help....wie is er al verder dan 16-17 weken en kan mij helpen!!!

Hai Moniek,

Het lijkt wel of ik een deja vu heb. Heb dit "probleem" ook gehad. Ik ben tijdens mijn hele zwangerschap een kleine 4 kilo aangekomen en bij mij zag je pas bij week 25 ofzo een buikje. Daarvoor was het bijna niets. Mijn kindje groeide goed maar je voelt je heel erg onzeker. Probeer je er niet te druk over te maken. Ik voelde bij 16 weken ons kindje een heel klein beetje. Dat kwam dan ook weer omdat mijn placenta achter lag zodat de baarmoeder goed te voelen was. Bij anderen was het weer eerder of later. Iedere zwangerschap is anders en nu ben ik trouwens enorm blij dat ik niet zoveel aangekomen was. Natuurlijk wil je heel graag je buik laten zien maar ja, na de bevalling kon ik zo mijn oude kleren weer aan (hoewel, ben 2 maten afgevallen) en hoef dus niet aan de lijn.

Geniet maar lekker van je zwangerschap
Groetjes,
Danielle (mama van Fiene 26 april 2006)

Ook ik ben amper aangekomen tijdens mijn zwangerschap en je zag bij mij ook pas een buik rond de 25 weken.
Hoef dus helemaal niets te betekenen. En als je straks bevestigd krijgt van de vk dat het allemaal ok is, kun je lekker gaan genieten...want dan krijg je straks vast net als ik heel veel complimentjes dat je zo mooi zwanger bent....is erg leuk!!

Groetjes, Mama (30 juli 2006)

hoi moi_wannababy,
mijn naam is britta en ik ben 19 jaar!
ik ben inmiddels bijna 21 weken,
maar ik had hetzelfde als jij..
ik ben van mijzelf niet erg dik,
ik ik zag ook steeds maar geen buikje komen
ik was ook elke x bang dat er iets niet goed was
en dat het kindje misschien wel niet meer zou leven,
omdat ik het kindje nog niet kon voelen..
toen ik ong. 17 weken was begon ik wat dingetjes
te voelen in mijn buik, maar ik was niet zeker of dit mijn
kindje was! inmiddels begint mijn buikje heel iets te komen,
maar nog niet heel erg, wel kan ik het kindje al aardig goed voelen
en zo zelf alles een btje in de gaten houden!
ik hoop dat je inmiddels al wat geruster bent gesteld..
misschien kunnen we een x via msn ofzo kletsen,
ik ken namelijk niemand die ook jong en zwanger is
en zou graag met iemand willen kletsen die hetzelfde doormaakt!
ik hoor het wel, mijn msn is:
misz_brit@hotmail.com

suc6 meisiee

Elke zwangerschap is anders , bij de een zie je het eerder dan bij de ander en het wat je kunt voelen ligt ook aan je eigen lichaamsbouw en waar je kindje ligt en uiteraard ook nog eens waar de placenta ligt. Zo voelde ik de 1e zwangerschap pas heel laat dat ik een kindje in mijn buik had (voelde wel plopjes bewegen , maar niet veel) aan de buitenkant was vrij weinig te voelen. Volgens de gyn kwam dat omdat de placenta aan de voorkant lag.
Dit maal ligt de placenta aan de achterkant en is het dus mijn 2e kindje , ik voel veel bewegingen en ook het kindje was eerder te voelen , maar bij mij nog steeds pas na de 24 of 25 weken dat ik die uk echt voelde zitten in mijn buik en dan nog met moeite. Hoe lastig ook ik denk dat je nog echt even geduld moet hebben....
En aan het eind van je zwangerschap zeg je pfoei ben blij als die drukte maker er straks uit is want dan ben je misschien wel helemaal beurs getrappeld van de buiten kant en het zat dat je je tenen niet meer kan zien. Of wat dacht je van je sokken bijna niet meer aan en uit te krijgen en de veters strikken van je schoenen (zou maar een paar instappers aanschaffen ).

Groet Xanthe
37w1d

hoi,

ik zou me geen zorgen maken om de omvang van je buik.
ik was 9mnd zwanger en ik had een buik van 20weken. ik had het gehad en wilde dat het kwam en sommige zeiden ach meid maak je niet druk je moet nog zo lang. en als ik dan zei oja hooguit nog 2 weken. keken ze me aan van huh.
en mijn veters strikken ging dus nog met gemak ;-)
maar als je je zorgen maakt om je baby, zou ik zeker er voor zorgen om even langs de verloskundige te gaan om je alleen maar gerusttestellen.

Terug
Bovenaan