help! wie kan mij helpen flesvoeding vraag!

A

Anoniem

Guest
hallo

ik ben nu inmiddels 11 weken geleden moeder geworden van een meisje(mijn 2e)
Ik heb vanaf het begin bv gegeven en dat ging uitstekend ,tot mijn dochter met 10 weken naar het ziekenhuis moest ivm hoge koorts door onderzoeken(monitor,infuusje kon ik haar niet zo vaak bij me hebben.
mijn borstvoeding liep ook erg snel terug in 2 dagen
Nu heb ik wel een beetje voeding maar niet genoeg dat ze er voldoening aan heeft ze hapt en snakt naar meer maar er komt dan niks meer uit.
Ik ben dan overgegaan naar flesvoeding want tja ze moet toch eten , borstvoeding kreeg ze op aanvraag dus als ze vol zat stopte ze weer en was weer tevreden.
Nu weet ik dat er op het pak van flesvoeding staat het geewicht en het aantal ml in water en het aantal afgestreken poeder.Mijn dochter begint nu het flesje te accepteren(al die tijd gewent aan borst) maar heeft voldoende aan 90 water + 3 afgestreken schepjes
dus hoeveel moet ik haar geven en om de hoeveel uur (ze is nog gewent aan borstvoeding dus hoevaak moet ik dr voeden als ze maar 90 drinkt (met moeite) borst dronk ze rustig 150????

help me wil dr niet overvoeden maar ook niet ondervoeden

Hoi,

Ik denk dat je kindje wel aan kan geven hoeveel drinken ze wilt.
Probeer haar 120cc met 4 schepjes te geven en kijk hoeveel ze op drinkt.
Als ze niet meer drinkt dan 90cc dan zal ze er wel voldoende aan hebben. Flesvoeding is vaak ook wat dikker (heb ik horen zeggen) dus ook daar zal ze aan moeten wennen.

Nu is ieder kindje anders, maar ik merk wel aan mn dochter als ze niet genoeg gedronken heeft. Probeer een beetje uit te vissen waar ze genoeg aan heeft.
Bied iets meer aan en wie weet drinkt ze het dan ook op.
Zo om de 3 a 4 uur een flesje geven is goed. Overstappen van borst naar fles is altijd even lastig, maar vaak ben jij en je kindje binnen 2 weken wel gewend aan het nieuwe schema.
Ook kan je altijd bellen naar  consultatiebureau en zelfs  op de flesvoeding-verpakkingen staat een telnummer waar je altijd naar kan bellen met vragen.  
Vaak zijn het mensen die voedingsdeskundige zijn die de telefoontjes aannemen.

Succes enne als je  overstapt naar flesvoeding hoef je je kindje ook geen vitamine d en k meet te geven, dat zit allemaal in de voeding verwerkt.

Liefs Reneke  

hoi reneke

allereerst bedankt voor je reactie

weet je waar ik me het meest zorgen om maak is dat ik lees dat kindjes van deze leeftijd al 120 150 drinken?,daar komt mijn dochter echt niet aan toe zoals ik al zei is ze voldaan met 90 en niet meer en niet minder.
dus hoeveel x en om de hoeveel uur moet ik haar dan die ene 90cc geven echt ik krijg er niet meer in! .
Fijn dat je wel snapt dat de overschakeling van borst naar fles voor die kleintjes niet makkelijk is.
Ik wou bv heel lang geven maar door die paar dagen stress in eht ziekenhuis is mijn bv enorm terug gelopen

en is het niet erg als ze iets (nou ja ) toch veel meer minder)  als andere babys drinkt
zou het ooit nog goed komen

Zoals ik al zei is het andere voeding en vult het misschien ook meer dus moet je kindje ook aan wennen.
Wat andere kinderen op deze leeftijd al drinken moet je niet op letten en al helemaal niet wat er op verpakkingen staat want ieder kind is anders.
Ik lees op het maartforum (Myrthe is ook van maart) dat sommige al aan de 200cc per dag zitten. Nou Myrthe is ook nog steeds tevreden met 5 flessen van 120cc met 4 scheppen.
We proberen haar nu wel 150cc te geven met 5 flessen maar sinds we dat doen en ze drinkt ze ook op, hoeft ze haar 5de fles bijna niet, dus zit ze nog steeds op 600cc per dag ipv 900cc wat sommige al drinken.
Daar moet je dus niet naar kijken.

Hoe vaak per dag gaf je bv? Mn buurjongetje kwam met bv om de 2 uur ook 'snachts. Toen mn buurvrouw na 3 maanden doodop was en overstapte naar flesvoeding dronk hij ook maar 90cc en kwam ook iedere 2 uur.
Dit probeerde ze langzaam op te bouwen naar 3 uur en dan meer te geven.

Een baby mag niet meer dan 1 liter drinken in de 24 uur. Zo lang je dit niet overschrijd overvoed je m niet.
Er mag niet minder dan 2uur tussen 2 voedingen zitten, want het lichaampje moet ook tijd hebben om de voeding te verwerken.
Hoe heeft je dag eruit gezien qua voedingen vandaag?

Liefs Reneke

hoi reneke

mijn dochter is vandaag 12 weken (verkeerd gezegd net) hahaha

nou bv kreeg ze op verzoek ze kwam goed aan (heb digitale babyweegschaal van thuiszorg) maar bv is terug gelopen ze krijgt nog wel borstvoeding als ze wil meer een toetje omdat er niet meer uitkomt dan (ik schat 30 a 40??)

vandaag zijn we echt begonnen met flesvoeding want 2 dagen geleden zijn we gestart met het accepteren van een flesje, eergisteren en gisteren met moeite 90 cc   .
nadat jij mij een berichtertje terug hebt gestuurd de (1e)   heb ik haar toch wakker gemaakt voor een flesje ze sliep al iets na 19u dus ik dacht ze moet toch iets eten?? ik heb gewoon voor de gein 120 gemaakt (ipv 90) en ze dronk 110 op!!! geweldig dus of niet....? dus gaat het denk je de goede kant op?? is het niet dat het maagje eerst moet wennen aan de hoeveelheid en dat ik altijd 10 cc meer kan geven als ze daaraan toe is ? want ik ben bang als ik meer ga geven en haar ga pushen dat ze dan gaat spugen dan heeft ze de hele voeding eruit gespuugd en dan zit er nog niks in snap je het nog een beetje??

dus wat is het beste om te doen om de hoeveel uur moet ik haar geven/wakker maken en als ik haar 100 cc wil geven of iets meer   3 a 4 uur ertussen lijkt mij erg weinig of niet?

maar er staat hier ook bij dit forum van iemand dat steeds meer mensen op verzoek gaan geven flesvoeding dus heb je er ook iets van gehoord?

Hoi meis,

Nou ik heb vanaf het begin dus ook flesvoeding op verzoek gegeven (ik gaf ook bv maar moest het na 2 weken opgeven :( )
De ene keer komt ze na 2,5 uur en dan slaapt ze ineens weer 5 uur achter elkaar.
Ik vind het prima. Het belangrijkste waar ik op let is dat als ze wakker is dat ze dan helder uit dr ogen kijkt en goede plasluiers heeft.
Zolang ze dat heeft betekend het dat ze genoeg vocht binnen krijgt.
Je zei dat je nog een weegschaal had? Kijk om de dag (niet iedere dag hoor) of ze niet afvalt, dan zit je ook goed. Probeer die weegschaal als het een   week goed gaat wel achterwege te laten, want het gaat echt wel goed met je meissie hoor!

Wat ik ook doe is proberen haar laatste voeding voor 22.00u te doen, want dan slaapt ze heerlijk de nacht door. Maar dat is voor latere zorg natuurlijk.

Laat je dochter aangeven wat ze wilt. Baby's kunnen het goed aangeven hoor. En als ze net al 110cc gedronken heeft dan gaat het de goeie kant op!
Ik weet niet hoe het ging met je dochter met bv maar als ze toen ook stopte als ze genoeg had, dan stopt ze nu ook als ze vol zit.
Mocht ze nou doorslapen vannacht, maak je dan niet te druk. Vind je het eng kan je haar altijd nog wakker maken voor voeding, maar je kan ook even aankijken.

Hopelijk heb ik je zorgen een beetje weg kunnen nemen en heb je wat aan mn verhaal.

Succes, Liefs

Ps Myrthe is a.s. dinsdag 12 weken dus ze schelen niet zoveel :)

o hihi dat van die weegschaal heb ik ergens anders gelezen, sorry

Enne je zei dat je dacht dat je dochter met bv al 140 a150cc dronk dus dan is 110cc flesvoeding niet ineens teveel hoor.
(ik las net je bericht terug en bedacht me dat ik hier geen antw op had gegeven)

Terug
Bovenaan