Help wie oh wie kan mij helpen!!

Hallo ik zou me even voor stellen.
Ik ben Paulien 26 jaar en nieuw hier op dit forum. jen is mijn schuilnaam. Ik zat op de zwangerschaps forum en omdat daar ook bekenden van me zaten wilde ik niet onder me eigen naam vandaar.
Nu maakt dat niet meer uit. Ik ben inmiddels bevallen van een zoon Cas op 21 juli.
Ik heb een dochter van 2 en half jaar oud zei heet Sam.

We hebben nu voor Sam een junior bed bij de ikea gekocht (gister) met alles er op en er aan. Ik twijvel me alleen rot. Ik vind het matrs zo dun en durf hem niet uit de verpakking te halen. Ik heb echt zoiets van dat matras kan toch niet goed zijn. Hij hoorde bij het bed er waren 2 soorten en we hebbend e duurste van de 2 genomen en ook de dikste. Deze koste 39.95. Sam ligt nu nog in het ledikantje met een matras van 99.95 als ik die 2 naast elkaar leg dan heb ik echt zoiets van het kan toch geen goed matras zijn?
Wie heeft er ervaring mee met de matrassen van de ikea?

Ik heb echt zoiets van ik ga de boel terug berengen. Hebben jullie je kinderen ook op een junior bed of hebben jullie een ander bed. En wat voor matrassen gebruiken jullie?

Wie oh wie kan mij helepen met deze vraag (twijvels)


En dan nog een vraag gebruiken jullie een dekbed? en zo jah welke en zo nee waarom niet en wat gerbuiken jullie dan?????

Graag hoor ik dit van jullie

Wat een vragen he!!

Groetjes Paulien
 
Hoi Paulien.

De matras die je bij het bedje hebt gekocht(gekregen) Is de goedkoopste en eigenlijk de slechtste matras die je voor je kind kunt gebruiken.Die matrassen gaan enorm zweten en je kindje vind dat niet prettig.Vaak worden die matrassen samen met een rolbodem geleverd(Lattenbodem) die je dan uitrolt.

Ik heb zelf in een beddenwinkel gewerkt met kinderbedjes en rade die matras altijd af...
Wij zelf hebben voor de kinderen een matras"Prince sg 35"Die kan tot een gewicht van ongeveer 50 kilo.

Voor mijn zoon hebben we een "prisma sg 40"matras en die gaan tot een totaal gewicht van ongeveer 80 kilo.

En wij gebruiken een dekbed voor onze jongste"en die noemen ze"Mijn eerste dekbed .Speciaal voor kleine kinderen daar kun je ook Mijn eerste kussen,Bijkopen.

Ik hoop je hier voldoende mee geholpen te hebben.

Groetjes Ritschella
 
Hoi Paulien,

Ik was nog wat vergeten....
Die dekbedden voor kleine kinderen die lijken heel dun,Maar zijn echt warm genoeg!!
Als je in een normaal geisoleerd huis woont.

Ritschella
 
Hoi Ritschella

Bedankt voor je informatie. Ik had al zo`n vermoeden over het matras en weet ik het zeker. Ik ga de boel terug brengen. Had gewoon geen goed gevoel.
En je wil toch het beste voor je kindje.

Weet je misschien ook waar je die dekbedden kan halen mijn eerste dekbed?
Sam is 2 en half kan zei al wel onder een dekbedje? Of is zei nog te jong?

Bedankt
Groetjes Paulien
 
Hoi Paulien,

Sam is niet te jong voor zo'n dekbedje...
Alleen als zij nog niet om een kussen vraagt moet je het ook zo lang mogenlijk uitstellen.
Uiteindelijk gaat ze zelf om zo'n kussen vragen en dan kun je nog altijd een kussen geven.

Mijn eerste dekbed(zo heet het ook echt en dat staat op de zijkant ook geschreven)
Dus laat je ook niets anders aan smeren.
Ik heb het gekocht bij Beterbed Junior Ik neem aan dat die ook ergens bij jullie in de buurt zal zitten.

Groetjes Ritschella

Als je nog vragen hebt stel ze gerust.
 
Hoi Paulien,

Ik denk dat je er goed aan doet om het matras terug te brengen, zo te lezen lijkt het mij geen goed matras. Onze dochter van ruim 2,5 jr slaapt ook sinds kort onder een dekbedje. Kinderen mogen een dekbedje vanaf 2 jaar. Trouwens onze zoon is op dezelfde dag als jullie zoon geboren. Wat leuk zeg! Nou veel succes toegewenst. groetjes tineke
 
Hoi ritschella en Mem 1978.

Bedankt voor jullie reactie`s. Ik heb alle sterug gebracht . Heb ook gewoon een 1 persoons bed gekocht met een goed matras.

Ikz it alleen nog een beetje te dobben over het dekbedje. Moet hij echt persee een dekbed zijn van mijn eerste dekbedje?
Of mag het ook gewoon een kinderdekbed zijn (deze hebben ze bij de hema)
Beterbed zit ook wel bij ons in de buurt trouwens!
Ik twijvel een beetje dit ook omdat ik op zolder 3 1 persoons dekbedden heb liggen waarvan 1 dons en de ander een 4 sezoenen. Of zijn de ze te dik?
Als ik bev 1 deel van de 4 sesioenen neem heb ik een dun  dekbedje maar wel gewoon lekker warm. In de koude winter (die niet echt koud meer is over het algemeen) kan evt die andere deel er bijin.

Hebben jullie met het dekbed overtrek ook onderin knoops gaten gemaakt zodat je kindje er niet in kan. De 1 vind dat je dit wel moet doen voro de veiligheid de ander zegt ik doe dat niet. Hoe denken jullie daar over?

Jah ik twijvel echt aan alles, maar jah het is ook me kleine meise die groot wordt en nu grote zus is. Alle ontwikkelingen die zie door maakt zijn voor mij nieuw. En dus erg onwennig en dan wil ik gewoon het zeker weten. Cas rolt er zo achter aan want dat heb je allemaal al een keer gedaan? Hebben jullie dat ook?

Mem1978 nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Zat jij ook in het juli 2006 forum?

Groetjes Paulien
 
Hoi hoi,

Wij hebben voor onze dochter destijds ook een meegroeibedje van ikea gekocht. Maar inderdaad die matrassen waren helemaal niks. Ik heb toen op internet gespeurd naar een zaak die matrassen op maat maakt en gevonden, tevens een zaak die lakens op maat maakt. Bij de hema heb ik een dekbedje en kussentje gekocht en zo gaat het prima. Ze slaapt op een goedkoop bed met goed matras. Maar het was niet de makkelijkste manier...

Nou dat was mijn ervaring hihi''

Groetjes, wendy
 
Terug
Bovenaan