help zo laat slapen!!

Ik merk, dat als Tijs (nu ruim 7 maanden)  3 of 4 uur lang wakker is, hij moe begint te worden.
Hij slaapt 's middags tussen 13 en 16 uur. Daarna is hij wakker tot 18.30.
Dat is net genoeg. Hij is meestal niet vervelend en als dat wel zo is, als wij eten, zit hij lekker in de kinderstoel aan tafel met zijn tuttel. Na de fles gaat hij tevreden naar bed. Soms is hij nog 10 minuten wakker, meestal slaapt hij binnen 5 minuten. En zo door tot de volgende ochtend.

Hoi Lucy,

Bij ons is het schema een beetje als volgt:

rond 07:00 - 08:00 wordt meneertje wakker
rond 09-00 tot 10:30 slaapt hij dan weer in bed
tussendoor valt hij in de kinderwagen met boodsch doen ook nog wel eens even in slaap
rond 13:00 - 15:30/16:00 slaapt hij weer in bed
soms valt hij dan in slaap in de box rond een uur of half zes maar dat is vaak maar heel even en voor mama erg prettig want dan kan ik net even eten met mijn oudste dochter van 2.
Om 19:00 krijgt hij dan zijn laatste papfles na  zn badje  en rond 19:30 vertrekken we naar boven want dan is het mannetje op van al zijn belevenissen.

We hebben wel een hele poos problemen met hem gehad qua doorslapen maar na 2 maanden is dat ook goed gekomen. Meneer kwam toen bijna elk  uur en daar werden we hier niet echt gelukkig van. Nu slaapt hij redelijk door en horen we hem pas rond een uur of zeven / acht. Dit is nog niet zo lang zo dus iedere morgen hebben wij even een klein feestje om te vieren dat we zo lekker geslapen hebben.

Alle kleintjes hebben hun eigen ritme en zoals ik in een van de boekjes van jongegezinnen gelezen hebt is het pas een probleem als de ouders het een probleem vinden. Het lijkt mij pas een probleem worden als de kleine pukjes dit volhouden tot ze naar school moeten, probeer ze dan maar eens rond half acht, acht uur op bed te krijgen. Heb het voorbeeld van mijn schoonzus. Zij heeft er eentje van 5 jaar en voor half elf   's avonds krijgen ze die niet op bed. Proberen ze het eerder dan is het huis te klein. Het gekke is dat ze zodra ze bij oma logeert wel rond achten ligt te slapen. Ach vreemde ogen dwingen zullen we maar zeggen, alhoewel oma dit niet bij hen thuis hoeft te proberen want zo werkt het nu ook weer niet.

Groetjes
patricia S

Terug
Bovenaan