Help..! Zoontje 5wk onder de rode bulten!

Hoi!

Nou ik ben bij de huisartsenpost geweest vanmorgen. De arts zei meteen, zo jij zit onder de rode bultjes mannetje! Ze heeft mijn zoontje helemaal onderzocht, en hij is verder helemaal gezond... en ze dacht aan eczeem. Dit waren geen hormoonbultjes volgens haar (vrouwlijke arts). Het enige wat ik kon doen was goed vet houden. Waar het eigenlijk op neer komt, is dat de arts ook niet weet wat het is, altijd lastig met huidproblemen. Om de oorzaak te achterhalen, zou ik kunnen proberen om koemelk producten te laten staan. Ik smeer zijn huidje sinds vanmorgen goed in met Cetomacrolvaseline creme, en het voelt al wat zachter aan. Maar nog wel erg rood, vooral wangen en kin. Volgens mijn moeder heb ik dit vroeger ook gehad, ook zo vurig. Ik hoop echt dat het snel beter gaat, want het is zo'n heerlijk tevreden mannetje, en hij blijft maar lachen. Ik vind het vervelend voor hem... we wachten maar af. Het is dus niets ernstigs. Bedankt voor al jullie lieve reacties!!

Liefs mammma
 
Dan zou ik toch je melkproducten eens een tijdje laten staan en kijken of dat verbetering brengt (en eventueel met neutral gaan wassen als je dat nog niet deed)
Gaat het dan over, dan zelf eens melk weer drinken..komt het dan terug, weet je eigenlijk genoeg voor dat moment. Komt het niet terug dan je wasmiddel proberen.. Is wel heel sneu om het terug te laten komen, maar het is wel handig om de oorzaak te weten..
Wat mrieke zegt over bv is wel waar, dat het beschermt tegen allergien, maar als er sprake is van koemelkallergie dan komt dit toch zeker via bv naar binnen.. Het is meer bescherming voor andere allergien
 
Hey meis ons zoontje heeft ook vurige rode bultjes in zn gezicht gehad en het spreidde zich ook uit over de rest van zijn lichaam.
Wij zijn er later achter gekomen dat het warmtebultjes waren omdat hij zich af en toe zo druk maakte en het daar erg warm van kreeg.
Wij hebben er toen bepanthenzalf op gesmeerd.
En hiermee was het zo over, hij heeft inmiddels nergens geen last meer van.
Misschien dat je er iets aan hebt...
Liefs Marielle
 
Oh gelukkig is het niets ernstigs zeg! Mijn zoontje heeft ook al vanaf 1 week na zijn geboorte flinke eczeem. Daar doe je zo weinig tegen! Bij hem is het heel belangrijk dat zijn kleertjes, dekentje e.d. 100% katoen zijn. Maar iets synthetisch en hij wordt vuur rood. Hij is nu bijna 3, en dat is nog steeds. Idd, wasmiddel neutral, en verder smeren met vaseline lanette. Succes ermee.
 
mijn kinderen hebben het ook gehad toen ze een paar weken oud waren en bij mij kwam het idd door de wasmiddel ik ben toen over gegaan op neutral maar ook echt alles ook de huid produkten van mijn kinderen en na een paar dagen was het minder en na 1.5 week was het weg .
misschien heb je er ook baad bij .
succes verder .
 
Bedankt voor al jullie tips!

Ik laat eerst pinda's staan.. ik at heel wat pindakaas en ben gek op m&m's met pinda's. Toevallig had mijn man nu 2x een zak m&m's meegenomen, en sinds die tijd lijkt het veel vuriger. En soms denk ik, misschien zit er in die flejes van vit. K en D wel iets waar hij nie tegen kan? Dus laat ik dat ook ff een paar dagen staan. Wasmiddel had ik ook al aan zitten denken. Ik gebruik nu wasmiddel van de Aldi, en die ruikt zo heeeeerlijk. Mocht er geen verbetering optreden binnen een paar dagen, dan wil ik koemelkvrij gaan eten/drinken (hier komt nog wel wat bij kijken vind ik, er zijn zoveel producten waar koemelk in zit..) en hoe zit het dan met evt. tekorten?

Verder smeer ik zijn super enorm droge huidje goe in met cetomacrogol/vaselinezalf. Maar hoe vet dit ook mag zijn, ik smeer het op zijn wabgen en het blijf gewoon ruw. Het is nu nog donker buiten, dus kan niet goed zien of het er al rustiger uit ziet, maar het lijkt iets rustiger op dit moment, minder vurig. Bedankt voor jullie reacties!

Lief mammma
 
Goed hoor dat je zo doorzet.
Ik zou de vitamine trouwens niet laten staan.

Je kunt ook beginnen met je melkproducten te verminderen. Dat de pure producten (melk, boter, kaas etc) kijken of dat al verbetering geeft.

Sterkte...lijkt me erg zwaar om dat te moeten uitzoeken
 
Terug
Bovenaan