeker dat het wel goed gaat. 
Oftewel: je vriend heeft gelijk. Het is ontzettend zenuwslopend maar er zit niks anders op dan afwachten. Mij hielp het om wat afleiding te zoeken, dingen te doen die ik leuk vond, en gezelschap, lekker met m'n moeder of met vriendinnen even wat doen. En als je echt een rotdag hebt kun je je dan niet ziek melden op je werk? Misschien geeft het je echter juist wel wat afleiding. Thuis erover gaan zitten piekeren maakt dat het wachten alleen maar langer duurt..
Veel sterkte meis! 

Dankjewel lieve allemaal! Dit helpt echt! Ik vond het inderdaad ook echt niet leuk, ik bedoel: de verloskundige probeerde niet eens me op mijn gemak te laten voelen. En extreme krampen: nee die heb ik niet. Moet wel ineens vaker naar de wc (ontlasting) en aarvoor heb ik buikpijn en krampen. Denk zelf ook meer aan darmkrampen dan wat anders.
Bedankt ook voor alle tips, ik probeer ook echt mijn gedachten te verzetten en vooral positief te blijven. Maar jeetje wat een onzekerheid, zeker zo zonder enige ervaring als je zwanger bent van je eerste kindje. 
Maar heel fijn jullie ervaringen te lezen en ik hoop heel erg dat er bij mij inderdaad niks aan de hand is :)

Lunah,
Dankjewel! Verdrietig natuurlijk van je miskraam, maar gefeliciteerd met een nu positieve en goed verlopende zwangerschap! Vind ik heel fijn voor je!
Liefs

Heb je al gekeken met dezelfde test als woensdag of die nu donkerder is? Als je HCG stijgt is dat een goed teken. 
Ik heb ook sinds vrijdag steeds een beetje bloedverlies, maar ik heb tot nu toe elke ochtend getest en heb nu 7 testen op een rij (heb ze in een notitieboekje geplakt, van die dipstick testen) en ze worden elke dag donkerder, tot ze nu denk ik bijna maximaal zijn. Dat stelt mij enorm gerust dat het gewoon nog goed gaat daarbinnen ondanks de beetjes bloedverlies. Misschien kan jij dat ook doen om jezelf wat meer zekerheid te geven? 

Dankjewel voor de tip Momami! Ik was inderdaad van plan binnenkort weer eens een test te doen. Wat fijn dat jou dat houvast geeft in ieder geval! Het allerliefst zou ik ook elke dag een test doen, maar ik merk dat het voor mezelf beter is het even te laten, ik ben er anders echt teveel mee bezig in negatieve zin. En dat zal vast ook niet goed zijn in deze fase :) 

Terug
Bovenaan