help! wie kan mij helpen flesvoeding vraag!

hoi

ik heb zeker wat aan je steun goh jas ze zijn bijna even oud
van mij is vandaag 12 weken elke zondag een weekje ouder ahhaha

ja ik laat haar doorslapen ze is op van het drinken

als ze bv dronk stopte ze er vanzelf mee en kon ze er weer tegenaan zodra ze een kick gaf, gaf ik haar weer de borst maar hoe wee tik nou hoeveel ik haar moet geven op verzoek

stel ze word wakker om 01.00 u (ik heb haar die 110cc gegeven om half 11 ) hoeveel moet ik haar dan geven ,ben blij dat ze die 110 dronk maar denk niet dat ze eht weer drink of misschien te vol zit en dan spuugd (laten we altijd wel een boertje doen) zal ik dan maar 90 a 100 maken?

Tja lastig. Ligt ook een beetje aan jezelf. Myrthe geeft goed aan als ze nog honger heeft (ze mekkert dan, is niet echt huilen maar ik begrijp inmiddels wel dat ze dan nog honger heeft)
Kan je dochter dit ook dan is het goed. Je kan ook 120cc maken en kijken hoeveel ze ervan opdrinkt. Je zei net zelf al dat ze stopte met 110cc (ze geeft dus goed aan dat ze niet meer wilt)  en beter dat ze goed gevuld is en langer slaapt dan dat ze om de 2uur komt omdat ze niet genoeg drinkt.
Wel hadden ze me trouwens op de cb de tip gegeven om de nacht (van 0.00u tot 6.00u) maar max 90cc met 3 schepjes te geven omdat het de bedoeling is dat ze snel van de nachtvoedingen af zijn.
Dus nu moet je even een overweging maken voor de nacht. Hou je je aan de tip van cb of geef je haar deze week ook 's nachts wat meer omdat ze nog aan flesvoeding moet wennen? (snap je wat ik bedoel?)

Mijn idee zou zijn haar nu lekker te laten slapen. Wordt ze vannacht wakker dan geef je haar 90cc met 3 schepjes. Hou het 's nachts rustig (weinig licht en nou ja je kent het wel denk ik) Ik zou haar niet wakker maken.
Vanaf 6.00u (niet wakker maken, maar wanneer ze wakker wordt) weer 120cc met 4 schepjes aanbieden, iedere keer als ze honger heeft. (Zorg wel dat je niet boven de liter per 24uur zit, maar dan moet het wel een hele erge hongerlapje zijn haha)
En kijk hiervan hoeveel ze drinkt. Als ze niet alles opdrinkt gooi de rest dan weg (je mag flesvoeding nooit 2x gebruiken)
Je kan proberen haar na dr boertje nog aan te bieden maar wilt ze niet dan is het goed. En drinkt ze m helemaal leeg dan is het ook prima.
Ik denk dat als je het zo doet dat je al een heel eind komt hoor.
Heel veel sterkte vannacht. Doe waar jij je goed bij voelt (dus niet persé wat ik nu hier heb opgeschreven dat is alleen een tip zoals ik het deed en doe)
Ik ga nu naar bed. Ik hoop dat je een rustige nacht zonder teveel zorgen hebt.
Laat je me morgen even weten hoe het gegaan is en hoe het gaat?

Welterusten

Liefs Reneke

Hoi dames,

Ik lees hier jullie verhalen over de flesvoeding. Ik hoop dat het inmiddels allemaal een beetje loopt.
Ik geef al vanaf de geboort flesvoeding. Dit was, door omstandigheden,  van ons een bewuste keuze.
Ik geef geen voeding op verzoek maar heb een schema. Op dit moment is dat schema als volgt:
7.30 uur
11.30 uur
15.30 uur
19.30 uur
en de laatste om 23.30 uur. Ze slaapt dan door tot de volgende morgen.
Natuurlijk wijken de tijden ook wel eens een beetje af, maar over het algemeen hou ik me hier aan. Ik weet precies wanneer ze haar fles krijgt en weet ik precies wanneer ze behoefte heeft aan meer. Ze begint dan namelijk al eerder te huilen en houdt niet op wanneer ze haar fles krijgt. Als die leeg is huilt ze vaak ook nog even. Dit is bij haar het teken dat ze niet meer genoeg heeft.

Ze krijgt nu 180/190 ml (water+voeding) in haar flesje. De laatste fles is 200 ml (water+voeding)
Ze is nu 15 weken en woog de laatste keer bij het cb (3 weken geleden) 6010 gram.
Ze mag van het cb 200 ml in haar fles, maar dat krijgt ze echt nog niet op. Ze heeft aan die 180 nog genoeg dus ik ga haar ook niet meer geven. Ik mag ook naar 4 voedingen van 240 ml, maar dat redt ze dus helemaal niet. Dus dan nog maar om half 12 ''s avonds die fles.

Het ene kindje drinkt meer dan het andere kind. En zolang ze goed groeien en genoeg wegen is er niks aan de hand. Jouw kindje geeft zelf wel aan wat het wel of niet op kan. Dus gewoon goed kijken wat je kind aangeeft.

Succes ermee
Groetjes Anne

hallo dames

allereerst bedankt voor jullie reacties

ik ben vandaag toch even op het consultatie bureau geweest en heb daar dus aangegeven dat ik verder met bv wil,het is wel aanwezig alleen de toeschietreflex duurt wat langer,maar heb dus afgesproken haar gewoon te voeden via borst en als ik denk dat er te weinig uit is gekomen dan een flesje erbij ,die mevr vertelde me dat ze haar flesje dan niet op hoeft te drinken omdat ze daarvoor ook de borst heeft gehad en je dan niet goed kan schatten hoeveel ze daaruit heeft gedronken .
dus genoeeg aanleggen en mocht daar dan niet zoveel uitkomen qua voeding dat ik in ieder geval om de 4 uur een hele flesvoeding geef van 120 cc en kijken wat ze daaruit drinkt (het hoeft niet helemaal op)omdat ze zich meld voor de borstvoeding .ik leg haar vaak aan en ze drinkt dan ook (al is het alleen een toetje of als ze moet worden getroost)

dus ik denk dat ik al verder ben gekomen en zolang ze goed is met gewocht en lengte dan is er niks om zorgen oer te maken poep en plasluiers zijn goed ze is alert   lacht en is een vrolijke baby   tja............. wat wil ik nog meer!!!???

bedankt dames en reneke   ik heb zeker veel aan je berichtjes gehad en zal je laatste berichtje dan ook aanpassen indien nodig is!

ze slaapt al vanaf 19 uur en laat haar lekker slapen als ze v\wakker word dan de borst   en als ze besluit door te slapen vannacht   OOK GOED TOCH????

groetjes een gelukkige mama van 2 meiden   (oudste 4,5 en babytje van 12 weken)

Hoi gelukkige mama,

Blij te horen dat het goed gaat en dat je bv toch nog loopt. En inderdaad in combinatie is ook prima. Zo hebben wij Myrthe ook 4 weken gevoed.
Succes en geniet van je meiden.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan