help zo laat slapen!!

A

Anoniem

Guest
hoi hoi meiden

zit met een probleem dat als ik sverre op bed leg tussen 16.00 en 17.00 en hij slaapt dan 1 uur ongeveer soms langer. slaapt hij savonds zo laat. rond 21.30/21.45.

hoe doen jullie dit niet laten slapen maar rekken? is wel een opsie maar lukt niet altijd. en als ik de fles eerder geef ben ik geen voorstander van den komt hij sochtends helemaal vroeg.

wie heeft er tips. nou doei doei lucy mama van sverre 7 maanden al weer

Hoi Lucy,

Ik snap niet zo goed wat er laat is aan 21.30 uur?? Je moet slaap bij een babietje nooit rekken door hem wakker te willen houden hoor. Dat kleintje heeft zijn slaap zo hard nodig. Dat is helemaal niet goed voor zijn ontwikkeling en groei.

Ik vind 21.30 uur een hele normale tijd hoor voor zo'n kleintje. Als het nou 23.30 of later zou zijn en jij moet er 's ochtends voor 6 uur uit, okay, dan zou ik het ook minder vinden.
Maar als Sverre verder overdags regelmatig een dutje doet en verder vrolijk speelt dan lijkt mij er niets aan de hand. Als hij 's nachts maar voldoende slaap krijgt.

Mijn dochter (bijna 6 maanden) slaapt overdags regelmatig (in haar bedje) en vervolgens is ze 's avonds als onze zoon slaapt bij ons beneden in de box. De ene keer slaapt ze nog een uurtje rond 20.00 uur en de andere keer is ze gezellig wakker. Vervolgens krijgt ze om 21.30 / 22/00 uur haar laatste papfles en gaat naar bed en  slaapt door tot de volgende morgen 08.30 / 09.00 uur.

Dus gewoon slaap en wakker (spelen) afwisselen overdags en niets forceren.

Succes!!

Groetjes, Rosanne
mama van Quentin (3,5 jr) en Yanna (5,5 mnd)

hoi lucy,

ik snap je helemaal!!
Onze tweede dochter is morgen 7 maanden oud en heeft beetje zelfde probleem.
ze is rond half 5 vaak zo moe dat ze naar bed gaat. maar gelukkig ligt ze meestal even te spelen in bed en slaapt ze niet. dan eten we warm (vind ze niet lekker en eett bijna niets) en daarna gaan we om half 7 naar boven. dan ligt jongste om 18.50 in bed (na borstvoeding) en man zet oudste onder douche (of ze zat om half 7 al in bad) en als ik klaar ben met voeden kan ik haar nog even voorlezen en klaar. om 19.00 liggen ze alletwee!!

ik vind de avond "vrij" heerlijk
ik doe vaak even wat in huis muziekje aan en dan even geen K3!!!  (strijken of beneden binnen ramen zemen, alvast stoffen ofzo en mail nakijken) vanaf 20.30 zit ik lekker op de bank met bakkie thee!!!

maar jpou kind slaapt dus wel eind van de dag.. moeilijk... weet niet hoe je dat kan veranderen?! misschien om de dag even laten slapen?
maar volgens mij heeft wakker houden geen zin.. als ze moe zijn is slapen echt het beste!
succes!!!

Hoi Lucy,

Het is natuurlijk prettig als je zo 's avonds rond een uur of half 9 lekker rustig op de bank kunt gaan zitten of nog eventje iets voor je zelf kunt doen.

Tuurlijk je kindje heeft zijn slaap nodig, maar ik vind wel dat je het ook voor je zelf makkelijk moet maken en dan kun je gerust een beetje spelen met de uurtjes die hij slaapt of wakker is. Je kunt het altijd proberen; als het niet lukt en je kindje blijft de tijden aanhouden dan is dat gewoon (voor je kindje)  het beste ritme wat je kunt hebben.

Ik weet niet hoe laat sverre 's ochtends wakker is maar misschien kun je, als dat rond een uur of 8 is of half 9 dat met een uurtje vervroegen. 's Middags dan ook wat eerder naar bed.

Misschien een idee om uit te proberen.

Succes ermee!

Groetjes Monique

mama van zoon Daan bijna 4 en dochter Lynn 5,5 maand

Hoi Lucy,
Nou, ik snap je helemaal hoor. Bij mijn Liv is het eigenlijk hetzelfde verhaal. Rond 5 uur begint zij moe te worden. Als ze heel lastig wordt, leg ik haar van 17:15 tot maximaal 18:00 in bed, dan haal ik haar er uit. Maar meestal houd ik haar wakker, wat wel wil zeggen dat ik haar twee uur vast moet houden. Nu kan dat bij ons omdat mijn man dan kookt en we dan om en om eten. Je hebt natuurlijk veel gezinnen waar dat niet kan. Maar ook ik ben erg gehecht aan een kindervrije avond, even tijd voor mij zelf.
Overigens heb ik bij alle vier mijn kinderen geschoven met slaaptijden, zeker bij de vierde moet dat echt wel met haal-en-brengtijden van school/zwemles/dansles etc. Ze hebben zich allemaal compleet normaal ontwikkeld hoor, niks mis mee. En wat tijd voor jezelf willen, is ook niks mis mee. Je bent non-stop oproepbaar, even niks hoeven is ook wel fijn (ookal ben je dan nog oproepbaar als ze niet kunnen slapen ofzo). Succes ermee en denk maar dat het gelukkig maar tijdelijk is. Straks is dat slaapje niet meer nodig.
Ivy

Oh, ik vond trouwens de tip van Monique wel goed, om de slaaptijd iets te veranderen. Kan werken.
Ivy

Goh, ik heb genoeg tijd voor mijzelf 's avonds als mijn dochter bij ons in de box ligt te slapen of te spelen en ons zoontje in bed ligt. Ik vind het juist heerlijk om haar nog even bij ons te hebben. Helemaal na een dag werken. Dat verandert straks als ze een dreumes wordt wel natuurlijk (als ik terugkijk naar mijn zoon).
Maar goed, ieder z'n eigen voorkeur..... Als je hele dagen thuis bent met je kinderen dan wordt het  een ander verhaal.

Ik hoor ook wel eens adviezen om je kind vanaf een maand of 7 / 8 na de fles rond 18.00 / 19.00 uur naar bed te brengen en dan je kind dan laten doorslapen tot de volgende dag. Misschien is dat wel een optie. Het CB kan  daar ook meer over vertellen.

Groetjes,
Rosanne

hoi hoi meiden

dank jullie wel voor de reactie's en meer zijn er welkom natuurlijk.

het probleem is ook dat hoe laat sverre naar bed gaat dus gisteren 21.30 hij ligt dan wel in bed maar slaapt niet. is dat meneer altijd om 6.30 wakker is en echt met wallen uit zijn bed komt. dit merk je ook heel goed als hij krampjes heeft gehad savonds is zo zielig.die walen bedoel ik dan.

dus vandaag heb ik hem opgehouden van 11.00 tot 15.30 en daarna geslapen 2 uurtjes nu ligt hij lekker in de box te spelen en hij krijgt zo zijn fles dan gaan we douchen en ben ik benieuwd of hij meteen gaat slapen. of sneller slaapt dan gisteren.

hoop het wel voor hem. nou doei doei lucy

hou jullie wel op de hoogte hor haahhaaah.

Terug
Bovenaan