help....wie is er al verder dan 16-17 weken en kan mij helpen!!!

A

Anoniem

Guest
hoihoi
iik heb een probleem..
ik ben nu in week 17 en ik heb nog geen harde buik.
ik ben laatst wel 2 kilo aangekomen eindelijk,maar ik voel nog helemaal geen verharding in mn buik.
Ook niet een heel klein beetje.
ik hoor van iedereen zowat dat ze bij 15 weken allang wat zagen of al iets hards voelen.
ik ben zo bang dat ie niet meer groeit ofzo.
ik heb de VK al gebeld om te vragen of ze even wil checken maar die heeft pas vanmiddag tijd om te bellen.
Is er hier of zijn er hier meiden die ook pas heel laat wat zagen ofwat hards voelden?
ik pas al mijn kleren nog en ik heb een normaal figuur.
ik zit zo ontzettend op mn zenuwen...

alvast bedankt...
moniek 16 w 3 d

Hoi meid!

Porbeer je niet al te druk te maken. De verloskundige komt toch langs vanmiddag? Dit is mijn eerste zwangerschap en eer ik iets voelde was dat geloof ik in week 21. Harde buiken is trouwens niet altijd standaard bij een zwangerschap, de een heeft er geen last van de ander weer wel in meer of mindere mate. En overigens harde buiken rond je 17e week hoeft niet eens want meestal is dat wat te vroeg. Harde buiken is trouwens ook heel vervelend.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Nogmaals de zwangerschapssymptomen verschillen werkelijk waar van vrouw tot vrouw. En zwangerschappen zijn nooit standaard. Je bent in elk geval wel scherp en alert om bij een "onzekerheid" de verloskundige te bellen. Zou ik ook doen!

Laat je weten hoe het is gegaan met de VK?

Liefs Aicha.

Hai, ik ben dan wel nog geen 16 weken of verder, maar ik ben voor de tweede keer zwanger, dus misschien kan ik je helpen.

Iedereen is anders. De 1 krijgt harde en dikkere buiken bij 15 weken, maar ik ken ook mensen waarbij je pas in de 5de maand iets begon te zien. En ik weet nog wel dat je juist in die weken minder voelde. Ik twijfelde toen ook of ik nog wel zwanger was. Maar wacht maar hoor, je krijgt dalijk nog genoeg harde buiken, hihi.
Ik zou me iig niet al te druk maken (makkelijk gezegt hè). En tuurlijk kan je voor je eigen gemoedsrust ff naar de vk, maar het is echt niet raar hoor!!

Sterkte!!

hey
nee ik bedoel geen harde buiken,ik bedoel dat je een verharding voelt,kortom dat je van buitenaf kan zien en voelen dat je baarmoeder groeit.
en ik moet om half 1 bellen naar de vk,ik weet nog niet of ik langs mag...
maar k laat het zeker weten.
wanneer zag jij wat bij jezelf en kon je het ook zien/voelen van buitenaf?

hey moeder van sharon
dus mag je meestal wel naar de vk als je je niet zo prettig voelt
?
want ik wil gewoon graag dat ze even snel kijkt of ie nog leeft en of ie gegroeid is.
dus..gmaar het kan dus lang binnensbuiks blijven zeg maar/?
grotjes moniek

Het verschilt per verloskundige of je meteen langs mag komen, maar ik denk, als je echt heel onzeker bent, dat het wel mag.

Je baby kan iid naar binnen groeien. Vooral mensen met getrainde buikspieren hebben dat vaak. Dan groeit de baby eerst naar binnen.

Wat een onzekerheid allemaal hè in zo ´n zwangerschap. En dat zal je volgens mij voor de rest van je leven houden met een kind, hihi

Hoi Moniek!

Je boft maar met die sterke buikspieren van je!! Bij mijn 1e zag je ook pas iets met een week of 20; nu bij nr. 2 was het met een week of 10 al duidelijk dat ik zwanger was. Al heb ik nooit iets "hards" gevoeld hoor. De vk kan je binnenkort misschien wel uitleggen hoe je de hoogte van je baarmoeder zelf kunt voelen. Dat kan als ie boven het schaambeen is uitgegroeid. Ik weet even niet meer wanneer dat precies gebeurd, maar dat zal binnenkort wel zijn!
Ik begrijp je onzekerheid, maar probeer hte wat van je af te zetten. Na een week of 12 ben je echt wel uit de grootste "gevarenzone", dus probeer ook lekker te genieten.

Veel succes, Patricia

de vk vond het niet nodig dat ik langskwam.
ze heeft over de telefoon alles uitgelegd en inderdaad,het zit waarschijnlijk gewoon wat binnensbuiks.
ik vond het gewoon gek,meestal is dat zo bij magere vrouwen,ofzo.
ik ben niet mager hoor ik heb een gewoon medium maatje en ben niet getraind ofzo daarom vond ik het wat raar.
maar ze zei omdat ik soms hele snelle kleine steekjes heb dat dat juist betekent dat ie goed groeit..
ach ja ik geloof haar maar.
maar het is gewoon zon stress tijd en je kan niet een checken of het goed gaat daarbinnen.
kan niet wachten tot ik m ga voelen,dan kan ik zo tenminste kijken of ie leeft enzo hihi
doeg

Terug
Bovenaan