Help! Ze wil geen flesje!

Ik geef bv en zo nu en dan krijgt ze een flesje om alvast te wennen. Nu ben ik zover dat ik de bv wil afbouwen, maar nu wil ze absoluut geen flesje meer. We hebben van alles al geprobeerd: flesje door papa, flesje door mama, flesje met bv, flesje met flesvoeding, flesje in een andere stoel, flesje boven, etc. etc., maar niks helpt!
Wie heeft er een oplossing voor??

Groetjes, Marije (mama van Ilse 29-12-2006)

hoi
mijn dochtertje wou eerst ook geen flesje hebben ondanks dat er borstvoeding inzat.
maar wat bij ons helpt is dat ik echt weg ben zodat ze me niet hoort , ziet of ruikt.
nu accepteert ze hem wel van haar vader of van het kinderdagverblijf.
soms doet ze nog wel moeilijk, maar de aanhouder wint het bij ons, succes
ik kan nog steeds geen flesje geven aan haar, ze ruikt bij mij de melk zeggen ze

Hey hallo,

Ik hoor bij het zomerforum maar lees hier zow af en toe...

Misschien heb ik een tip...hier komt ie haha

Ik moest helaas stoppen met borstvoeding dus mij is geleerd om dit af te bouwen door middel van een tepelhoedje...zow kan een kind jou geur ruiken maar toch ook wennen aan een speen.....dit heb ik bij ons op het forum destijds ook doorgegeven en bij sommige heeft dit wel geholpen...

in ieder geval Suc6

Groetjes Denise

Hoi,
Heel herkenbaar!
Als je je kindje bv geeft en later ook een flesje wilt gaan geven, dan moet je kindje leren uit een flesje te drinken. Dit wordt ook geadviseerd door verschillende bv-instanties. Het CB wil dit nog wel eens vergeten te vermelden.
In principe moet je rond de 5e a 6e week de fles (met afgekolfde bv) introduceren.
Bij ons ging dat eigenlijk wel goed. Op een gegeven moment hebben we het een beetje "verwaarloosd" omdat het wel goed ging. En tja, een week of twee voordat ons zoontje ging oefenen bij het KDV waren daar de problemen. Meneer weigerde de fles! Argh, stress in de tent... Na veel geklooi en traantjes van zowel hem als bij mij, ging bij mij de knop om. Op een dag had ik het moreel: vandaag niet de tiet, maar de fles. Uiteindelijk in de loop van de ochtend (uurtje of 11) koos hij "eieren voor zijn geld" en dronk uit de fles. Oh, wat voelde ik me toen opgelucht.
En inderdaad als het niet lukt, dan kan je een lepeltje proberen. Misschien met een bekertje geven? Er zijn van die speciale cups hiervoor. En misschien is het tepelhoedje nog een idee.
Heel veel sterkte!!

Bedankt voor jullie reacties!
En Marieke76. Jouw verhaal is heel herkenbaar. Wij hebben ook al de fles in het begin een aantal keer geintroduceerd. Toen het goed ging ook een beetje verwaarloosd. Maar nu dus ook dikke problemen. Ik sta nu ook op het punt om nu radicaal over te stappen op de fles. Dan maar even een rotperiode, maar hier moeten we met z'n tweetjes/drietjes doorheen.

Groetjes, Marije

hoi,
Ik had precies het omgekeerde. Teun dacht (denk ik) bij zichzelf 'die fles vind ik veel makkelijker dan de borst. En weigerde toen nog te drinken bij mij. Ik had toen ook zoiets, jammer voor jou maar als je niet bij mij wilt drinken, dan niet. Van mij krijg je nu (even) geen fles. (en ik schrijf het nu heel 'cool'; maar emoties liepen hoog op) Na een middag kreeg hij door dat hij een koppige mama heeft en begon toen ook weer met drinken. Na een paar dagen heb ik wel weer de fles gegeven, en de voeding daarna weer borst. Na een week had hij door dat ik bepaal wat we doen en gaat daarin mee.
Groetjes Wendy

Terug
Bovenaan