Help..! Zoontje 5wk onder de rode bulten!

Hallo,

Mijn zoontje van 5 weken begon vorige week wat rode bultjes te krijgen op zijn gezicht. Maar nu begint het wel heel heftig te worden!! Ik geef bv en weet niet of het koemelkallergie kan zijn. Zijn wangen en kin zitten er onder, het voelt heel ruw aan en het ziet er vurig uit, van veraf twee rode wangen. Ook zijn schedel, schouders, nekje, rompje zit onder de pukkeltjes... ik begin me nu zorgen te maken, omdat het ineens zo vurig is. De kleine bultjes veranderen in ruwe rode opgezwollen vlekken, er komen wel wat gelige korstjes op. Ik vind het zo lastig, hij heeft er ook echt last van, vanacht veel jeuk, erg onrustig, hij schuift telkens (na een voeding) met zijn wang over mijn arm, of met zijn armpjes over zijn gezichtje. Zijn spuitluiers zijn ook heeeel dun, waterdun, maarja wanneer is dit diarree? Als het vandaag maandag was, zou ik ff langs de huisarts gaan. Moet ik hier de huisartsenpost voor bellen?? Erg vervelend. Wie herkent dit?

Liefs een heel bezorgde moeder!
 
Ik zou bellen, je hoort wel eens wat over rode pukkeltje maar dit is wel heel heftig.en dan ook diarree.. Hoe is zijn temp.
En dat schuren likkt wel jeuk
 
Owja, moesteven aan een kindrziekte denken, maar dat lijkt me wel heel vroeg, daarom denk ik ook dat je nu meten moet bellen voor de zekerheid.
Laat je even weten hoehet afloopt?
 
Ik zou vandaag echt bellen hoor. Die bultjes klinken wel erg heftig. En z'n temp, daar ben ik dan ook wel benieuwd naar. En altijd ontlasting dun als water herken ik ook niet van mijn dochter van t begin. Lijkt me dat die kleintjes zo snel uitdrogen.
Sterkte!
 
Ik zou zowiezo de huisarts bellen.
Maar het kan geen koemelkallergie zijn als jij borstvoeding geeft. Ook niet als jij zelf wel koemelk drinkt. Borstvoeding is altijd anti-allergisch, vandaar dat het ook wordt aangeraden om minimaal 6 maanden borstvoeding te geven als er allergieën in de familie zitten :)

Veel sterkte!
 
Ja echt even bellen hoor! en er ook op staan dat je langs mag komen. Dit klinkt niet als hormoonpukkeltjes van de borstvoeding. Gebruik je wasverzachter voor de kleertjes van je zoontje? Dat zou het ook wel eens kunnen zijn. Maar diarree is bij die hele kleine kindjes zowiezo niet oke!

Succes ermee, laat je nog even horen hoe het afgelopen is?
 
Terug
Bovenaan